1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Verkko-ongelmia

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi MazaH 19.01.2019.

  1. MazaH

    MazaH Member

    Liittynyt:
    12.02.2006
    Viestejä:
    93
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Pöytäkoneessa Win 7.

    Minulla on uudehko Huawei B525s langaton reititin, joka tuli hitaan mokkulan tilalle. PC:ssä on verkkokortissa kiinni wlan antenneja. Mokkulan aikana langaton verkkoyhteys syntyi melko kivuttomasti. Nyt tämä laite saa wlan yhteyden älyttömän hitaasti. Verkko- ja jakamiskeskuskessa lukee "tunnistetaan" ja näytön oikean alareunan verkkoyhteyttä kuvaavien palkkien on välillä huutomerkki tai pyörivä pallo.

    Huaweissa on myös verkkopiuhan paikka takana ja olen kytkenyt siitä piuhan verkkokorttiin. Tää yhteys syntyy heti. Ongelma on se, että kone etsii samaan aikaan wlan-yhteyttä ja syntyy jonkinlainen konflikti eikä nettiyhteys toimi. Jos jaksaa odotata monta minuuttia, niin tilanne yleensä rauhoittuu ja yhteys toimii.

    Miten minä estän wlan-yhteyden heräämisen henkiin ja sotkemasta asioita? En tarvitse wlania PC:ssä mihinkään, koska piuhalla yhteys toimii hyvin ja heti.
     
  2.  
  3. Nanna_86

    Nanna_86 Active member

    Liittynyt:
    03.09.2014
    Viestejä:
    561
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    53
    Paina Windows - [ [​IMG] + R ] -näppäintä samanaikaisesti ja kirjoita suorita/run tekstikenttään " ncpa.cpl " ja lopuksi enter.

    Koodi:
    ncpa.cpl
    [​IMG]

    Komento avaa Verkoyhteydet- ikkunan,

    [​IMG]

    Tässä tapauksessa > Valitse Langaton Verkkoyhteys jonka haluat ottaa pois käytöstä >

    Valitsemalla oikealla verkkoyhteyden +päältä > Poista käytöstä / Disable

    ------------------------------
    Tai vaihtoehtoisesti kuten @1pertti viestissään kertoi.
     
    Viimeksi muokattu: 19.01.2019
  4. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,094
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Mulle tuli mieleen tällainen menettely:
    Verkko- ja jakamiskeskus -näytön vasemmasta reunasta valitse Hallitse langattomia verkkoja. Valitse kyseinen langaton verkko, klikkaa oikealla ja valitse Ominaisuudet. Avautuvassa ikkunassa poista valintamerkki ruudusta Muodosta yhteys automaattisesti, kun tämä verkko on kantoalueella.
    upload_2019-1-19_22-17-48.
     
  5. MazaH

    MazaH Member

    Liittynyt:
    12.02.2006
    Viestejä:
    93
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Tein Pertin ohjeen mukaan ja nyt yhteys toimii ongelmitta. Kiitos!
     

Jaa tämä sivu