1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Vistan vaihto Xp:hen.

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Ter0 16.06.2007.

  1. Ter0

    Ter0 Guest

    Elikkäs mul on täs uudessa kannettavassa Windows Vista Home Premium ja ku täs vistas ei oikee toimi pelit ja tää on viel vähä buginen niin aattelin vaihtaa tän toho Xp:hen. Eli mites se onnistuu mieluiten sillee et sais taltee nää tiedostot tästä ja sit vaihtas Xp? Täs on viel takuuta 3v jäljellä ja tää on ostettu osamaksulla eli tätä vielä masketaan joten uskaltaako tähän ilman ongelmia vaihtaa Xp?

    Kiitos.

     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 16.06.2007
  2.  
  3. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Onko sulla Vistan originaali asennuslevyke, vai onko se pakettikone, josta ne puuttuu ja mukana valmistajan modifoima asennuslevyke?

    Jos se on pakettikone niin voit aina palauttaa koneen alkuperäistilaan jos koneen mukana tuli levykkeet. Tällöinhän se ei vaikuta mitenkään takuuseen. Originaaliasennuslevykkeellä voit tehdä samoin.

    Ajattelin vaan sitä, että jos on originaali asennus levyke, voit asentaa molemmat koneelle.

    Tiedot, mitä haluat talteen pitää kyllä manuaalisesti tallentaa jollekin sopivalle tallennusvälineelle ja siitä sitten siirtää takaisin.
     
  4. Ter0

    Ter0 Guest

    Koneen mukana tuli tälläinen levy: Operating system- Recovery DVD. Ja kone on siis tuo: Click

    Toi on ainoa levy noista sun mainitsemista.
    Niin ja haluan vain pelkän Xp tähän. Eli voitko kertoa tarkasti miten tuo prosessi tapahtuu?
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 16.06.2007
  5. core2

    core2 Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2007
    Viestejä:
    1,116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Niin ja haluan vain pelkän Xp tähän. Eli voitko kertoa tarkasti miten tuo prosessi tapahtuu?[/quote]



    Jos saan osallistua tähän niin minusta tämä ei onnistu ihan minuutissa koska sinulla on tähän koneeseen vain Vista recovery, home edition.Ja haluat muuttaa XP:lle.Odota edes hetken aikaa koska pelin valmistajat päivittävät aikaisempia pelejään yötä päivää Vistalle sopiviksi.jos kuitenkin haluat XP:n koneelle,tee vaikka näin asenna XP huom.sinulla on oltava XP:n asennuslevy , tee näin aloita XP:n asennus tämä kysyy tyhmänä mitä teet älä välitä vaan koeta jatkaa iloisena vaan ja valitset muun katalogin XP:lle kuin Vista koska et voi asentaa samaan, tämä olisi aivan kuin myrkkyä koneelle.Tässä voi käydä myös näin että siinä tekstissä lukee jotain tähän suuntaan tämä on vanhempi versio kuin se mikä on koneella koeta jos asennus lähtee pyörimään kun valitset sen toisen katalogin .jos onnistut niin Ainoa ero käytäntöön tulee tästä että kone kysyy minkä käyttöjärjestelmän haluatkäynnistyvän.Kummankin nimet näkyvät jos olet tehnyt kaiken niinkuin pitäisi.tämän jälkeen vain valitset.
     
    Viimeksi muokattu: 16.06.2007
  6. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Käsittääkseni siltä Operating system- Recovery DVD:ltä käyttöjärjestelmän voi uudelleen asentaa.

    Ota talteen ne tiedostot, jotka haluat.

    Tarkista biossista, tarpeen tullen muuta asetuksia, että boottaa DVD-asemasta.

    Pane XP:n asennuslevyke sisään ja tee käyttöjärjestelmän uudelleen asennus Vistan tilalle. Asennus tarkistaa koneelle aikaisemmin asennetut käyttöjärjestelmät, josta ilmeisesti löytyy Vista. Poista sen asennus.
    Asenna tilalle XP.

    EDIT:
    Mitähän myrkkyä okse tässä näkee. Tietääkö itsekään :). Jos haluat korvata Vistan, vastaus on ylempänä viestissäni.

