1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

valmistajien jäähyt

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Vuorinorri 24.02.2015.

  1. Vuorinorri

    Vuorinorri Member

    Liittynyt:
    27.03.2014
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    juu elikkäs,tässä nyt muutaman pelin kohdalla tullut ongelma vastaan että näyttis lämpiää ihan kiitettävästi. se nyt on ihan normaalia sinänsä,mutta ärsyttää kun se kuulostaa imurilta,järkyttävä meteli siis.

    kyseessä on AMD R9 280X Gigabyteltä,kotelona SilverStone Red Line 4. eli melkosen reikänen. olen jo henkisesti valmistautunut modaamaan kotelon sillee että kyljen reikien tilalle tulee ikkuna. toivon että se ei vaikuta hirveesti lämpöihin kun 140mm Spectre lähtee (näyttiksen alapuolella,sisään)

    mutta itse tärkeimpään,onko kenelläkään tietoa/kokemusta eri valmistajien ilma jäähyistä? jahka R9 300 sarja pusketaan pihalle niin tarkoitus ois päivittää,olkoon se sitten NVidiaa tai AMD en tiedä vielä,mutta oisko esim Asuksella tai MSI:llä hiljasempi jäähy? Windforcesta tulee tosiaa auton flekti mieleen kun pauhaa 50cm korvasta sisään
     
  2.  
  3. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Asuksen flektejä itse kuunnellut ja hiljaisia ovat olleet. Googlella löytyy aika kattavasti tietoa mitkä ovat minkäkin kortin valmistajan idle/rasitus lämmöt/desibelit.

    Näytönohjaimen ajoittainen puhdistaminen vähentää meluhaittaa, mutta vanhemmiten näytönohjaimista kuivuu tahnat/tyynyt jolloin ne kannattaa vaihtaa niin kortti hiljenee huomattavasti.
     
  4. Vuorinorri

    Vuorinorri Member

    Liittynyt:
    27.03.2014
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    juu oon imuroinu koneeni kuukausittain,ettei siellä mitään tolkutonta kuraa ole. näyttis on vasta noin vuoden vanha,etten usko että sielä tahnatkaan ole vielä huonot. joskaan en tiedä millasia paskatahnoja Gigabyte sinne runttaakaan.

    toi Windforce kyl muuten ihan mukavan hiljanen,mutta kun laitan esim Wargame: European Escalation/Red Dragon täysille asetuksille,huuto alkaa. kortista ei kuitenkaan teho lopu kesken,fps aika tasanen 60(v-syncattu). käytössä kyllä näkyy 100% mutta samaa näyttää vaikka pelaisin Skyrimiä tai WarThunderia,eikä huuto ala.

    koitin juu googlata noita jäähyjä mutta jostain syystä anto mulle pelkästää neweggiä tai aatamin aikasten korttien benchmarkit,joihin en luota sitten tippaakaan. varmasti jäähyt vaihtunu 10 vuoden aikana
     
  5. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
  6. Vuorinorri

    Vuorinorri Member

    Liittynyt:
    27.03.2014
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    7 dB ero Gigabyteen,hieno homma. mitä MSI twiittejä oon seurannu ni niillä on ymmärtääkseni uus jäähy tulossa,mutta voi olla että muistan väärinkin. samaa lupailivat niinku aina,hiljasempi ja tehokkaampi. :D sääli että MSI on kuitenkin noinkin äänekäs,ois sopinu MSI emon kanssa väriteemoihin :p
     
  7. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,427
    Kiitokset:
    3,871
    Pisteet:
    223
    Kannattaisi suihkauttaa paineilmaa ettei tule vahingossa paikkoja rikottua.
     

Jaa tämä sivu