1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Virustorjunnan ostaminen huutonetistä

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat -osiossa. Ketjun avasi rick79 21.05.2015.

  1. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Onko kellään kokemusta näistä?
    Esim HalvatHinnat myy f-securea sunmuuta mutta vuoden 2014-mallia. Jotenkin mietityttää että toimiikohan tuo lisenssi kun sen lyö 2015 softaan? Ja liekkö myyjällä millanen vastuu jos lisenssi ei toimikkaan.
    Eihän nuo nyt hinnalla oo pilattuja mutta vajaa parikymppiäkin on paljon rahaa laittaa tyhjään jos tuote, tai tässä kohtaa lisenssi ei toimikkaan niinku pitäis.
     
  2.  
  3. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    luulisin että toimii 2014 version lisenssi myös 2015 versiossa, ainakin bitdefenderin kohdalla toimii.
    taitaa myyjä pystyä pesemään kätensä sopasta täysin jos ei toimi, mutta uskoisin että myyvät ihan oikeita lisenssejä.

    ps. voin antaa linkin minkä kautta pitäisi saada bitdefenderin total security 29.95/vuosi 3:lle koneelle.("vanhan" tilaajan etu, mutta eiköhän se linkki kaikilla aikea ihan samalla tapaa)
     
    Viimeksi muokattu: 21.05.2015
  4. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Hmmm. Eikö ilmainen virustorjunta riitä? Avast + Malwarebytes. Eipä ole pazkaa tullut vaikka selailtu on vaikkas ja mitä sivustoja... :rolleyes:
     
  5. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Mullon ollu testissä AVG internet security 2015 ja oon kyllä tykästyny. Palomuurin konffaaminen, ym.. Helppokäyttösyys yhdistettynä keveyteen. Ilmasversio ei tarjoo kaikkee vaikka sekin on ihan jees..
     
  6. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    tämä nimenomaan itsellä syy miksi siirryin maksulliseen aikanaa, tarjoaa huomattavasti kattavammat ominaisuudet JOS niille on tarvetta.
     
    Whatta Heck ja rick79 kiittävät tästä.
  7. zipperi

    zipperi Regular member

    Liittynyt:
    29.11.2004
    Viestejä:
    654
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    28
    Saksasta tilattu F-Secure vuosi maksoi 25e. Tilasin 3 lisenssiä, 35e.
     
  8. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Ei niitä tarvitsekaan saada. Kaikki on turhia. Pelkkä perus virustorjunta riittää.
     
  9. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,727
    Kiitokset:
    1,227
    Pisteet:
    223
    Tai jos haluaa vain sen yhden maksullisen ohjelman, ja jättää sen säätämisen vähemmälle ja käyttää oikeasti konetta siihen mihin haluaa ilman säätämistä.

    Ja siis itse olen käyttänyt Security essentialsia alusta asti ja nyt Windows 10:lä defenderiä, mutta ymmärrän täysin jos joku haluaa maksaa ohjelmasta, ja saada kaupallisen hyödyt.
     
  10. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,068
    Kiitokset:
    1,200
    Pisteet:
    243
    Vain täysin tietämätön voi yleisenä totuutena väittää, ettei maksullinen virusturva tuo mitään lisäsuojaa tai paranna käytettävyyttä verrattuna ilmaisten sovellusten yhdistelmään. Enkä suinkaan tarkoita yhdistelmällä useamman virustorjunnan yhdistämistä, vaan eri tarkoitukseen suunniteltuja toimintoja yhdessä paketissa.

    Kokonaan toinen asia on, että eri käyttäjillä on erilaiset suojaustarpeet. Siinä kun yksi asentaa suosiolla Windowsin uudelleen pahan tartunnan osuttua kohdalle (virussuojasta huolimatta), toiselle on tärkeää saada suojaus, jota päivitetään koko ajan uusimpienkin uhkien torjumiseksi. Tutkimusten mukaan ero ilmaisen ja maksullisen version ajantasaisuudessa ei ole suuri, mutta joskus se voi silti olla merkittävä. Tietysti maksullinenkaan suojaus ei anna 100 %:sta turvaa, mutta silloin maksullisen version omistaja voi saada apua ja työkaluja vaikkapa niiden aamupäivällä talletettujen tietojen pelastamiseksi, joista ei vielä ole varmuuskopiota. Tämä voi olla tärkeää muillekin kuin elinkeinonharjoittajille.

    Jos kaikki virussuojat tarjoaisivat saman suojan, ei sellaisesta tietenkään kannattaisi erikseen maksaa. Absoluuttisesti parasta virusturvaohjelmaa ei voi nimetä kuten ei myöskään voi etukäteen tietää, mikä suojaa juuri siltä uhalta, joka omalla kohdalla on mahdollisesti tulossa. Se kuitenkin tiedetään, että Windows Defender/Security Essentials tarjoaa vain välttämättömän perussuojan, joka ei Microsoftinkaan mukaan vastaa edes kaupallisten vaihtoehtojen ilmaisversioiden antamaa turvaa. Maksullisten versioiden myötä saa sitten lisätoimintoja paremmän käytettävyyden kera sekä paremman suojauksen aivan uusimpien ja nopeimpien tietokantapäivitysten kera.
     