    EDIT:
    Lisään tähän nyt vielä, että voit koneen mukana tulleelta levykkeeltä aina uudelleen asentaa Vistan.
     
    Viimeksi muokattu: 16.06.2007
  7. core2

    core2 Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2007
    Viestejä:
    1,116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    EDIT:
    Mitähän myrkkyä okse tässä näkee. Tietääkö itsekään :). Jos haluat korvata Vistan, vastaus on ylempänä viestissäni.


    En oikeastaan muuta kuin että XP:tä ei voi asentaa Vistan päälle vaan ainoastaan viereen siis omaan pilttuuseensa. Én ole aivan varma
    jos EX:p edes käynnistyy,luulen että tulee teksti ohjelma mikä on koneella on uudempi kuin se jota yrität asentaa, sen takia tämä teksti olen tehnyt monta erilaista asennusta mutta en vielä tätä tiedän vain miten winukka on ennen toiminut.
     
    Viimeksi muokattu: 16.06.2007
  8. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Kysymys okse:lle:
    XP:n asennuksessa voit poistaa entisen käyttöjärjestelmäosion, toisin sanoen tyhjentää koko kovalevyn ja formatoida uudestaan ja asentaa tilalle XP:n. Mikäli olen väärässä, voitko kertoa, missä kohtaa?

    EDIT:
    Lisään vielä, että tämä ei tule Vistan päälle, vaan korvaa Vistan.
     
    Viimeksi muokattu: 16.06.2007
  9. core2

    core2 Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2007
    Viestejä:
    1,116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kysymys okse:lle:


    Et ollenkaan vaan minä kirjoitin.Näin että mikä kiire hänellä on
    poistaa vista koska pelin tekijät päivittävät,pelejä yötä päivää.
    mutta,jos sinä olet tehnyt tämän vaihdoksen Vistasta takaisin XP:hen
    niin silloinhan sen täytyy toimia eiks vaan.asentelen näitä releitä päivisin, mutta kuten sanoin aiemmin en ole tehnyt vielä näin päin.joten olen vieläkin varautuvainen mitenkä käy kun työnnät XP:N Vistaan.Se kuka elää näkee sanotaan.toivon ettet pane pahaksesi.
    muuten hemmetin mielenkiintoista keskustelua ainakin minun mielestäni koska tämä on uutta melkein kaikille kiitti.
     
    Viimeksi muokattu: 16.06.2007
  10. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Kannattaako sitten kommentoida jos ei tiedä:)?
    Kuten kirjoitin on Vista palautettavissa heti, kun käyttäjä niin tahtoo. Tämän mukaan mitään ei menetetä.


    EDIT:
    Ei tässä työnnetä mitään Vistaan, vaan korvataan se toisella käyttöjärjestelmällä. Ei tämä nyt niin vaikeaa voi olla.
     
    Viimeksi muokattu: 16.06.2007
  11. core2

    core2 Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2007
    Viestejä:
    1,116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Nyt kyllä olen varma että et halua.Ymmärtää mitä minä sanon.Onko Vista se joka on( Operaiting system)siis käyttöjärjestelmä millä kone pyörii niin et sinäkään voi TYÖNTÄÄ cd:tä tai DVD:TÄ ja alkaa poistamaan tätä systeemiä kuinka vaan mutta jos olet sen tehnyt niin minä peruutan. runkkaan näitten releitten kanssa päivittäin en ole vielä joutunut tekemään näinpäin sinä näköjään olet.sori näin viheen
     
    Viimeksi muokattu: 16.06.2007
  12. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Sinällään huvittavaa kun kehut täällä tietäväsi asioista jotain mutta et sitten oikeasti tiedäkkään mitään vaan lähinnä neuvot väärin joka ei ole erityisen viisasta. Tämä asia ei edes ole mitään uutta juttua vaan samat asiat ovat päteneet suunnilleen siitä asti kun windows käyttiksiä alettiin julkaista. Eli et voi asentaa vanhempaa käyttöjärjestelmää uudemman tilalle/rinnalle. Jos siis haluaa vistasta takaisin XP-aikaan niin on pakko formatoida asema jolle vista on asennettu. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Kuitenkin jos on tarvetta, niin vistan ja XP:n saa toimimaan samassa koneessa. Homma vaan menee siten että ensin pitää asentaa XP ja sen jälkeen asennetaan Vista rinnalle...
    Eli toisin sanoen. Jos halutaan asentaa useita windows käyttöjärjestelmiä niin asennus aloitetaan aina vanhimmasta versiosta...
     
