1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kysymys Uutta prosessoria ehkä emolevyä kehiin.

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Niklas70 20.05.2015.

  1. Niklas70

    Niklas70 Regular member

    Liittynyt:
    09.06.2013
    Viestejä:
    324
    Kiitokset:
    9
    Pisteet:
    28
    Morjes!

    Nyt alkaisi olemaan rahat kasassa uuteen emolevyyn, prossuun ja tarvittaessa poweriin. Nykyinen setup näkyy sigussa ja olen ajatellut vaihtaa intelin leiriin (en halua nyt tänne mitään sotaa). Tuli vaan ajatukseksi että onko tällä hetkellä edes mitään järkeä ostaa i5 4690k+ emoa siihen kun hinnat ovat niin järkyttävän korkealla. Jos pysyisin AMD leirissä niin tarvisi ostaa vaan fx 83xx ja se ei maksaisi kun noin 150€. Tykkään siis pelailla GTA V ja CS GO niin fx 83xx luulisi riittävän vai onko jollakin kokemusta fx83xx + gta V että miten pyörii, olisi kiinnostusta tietää. Tällä hetkellä GTA V pyörii mutta kaikki lowilla alle 60fps, joten ei ole hirveen kiinnostavaa pelata.

    Intelin + puolet : Tod.näk joissain peleissä vähän paremman tehonen (varsinkin vanhimmissa)
    - puolet: maksaisi n.250e enemmän

    AMD + puolet: vain 170e, mitä uudemmat pelit sitä paremmin varmaan pyörii
    - puolet : onko järkeä ostaa "budjettikonetta" jos rahat riittäisi vaihtamaan inteliin


    Voi laittaa viestiä AMD vs Intel ketjuun jos menee liika tappeluksi :) http://keskustelu.afterdawn.com/threads/satasen-prossut-ja-yleinen-amd-intel-ketju.235000/page-202


    Toinen kysymys on powerin vaihdosta. Kannattaako ostaa uusi varmuuden vuoksi vai ei jos vaihtaa inteliin tai ostaa vain fx83xx?
     
  2.  
  3. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Itsellä jos ois varaa ostaa Inteliä niin vaihtasin leiriä ja ostasin Xeonin sekä H97-emon.. Hintaa tulee riippuen paikasta n.400€.
     
  4. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,427
    Kiitokset:
    3,871
    Pisteet:
    223
    Xeon ja emo maksaisi pyöreästi 400 euroa, joten ei mitään järkeä kun erot näkyvät lähinnä testiohjelmilla. I5:ttä nyt ei missään tapauksessa kun kolmasosalla siitä rahasta saa 8 ytimisen prossun. 8320 ja vähän kelloja jos siltä tuntuu.

    Tuo powerihan on ihan hyvä kapine, jos en ihan väärässä ole. Jos olen, joku viisaampi varmastikkin oikaisee.
     
  5. Niklas70

    Niklas70 Regular member

    Liittynyt:
    09.06.2013
    Viestejä:
    324
    Kiitokset:
    9
    Pisteet:
    28
    Näin olen ajatellut prossun kohdalta. Koska kuitenkin jos 10 fps häviää jossain peleissä niin mulle se ei nyt ole niin kamalaa jos säästää sen 200+e. Tuntuu vaan siltä että kun ihmiset on kokoajan että intel tai sitten ei ole pelikone niin jotenkin tulee outo fiilis. Jos vaan pääsisi testailemaan fx 8320 kun kaverilla on muuten sama setuppi kun mulla paitsi i5 4970k niin voisi hyvin vertailla :).

    Edit. Ja siis se että on rahaa on tällä hetkellä tarpeeksi ei tarkota että kaikkia pitäisi laittaa jos suorituskyky nousisi vain 5 fps kahden asian välillä :)
     
  6. Niklas70

    Niklas70 Regular member

    Liittynyt:
    09.06.2013
    Viestejä:
    324
    Kiitokset:
    9
    Pisteet:
    28
    Onko poweri tarpeeks hyvä ihan sama kumpaan suuntaan kääntyy vai pitääkö ostaa uusi?

    Edit. Olen kanssa miettinyt että saisko noista AMD osista emolevy/prossu minkälaisen hinnan jos myisi ne pois ja laittaisi intelin?
     
  7. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Poweri todennäkösesti menee.

    En vaihtais Inteliin ellei saa hyvää hintaa AMD:sta myymällä.
     
  8. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Emosta varmaan 70€ ja prossusta 30-40€.. Riippuu paljon missä myy. Huutonetissä vois saada pikkasen enemmän kun taas murossa on alan harrastajia jotka tietää päivän hinnat. Jos saisit noista sen satkun vaikka niin Inteliin siirtymiselle jäis about 300€ hintaa, joka nyt ei mun mielestä oo kova summa hyvästä raudasta..

    Edit: Ja EI, ei oo järkeä laittaa budjettikonetta jos on varaa ostaa parempaakin.
     

Jaa tämä sivu