1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Verkkolevy ja tv ongelma..

Viestiketju Tulostimet, näppäimistöt ja muut oheislaitteet -osiossa. Ketjun avasi PETE11 16.10.2016.

  1. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    774
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    vielä... Jos tuon laittaa langalliseksi yhteydeksi .l reittimestä kaapeli tuohon soittimeen, niin ei ole mahdollisuutta kuin usb:lla kiinni tuohon nas kovalevyyn. Nyt se on mulla langattomasti l. verkkopiuha menee soittimesta nas kovalevyyn.
    Yksi verkkoliittimen paikka nas kovalevyssä, yksi paikka soittimessa.

    Muutamia kertoja on ollut näytillä tuossa soittimen kotiasemalla tuo kovalevy, samoin dlna. Kun tuo jälkimmäinen oli näytillä en päässyt siitä sisään, koska ei ollut oikeuksia. Samoin kun tuo nas oli kotisivulla siellä ei ollut mitään tiedostoja.
    Nyt ei ole näytillä mitään tuolla soittimen kotisivulla, tarkoitan tätä nas kovalevyä. Kuitenkin kaapelissa on valo ja se vilkkuu harvakseltaan. Kovalevyn takana oleva verkkoliitin jossa piuha on kiinni.

    Tarviiko tuota smartshare ohjelmaa? Olen käsittänyt, että tällä dlna mahdollisuudella saa näytille omaan tietokoneeseen tuon soittimen ja nas kovalevyn.

    Auttaisiko tämä asiaa:
    https://www.verkkokauppa.com/fi/product/5383/cbxg/Fuj-tech-UTP-RJ45-y-adapteri#product-links

    Eli voisin vetää piuhan tätä hyväksikäyttäen reittimestä ja siitä kahteen laitteeseen l. kovalevyyn ja soittimeen.

    Ohjeita..
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,093
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Muuten en tuosta mitään ymmärrä, mutta eikö siinä reitittimessä ole useampia portteja juuri sitä varten, että samaan verkkoon voi liittää useampia laitteita? Sen sijaan, että käyttäisit tuollaista jakajaa, joka ymmärtääkseni ei tässä toimi, liität kovalevyn ja soittimen omaan porttiinsa reitittimessä.
     
  4. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    774
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Jep tietenkin. On reittimessä useita portteja l. Reittimestä kahdella piuhalla eri porteista, toinen soittimeen ja toinen nas kovalevyyn. Kokeilen tällä tavalla.
     
  5. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Mikä on reitittimen tarkka malli? Noissa on joskus ruksittu wlan ja ethernet erillisiin vlaneihin, jolloin niiden välillä ei kulje bitti.
     
  6. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    774
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Technicolor TG 799vac "Sonera viihdepaketti" Mulla on ollut ongelma, etten saa tuota kovalevyä nas esille tv:n puolella. Sen takia ostin tuon lg soittimen. Se tukee tuota dlna toimintaa.
     
  7. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Viimeksi muokattu: 22.10.2016
    PETE11 kiitti tästä.
  8. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    774
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Olen luonnu sinne rooth kansion jonka alikansioksi olen luonnut 2 kansiota. Olen tuon rooth kansion ruksannut niinkuin tuossa ohjeessa. En löydä asetuksista kohtaa kuten ohjeessa "Configuration from a Mobile Device"

    Vaikuttaako tuo rooth mitenkään tähän asiaan?

    Nyt en pääse kovalevyn verkkosivulle, ennenkuin muutan sen reittimestä puhalla kovalevyyn. Tarkoitan jos joutuu muuttamaan jotain asetuksista.
     
  9. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    774
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Nyt sain kuitenkin lg kotisivuilla näytille tuon nas kovalevyn. Mulla on reittimen kahdesta eri porttipaikasta 2 verkkopiuhaa. Toinen kiinni soittimessa ja toinen kovalevyssä. Hiukan säikähdin, kun tuo kovalevy ilmestyi. Eihän tuo ole kiinni toisisaan mitenkään. Soitin ja nas. Pitää odottaa jos ja kun tiedostot sinne ilmestyvät.
     
  10. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Katso reitittimen dhcp-asetuksista kiintolevyn ip ja näpyttele se selaimeen. Millä muulla tavalla olet yhdistänyt kovalevyn kuin ethernet-kaapelilla reitittimeen?

    Edit: ehditkin jo vastata. Yleensä noissa nas-vehkeissä on mahdollista pakottaa indeksointi, buffalon manuaalista en sellaista löydä.
     
  11. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    774
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Ei vaan ole tulleet sisältö esille tuolla nas kovalevyllä. Olen laittanut tuolla dlna asetuksissa ruksannut tuon rooth kansion.
    Sen alle olen luonnut 2 kansiota. Olisiko ne kansiot pitänyt luoda tai siirtää tuonne share kansion alle ja ruksata tuo share dlna asetuksesta.
     
  12. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    774
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28

Jaa tämä sivu