  13. core2

    core2 Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2007
    Viestejä:
    1,116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Sinällään huvittavaa kun kehut täällä tietäväsi asioista jotain mutta et sitten oikeasti tiedäkkään mitään vaan lähinnä neuvot väärin


    En ole kehunut mitään vaan sanonut että,HUOM.en ole koskaan tehnyt sitä näin päin miten hän haluaa ,olen vain kertonut että runkkaan näitten helvetin koneiden kans.joka päivä.Ja se oli mitä sanoin että nämä saadaan toimimaan rinnakkain eri pilttuussa, siis eri kataloogissa.nyt herää kysymys onko formatointi pakollista jos teemme tämän asennuksen kun tämä levy on slave eli orja,mahdollisesti ei.minua ei muuten huvita mitenkään kello on jo aika aikaisin yöllä.mut hällä väliä.näin se varmaan on härmäläisille kun alien on mukana ja kirjoittaa , puuttuu ja niin edelleen.moi
     
  14. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Yksi asia, josta en ole varma onnistuuko dualbootin asennus pakettikoneen Vistan käyttiksen rinnalle.
     
  15. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Tuommoisella joka päivä rassaan jutuilla ei haeta mitään muuta kuin statusarvoa ja kunnioitusta joten unohda ne. Olet jo menettänyt ne.
    Ja ei, mitkään jumpperit eivät vaikuta mitenkään tähän juttuun...

    Totta. Riippuu hyvin pitkälti siitä millainen sen pakettikoneen asennuslevy on. Joillakin varmasti onnistuu mutta on sellaisiakin levyjä joilla se ei onnistu. Itse olen nähnyt pakettikoneen mukana tulleen cd:n joka mitään kysymyttä formatoi kovalevyn ja asensi sen jälkeen kylmän viileästi XP:n. Mitään vaihtoehtoja ei ollut.
    Jos vistaa löytyy vastaavina versioina niin dualbootin saa unohtaa...
     
    Viimeksi muokattu: 16.06.2007
  16. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    En tie miehestä joka luulee tietävänsä kaiken ja antaa vääriä vastauksia ja on vielä Ammattilainenkin olevinaan. Tämänkaltaisen ihmisen en antaisi CD:stä levyä vaihtaa. Suusta tulee mitä tuuli sinne tempaa. Suosittelisin pidättäytyvämpää linjaa. Ruuvailkoon niin paljon releitään kuin tahtoo.

    Olen kyllä melko selvästi yrittänyt tuoda ajatukseni julki, jos joku ei osaa lukea tai ymmärtää sitä, taitaa se olla lukija vika. Toki ainahan silloin voi panna vasta kysymyksen, "miksi niin tai näin" asiat selviävät varsin nopeasti yhteisen ymmärryksen löydyttyä.
     
    Viimeksi muokattu: 16.06.2007
  17. core2

    core2 Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2007
    Viestejä:
    1,116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    neuvot väärin joka ei ole erityisen viisasta. Tämä asia ei edes ole mitään uutta juttua vaan samat asiat ovat päteneet suunnilleen siitä asti kun windows käyttiksiä alettiin julkaista. Eli et voi asentaa vanhempaa käyttöjärjestelmää uudemman tilalle/rinnalle. haluaa vistasta takaisin XP-aikaan niin on pakko formatoida asema jolle vista on asennettu. Muuta vaihtoehtoa ei ole.