  11. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,727
    Kiitokset:
    1,227
    Pisteet:
    223
    Ainoa asisa mitä olen säätänyt aikoinaan Essentialissa oli se, kun otin pois ajoitetun tarkistuksen,
    mitään muuta en tehnyt, ja joskus kun oli Normanin ja Nortonin virustorjunnat en niillekään tehnyt mitään muuta, koska mun ei tarvi säätää niiden kanssa.
    Ja niin kuin 1pertti sanoi, ei niitä maksullisia tehtäisi jos niistä ei saisi mitään järkevää lisähyötyä.
    Ja pitää tietysti muistaa sekin että ei niitä ilmaisia virustorjuntaohjelmia tehdä pelkällä hyvällä tahdolla, jostain niiden valmistajien pitää rahaa siihen valmistukseen ja elämiseenkin saada.
     
  12. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,727
    Kiitokset:
    1,227
    Pisteet:
    223
    Kuten sanoin mun ei tarvitse säätää ne on mulle tarpeeksi tehokkaita ilman säätöäkin.
    Ja niin nuhapumppua konetta mulla ei ole ikinä ollut että se olisi kyykännyt missään vaiheessa virustorjunnan takia, vaikkei mulla tehokasta konetta ole ikinä ollutkaan.
     
  13. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Kaikilla on omat tarpeensa mutta jos hankkii maksullsien virustorjunnan kannattaa sitä säätää jotta saisi kaiken hyödyn irti siitä.
     
  14. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,727
    Kiitokset:
    1,227
    Pisteet:
    223
    No mun ei tarvitse säätää käytin sitten ilmaista tai maksullista, ja alkuperäiiseen keskusteluun, jos haluaa makasullisen saa maksullisen edut, jolloin sen hankkiminen ei ole turhaa vaikka ilmaisiakin olisi tarjolla.
     
  15. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Olipas ylläripylläri että joku vänkää vastaan :D

    Mä haluun ne kaikki ominaisuudet käyttöön ja oon valmis maksamaan siitä. Opiskelijalisenssi on ainakin jossain vaiheessa ollu jotain 20€ luokkaa. Jos tekee laskutoimituksen 20€/365:llä niin en puhuis isosta investoinnista. Varsinkin jos saa sen mitä haluaa.
     
  16. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Ja juuri niin. Suomen talous kaatuu kun minä ostan AVG:n lisenssin...

    Voisit mennä vaikka muualle spämmäämään kun et oo tuonu tähän keskusteluun mitään järkevää pointtia.
     
  17. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,068
    Kiitokset:
    1,200
    Pisteet:
    243
    Mikäs vingeriä nyt vaivaa, kun jäi tyrkyttämään omaa mielipidettään absoluuttisena totuutena. Käyttäjillä on erilaisia tarpeita virustorjunnan suhteen ja muutenkin on turhaa yrittää todistaa jotakin vain sillä, että itse on asiasta jotakin mieltä. Maksullisen ja maksuttoman version vertailua vaikeuttaa se, että tutkittaessa virusten havaitsemista käytetään testiviruksina aina vanhoja virustiedostoja. Maksullisten ohjelmien paremmuus virustunnistuksessa taas johtuu siitä, että niiden virustietokantaa päivitetään useammin kuin ilmaisversioita, vaikka jotkut valmistajat eivät sitä myönnä.

    Erot eivät ole suuria, mutta tässäkin asiassa on tarpeetonta alkaa arvostella toisia sen takia, että he laittavat asiat erilaiseen arvojärjestykseen.

    http://www.pcworld.com/article/210589/free_versus_fee_free_and_paid_antivirus_programs_compared.html
     
    rick79 kiitti tästä.
  18. Carrexc

    Carrexc Member

    Liittynyt:
    05.02.2008
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuo linkki johtaa 29.11.2010 päivit. sivustoon...
    Mutta ilmaisella Pandalla tällä hetkellä mennään, n. 1 vuoden verran nyt tuosta kokemusta.
    Läppäri v. 2006 Acer ja keskusmuistia peräti 1024Mt, josta integroitu näytön ohjain vie 128 Mt...

    Käyttöjärjestelmä XP Home Edition ( XP Embedded kikkailtu).

    Haittaohjelmia ei ole ilmennyt. Malwarebytes ja AdwCleaner sekä CCleaner - näitä ajelen lisäksi toisinaan.
     
  19. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Miks on niin vaikea ymmärtää sitä että haluan tiettyjä ominaisuuksia joita ilmasessa ei ole?

    Ja datasen mielestä se tarkottaa sitä etten tajua tietotekniikasta mitään?
     
  20. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,727
    Kiitokset:
    1,227
    Pisteet:
    223
    Datanen ihan vinkkinä kannattaa lopettaa ajoissa ettei sotkeudu siihen väitteiden suohon mistä ei pääse ylös.
     
  21. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,727
    Kiitokset:
    1,227
    Pisteet:
    223
    Et näköjään ymmärrä että ole puhunut itsesi pussiin tässä kejussa (ja mitä ilmeisemmin olet tehnyt sitä aikaisemminkin)
    Joskus sitä vain haluaa kertoa trollille asioita vaikka tietääkin sen että eihän se mitään tajua. PISTE
     
    rick79 kiitti tästä.

Jaa tämä sivu