1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Varokaa LG:n televisioita!

Viestiketju Televisiot -osiossa. Ketjun avasi Encrypta 14.08.2012.

  1. Encrypta

    Encrypta Member

    Liittynyt:
    14.08.2012
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Varokaa ostamasta LG:n televisioita! Minulla on alle vuoden ikäinen LG:n 50 full hd tv ja siihen on ilmestynyt ensimmäinen punainen vilkkuva todella häiritsevä alikuvapiste. Olen ollut yhteydessä LG:n asiakaspalveluun ja tukeen ja heidän mielestä näitä alikuvapisteitä saa olla neljä kappaletta ennenkuin he saattavat edes tehdä asialle jotain. Toisin sanoen siis LG voi suoraan tehtaalta myydä viallisia televisioita joissa on pikselihäiriöitä ja tuessa höpötetaan vaan "LG noudattaa höpönlöpön ISO 13406-2 standardia plaa plaa ja emme korvaa mitään". Tarkistin tämän standardin ja se ei ole laki vaan suositus. Myöskään minua ei informoitu ostohetkellä että heidän tv:ssä saa olla pikselihäiriöitä 4.
    Kysyinkin että saatte siis myydä viallisia telkkuja suoraan tehtaalta ja as.palvelija istui vaan hiljaa. Heidän takuu ei korvaa LG:n mukaan juuri mitään ja heitä ei myöskään ilmeisesti koske EU:n määräämät virhevastuu takuut.

    LG myös mainostaa täyttä pikselitakuuta netissä ja sitä ei kuitenkaan ole. Kun kysyin miksi mainostatte täyttä pikselitakuuta jos sitä ei ole niin minulle vastattiin erittäin alentavasti "Netti on netti". Voitteko uskoa? LG:llä kyllä surkein ja törkein palvelu ikinä. Älkää koskaan ostako telkkuja ilman että kysytte mitä takuu korvaa ja mikä on pikselitakuu. Ostakaa vain telkkuja joista saatte mustaa valkoisella että saatte 100% pikselitakuun. Asia menee kuluttajasuoja asiamiehen käsittelyyn. Todellä pöyristyttävää toimintaa LG:ltä ja en aio ikinä heiltä ostaa mitään.
     
  2.  
  3. _kooma_

    _kooma_ Active member

    Liittynyt:
    28.06.2007
    Viestejä:
    2,051
    Kiitokset:
    29
    Pisteet:
    78
    Vastaavia vikoja ja ongelmia tulee varmasti jokaiselta merkiltä ja valistajalta jossain vaiheessa eteen. Se että sinun kohdallesi on käynyt noinkin kämäinen tuuri on tietenkin ikävää. Vaikuttaisi siltä, että jokaisella firmalla on niitä mukavia työntekijöitä ja niitä joilla ei päivä koskaan tunnu sujuvan. Teet mielestäni aivan oikein ottaessasi yhteyttä kuluttajan suoja viranomaisiin, mutta sen lisäksi yrittäisin vielä konsultoida LG:tä, esimerkiksi kirjoittamalla suoraan firman maa/aluepäällikölle, ja tiedustelisin sitä kautta miten asian kanssa tulisi toimia.
    Pikselitakuita en ole enään itse nähnyt moneen aikaan, kenenkään valmistajan toimesta, aina välillä niitä tosin ilmaantuu. Voi olla myös kaupan asettama oma takuu tuossa asiassa. Muistan hyvin ystäväni LG:n näytön (monitori) siinä oli myös "kuolleita" valkeita pikseleitä näytöllä. Siihen auttoi (en uskalla vannoa että toimisi nykyisin, tai sinun kohdallasi) tuon kohdan jossa kuollut pikseli oli, kevyt painelu sormenpäällä. Tuo voi elvyttää ko.pikselin, mutta missään nimessä se ei ole varmaa että toimii.
    Joka tapauksessa, toivon että saat sujuvaa ja ystävällistä palvelua vielä LG:ltä, yhden laitteen takia ei vielä kannata heittää pyyhettä kehään valmistajan suhteen.
     
  4. Pihlis12

    Pihlis12 Active member

    Liittynyt:
    04.04.2006
    Viestejä:
    1,312
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jos valmistaja mainostaa täyttä pikselitakuuta ja sitä eivät anna, niin silloin suosittaisin ottamaan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Tuollainen tarjottava takuu ei saa olla mikään perätön mainoskikka.
     
    Viimeksi muokattu: 14.08.2012
  5. ProfaneX

    ProfaneX Regular member

    Liittynyt:
    15.12.2009
    Viestejä:
    185
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    28
    Itse ostin 60" Full hd plasma LG:n, uskalsin ostaa kun luin pikselitakuusta.
    Minulla plasma on pitänyt todella suurta ääntä [sellaista sirinää] about noin kerran viikossa. Soitin asiasta LG;lle ja he pistivät nopeasti huoltomiehen paikalle joka täällä kotonani aukaisi töllöni ja vaihtoi kaikki muut osat televisiosta paitsi emolevyn. Ja toki ilmaiseksi. Hommassa vierähti n. 1 tunti ja homma oli sillä selvä. :) Ainakin itsellä jäänyt todella positiivinen kuva LG;n hommasta.

    En voi kuin todeta että sinulla on käynyt erittäin P*ska mäihä kertä kyseinen homma on sattunut eteesi. Toivotan onnea että saat töllön takuuseen :).
     
  6. 3rd_party

    3rd_party Member

    Liittynyt:
    04.07.2011
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tässä tullaan siihen elämän ikävään tosiseikkaan, että kaikista asioista kannattaa ottaa selkoa ennen päätöksen tekemistä. LG:n pikselitakuussa mainitaan, että toimimattomia pikseleitä saa olla juurikin maksimissaan neljä kappaletta ennen kuin heidän tehdastakuunsa kattaa asian. Näitä asioita kukaan tuskin mainitsee ostohetkellä ellei niitä sitten älyä erikseen kysyä. Takuu on ylinmääräinen palvelu eikä perustu lakiin, joten LG saa rajoittaa sitä ihan oman halunsa mukaan.

    Myös muilla valmistajilla on omat rajoituksensa pikselitakuun suhteen, mutta ne eivät välttämättä ole samat kuin LG:llä.

    Mitä taas tulee virhevastuuseen, niin se ei ikäväkyllä kata tätä asiaa. Jotta tuote olisi virheellinen, sen ei tulisi "soveltua sen tavanomaiseen käyttötarkoitukseen", tai tuote "ei vastaa kestävyydeltään tai muuten sitä, mitä kuluttaja yleensä perustellusti olettaa samanlaisen tavaran kaupassa". Käytännössä yksi kuollut pikseli ei tee tavarasta soveltumatonta, ja jos tuote on valmistettu standardien mukaisesti täyttää se perustellut vaatimukset.

    Kaiken kaikkiaan tässä asiassa LG:llä ei ikävä kyllä ole mitään velvollisuutta korvata tätä puutetta tuotteessa. LG:llä nuo pikselitakuun ehdot näyttäisivät äkikseltään olevan hieman löysemmät kuin joillakin muilla valmistajilla, joten jos tällaisilta tapauksilta haluaa jatkossa välttyä kannattaa tutustua muiden valmistajien ehtoihin ja tehdä ostopäätös niiden(kin) perusteella. Tässä asiassa taasen kannattaa olla yhteydessä jälleenmyyjään, josko asia menisi heidän takuunsa piiriin.
     

Jaa tämä sivu