    Tämähän tuntuu hiukan oudolta koska kaveri joka teki kysymyksen ei ollut ollenkaan tietoinen siitä mikä sinulle ja minulle on tavallista kaappi ruokaa,joten yritin kertoa mitä hän voi tehdä ja ei voi tehdä, luulen että tämä Vista tulee tekemään vielä paljon haittaa,meille jotka runkkaamme näiden releiden kanssa.toivon että tämä mitä sanoin että mitä teen päivisin ei tehnyt kovin pahaa kenellekään.tavallaan voin sen homman myös lopettaa.mutta kerron vielä tämän olen tässä mukana ollessani huomannut että ei monikaan Suomalainen,Tiedä miten kovalevyn kanssa voi toimia jos tämä on slave.koeta jartar niin yllätyt myös sinä.tai ota yhteyttä niin kerron moi eikä millään pahalla,vaan älä hauku jos et tiedä ketä haukut.en pane pahakseni,moi taas
     
  18. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Tuo slave asia ei liity edelleenkään mitään koko aiheeseen joten jos olet oppinut uuden sanan niin älä sekoita sillä toisia.
     
  19. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Oletko Ihminen sokea tai kuuro kun jatkaa samalla linjalla. Sa oot täysin pihalla, joten älä enempää yritä sekoittaa. Mene vaihtamaan lisää niitä releitä ja oppimaan uutta. tule sen jälkeen keskustelupalstalle uudestaa kokeilemaan jos löytyy asiantuntemusta.
    Äkkiä kyllä opit kun aloit lainaamaan tämän viestiketjun faktoja.

    Onko sulla kaikki himassa?

    EDIT:
    Vaikuttaa että et kovinkaan hyvin ole perillä tietokoneista, sitten pitäisi mennä opiskelemaan. Ymmärsin kyllä tuolla aikaisemmin, että olisit jonkinlainen asiantuntia niistä releistä ja koneiden kasaamisista kirjoitit. Sinun viestisi antavat kyllä ymmärtää asiantuntemuksesta jotakin. Pane termit ja asiat paikoilleen.
     
    Viimeksi muokattu: 16.06.2007
  20. core2

    core2 Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2007
    Viestejä:
    1,116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    [/quote](/b)

    En tie miehestä joka luulee tietävänsä kaiken ja antaa vääriä vastauksia ja on vielä Ammattilainenkin olevinaan. Tämänkaltaisen ihmisen en antaisi CD:stä levyä vaihtaa. Suusta tulee mitä tuuli sinne tempaa. Suosittelisin pidättäytyvämpää linjaa. Ruuvailkoon niin paljon releitään kuin tahtoo.

    Olen kyllä melko selvästi yrittänyt tuoda ajatukseni julki, jos joku ei osaa lukea tai ymmärtää sitä, taitaa se olla lukija vika. Toki ainahan silloin voi panna vasta kysymyksen, "miksi niin tai näin" asiat selviävät varsin nopeasti yhteisen ymmärryksen löydyttyä.[/quote]


    En ole sinulle enkä kenellekkään muulle sanonut että tiedän kaiken
    enkä tietäväkseni myöskään antanut minkäänlaista väärää tietoa,ainoa mitä olen sanonut on että runkkaan näitten perkeleen releitten kanssa kaiket päivät.mistä tää alko on että tämä kaveri kysyi alussa aivan tieämättömänä ja kysyi mitä hän tekee vastasin sen mikä on kaappiruokaa meille jotka olemme olleet mukana,muutkin kuin ilmoPj ja jartar.enkä ole vielä kysynyt ilmolta miksi niin tai näin,ja luulen että hän on oikeassa kun yhteis ymmärrys löytyy niin eiköhän se siitä.Minun täytyy vielä pistää tähän pieni risu ja se on että tuntemukseni on kasvanut hirveästi Suomalaisesta tietokone osaamisesta mutta mikä on jäänyt taka-alalle on mitä koneen kanssa voi tehdä kun kovalevy ei enään olekaan omassa koneessa vaan slavena naapurissa antakaa ajatuksen tavallaan laukata.
     
  21. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Okse, eiköhän sun olisi aika lopettaa keskustelu tästä teemasta. Tällä keskustelulla et taatusti enää edistä alkuperäisen kysymyksen tekijän asiaa. Anna niiden jatkaa keskustelua, joilla asiasta on tietoa,niin et sekaa sitä.
    Hyvää Yötä kaikille!
     

Jaa tämä sivu