1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uutta konetta ostamassa

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi antt1la 28.08.2007.

  1. antt1la

    antt1la Guest

    Nyt olen konetta ostamassa ja ajattelin
    tälläistä pakettia. Vaihdan tuon kotelon antec p182:seen. Siihen tosin tarvii virtälähteen. Mitä suosittelisitte?

    Vaikuttaako hyvältä? Ja olisiko jotai osia jotka olisivat saman hintaisia (tai parikymppiä kalliimpia), mutta sen verran parempia, että kannattaisi ostaa?
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 28.08.2007
  2.  
  3. jari53

    jari53 Guest

    Prossuks E6750, emoks asus p5k, koteloks sonata III(p150 on kans hyvä). Tulee muutaman kympin halvemmaks.
     
  4. antt1la

    antt1la Guest

    Onkos noi osat parempia? Ja miten tuo emo eroaa tuosta minun ehdottamasta? Ei ole Sli? Niin ja muokkasin ekaa viestii.
     
  5. antt1la

    antt1la Guest

    Ylös^^ Kumpi kotelo kannattaa ostaa: Antec p150 vai p182?
     
  6. k0jootti

    k0jootti Regular member

    Liittynyt:
    11.10.2006
    Viestejä:
    4,404
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Riippu budjetista. P182 on isompi, enemmän tuuletinpaikkoja ja parempi virtalähteen sijoitus. Siihen joutuu ostamaan powerin erikseen. Antec NeoHe 430W tai Corsairin HX520W ovat hyviä...
    P150:ssä on valmiiksi NeoHE 430W, joten se tulee edullisemmaksi.
    E6750 on parempi ja halvempi kuin E6600, Asus P5K on uudemmalla piirisarjalla. SLI:llä et tee mitään kun sen hyöty on maksimissaan 30% luokkaa.
     
  7. antt1la

    antt1la Guest

    No nyt sain aikaan tälläisen
    suunnitelman. Mitäs sanotte? Koottu teidän ehdotuksistanne ja näyttää hyvältä. Enään mietin sitä, että P150 vai Sonata 3? Sonata on hieno, mutta saako siitä säädettyä tuulettimen nopeutta kotelon takaa? Kumman ottaisitte Sonata vaiko p150? Ja vielä onko paljon meluisampi kuin p150?
     
  8. k0jootti

    k0jootti Regular member

    Liittynyt:
    11.10.2006
    Viestejä:
    4,404
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ei voi säätää tuuletinta takaa sonataIII:ssä. Ota se kumpi miellyttää silmää enemmän.
     
  9. muuli123

    muuli123 Regular member

    Liittynyt:
    13.01.2007
    Viestejä:
    154
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä ainaki mun Antec Sonata III:ssa voi säätää tuuletinta takaa ;)
     
  10. antt1la

    antt1la Guest

    Koita nyt ottaa teistä selvää ;). No huomenna menen liikkeeseen ja kysyn. Muuli, onko siellä sellainen säädin, että on 3 vaihdetta? Eli hiljainen, keski ja nopea.
    Eikös tohon tarvitsis jonkun äänikortin?
     
  11. k0jootti

    k0jootti Regular member

    Liittynyt:
    11.10.2006
    Viestejä:
    4,404
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    ;o onko siellä takapaneelissa muka se säätönamiska? Saahan sen toki sieltä sisältä vedettyä ulkopuolelle, mutta ei taida olla valmiiksi?
     
  12. antt1la

    antt1la Guest

    Joo. No ihan sama onko sisällä kuhan se siellä jossain on :D. Oon nyt sonatan kannalla.. JOS ostaisin p150 niin pyörittäisikö 430w tuota konetta jonka olen ostamassa?
    Montas tuuletinta on sonatassa ja p150:ssä?
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 31.08.2007
  13. Raquzz

    Raquzz Regular member

    Liittynyt:
    17.07.2007
    Viestejä:
    293
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    siis siitä tuulettimesta lähtee johto jonka päässä on 3-asentoinen kytkin jonka voi säätää low, medium tai high asentoon, niin ja tämä kytkin on siis koneen sisäpuolella.
     
  14. antt1la

    antt1la Guest

    Mä oon oikeesti pinteessä kun en tiedä kumman ostan :D. Toiset sanoo et sonata on aika meluisa ja antec mainostaa et on hiljane... P150 on hiljane ja ruma. Meneekö noi kaikki mun osat sonataa?
     
  15. k0jootti

    k0jootti Regular member

    Liittynyt:
    11.10.2006
    Viestejä:
    4,404
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Heitä kolikkoa. Ei noilla paljoa eroa ole, itse ottaisin Sonatan kun se on ehkä hiukan hienomman näköinen ja tilavampi. Osat siis mahtuu kyllä.
    Kannattaa vaikka vaihtaa ne kotelotuulettimet Noctuan mallehin niin on hiljaisempi setti.

    Joo, kun joissain noista P18x-sarjalaisista ne säätönappulat on isketty sinne takapaneeliin kiinni.
     
  16. antt1la

    antt1la Guest

    Noh. Ostan nyt sitten varmaan tuon p150. Riittääkö tuo 430w tuohon koneeseen?
     
  17. Kiedis

    Kiedis Regular member

    Liittynyt:
    10.05.2007
    Viestejä:
    427
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä riittää.
     
  18. antt1la

    antt1la Guest

    Tuohonhan tarvii jonkun äänikortin? Näistä äänikorteista kun en mitään tiiä niin tarviiko siihen äänikortin et kuuluu kaiuttimista tai kuulokkeista?
     
  19. k0jootti

    k0jootti Regular member

    Liittynyt:
    11.10.2006
    Viestejä:
    4,404
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tuossa emossa, Asus P5K:ssa, on integroitu äänikortti. Eli äänet tulee siitä ihan normaalisti sinne takapaneelin vihreään liittimeen.
     
  20. antt1la

    antt1la Guest

    Omistaako ketään tuota Antecin Sonata III? Jos omistaa niin voisi kertoa pitääkö tuo kovaa meteliä? Esim. voiko nukkua kun kone on päällä?

    Niin ja vielä tällä
    näytöllä mitään? Pelejä pelaisin.

    Edit: TyPo
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 03.09.2007

Jaa tämä sivu