1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uutta osaa koneeseen....

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi MickoMan 28.06.2004.

  1. MickoMan

    MickoMan Member

    Liittynyt:
    03.01.2004
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Meni mun vanhasta kunnon koneesta emolevy ja poweri hajoomaan elikkä uutta pitäs saada. Samalla kun ostelen muutakin osaa niin aattelin lisätä muistia 256 -> 512.
    Mulla oli emona Asuksen A7A266 ja poweri oli Aopenin joku 300wattinen. Ajattelin ostaa emolevyksi kaikista halvimman minkä löysin, eli AsRockin K7S8X:n. Onko millasia kokemuksia ko. emolevystä?
    Sitten tosta muistista: kattelin noita muistien hintoja ja totesin että 400MHz muisti on halvempaa kuin 266MHz muisti jota tietääkseni ko. emolevyyn laitetaan. Toimiiko 400MHz muisti yhtä hyvin emolevyssä kuin 266MHz vai kannattaako ostaa suosiolla 266MHz kampa. Vanha kampa on 266MHz.
    Sitten vielä yksi kysymys. Mikä olisi hyvä poweri tähän koneeseen? 300wattinen riittää ja mielellään matala hintanen.
     
  2.  
  3. snapsix

    snapsix Regular member

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    786
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuo AsRockin K7S8X on ihan toimiva perusemolevy. Tilasin kaksi kipaletta Serv-Itiltä keväällä muun tilauksen yhteydessä, juuri tuo halpa hinta houkutteli, maksoikohan himpun alle 30e kappaleelta.

    Kokoonpano 1: Athlon XP 2000+, 60Gt WD:n kovalevy, 2x256Mt Twinmosin muistia, Connectin 9600 radeon.

    Kokoonpano 2: Athlon XP 1700+, 30Gt Seagate, 1x256Mt Twinmosin muistia, Ati Rage Pro, näyttis.

    Biosin päivitin ensitöikseni kummassakin uusimpaan versioon (v2.3), kun parannusta prosessorien tukemiseen sillä lupailtiin. Kumpikin kokoonpano toimii oikein hyvin, ensimmäinen kokoonpano meni itseasiassa tuttavaperheen lapsien ensimmäiseksi pelikoneeksi. Siihen on asennettu myös kirjoittava Ricohin 4x DVD+RW -asema.

    Monella merkillä ei ole samaan hintaan tarjota integroidulla äänipiirillä ja verkkokortilla varustettua emolevyä, missä olisi vielä AGP 8x tuki kuten tässä kyseisessä emossa. Prosessoreita emo tukee aina XP 3000+ asti FSB333:lla.

    Dacco on käyttänyt viime syksystä asti AsRockin emolevyjä AMD:n peruskokoonpanoissaan, ja firma möi laitteita varmaan aika roimasti, joten kokemuksia varmasti monella tuotteesta on. Joku toinen AsRockin malli oli ongelmallinen, mutta tämän kanssa en ole ainakaan kuullut kellään olleen ongelmia.

    Virtalähteeksi voisin suositella Sirtecin 300W peruspoweria (myydään ainakin nimillä High Power, Chieftech, Enlight, tarkka malli on HPC-300-202, Googlen suomihaulla löytyy myyntipaikat). Se on todettu käytössä kohtuullisen hiljaiseksi ja se painaa luotettavan paljon ;) Jos parempaa ja hiljaisempaa (ja kalliimpaa) virtalähdettä etsii, itse olen todennut Nexuksen Silent -sarjan tuotteet todella hintansa väärteiksi.
     

Jaa tämä sivu