1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uusia kuulokkeita ostamassa

Viestiketju Tulostimet, näppäimistöt ja muut oheislaitteet -osiossa. Ketjun avasi voikka 19.05.2013.

  1. sidrend

    sidrend Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2009
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mielestäni HD681B:n diskantti ei ole ollenkaan liian vahva, ja kun soi vieläpä aika puhtaana niin pieni lisäenergia ei yleensä häiritse.

    ps. J-lalli, joskus kokeillut linkkaamiasi creativeja ja täytyy sanoa, että niistä ja superluxeista ei pitäisi ikinä puhua edes samassa lauseessa :) Eroa on kuin yöllä ja päivällä.

    E: Niin ja en tietenkään väitä, etteikö ne jollekin riitä jos ei ole parempia kuullut.
     
    Viimeksi muokattu: 22.05.2013
  2.  
  3. J-lalli

    J-lalli Active member

    Liittynyt:
    08.04.2005
    Viestejä:
    1,292
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    68
    Asia on harvinaisen selvä...
     
  4. x530

    x530 Member

    Liittynyt:
    30.09.2010
    Viestejä:
    80
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Vähän on offtopic nyt, mutta tunnen ex "HC pelaajan". Kyseisen kaverin tiimi oli sijalla 2 pohjoismaiden mestaruuskisoissa. (Peli nyt tosin oli CS:S, ja tästä on aikaa.) Sama kaveri ei vieläkään suostu käyttämään muuta, kuin Fatal1ty headsettiä. Istuu kuulemma niin hyvin päähän. Pointtina vaan se, ettei kaikille merkkaa se äänenlaatu niin paljoa, ja suuremman mielihyvän voi saada huonoistakin kuulokkeista.

    Huomioikaa tähän se, etten tässä suosittele mitään. Lisäksi koko posti on offtopiccia josta minä ansaitsisin vähintään varoituksen.

    Terveisin: "Huippu" pelikuulokkeet ostanut, jota vähän kaduttaa ostos.
     
  5. olliboi

    olliboi Regular member

    Liittynyt:
    08.09.2006
    Viestejä:
    851
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    olen omistanut Fatal1ty headsettejä eikä ollut mielestäni lähelläkään isokuppisten beyerdynamic 990dt kuulokkeiden tasossa istuvuudessa. sillä kaverilla oli vain joku aivovamma kun merkki rajoitti noin paljon valikoimaa.
     
  6. sidrend

    sidrend Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2009
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itse en ole omistanut Fatal1tyjä, mutta kuitenkin kokeillut noita aiemmin linkattuja joskus päähän ja olivat muistaakseni aika ahtaat eivätkä mitenkään huippumukavat.

    x530:n argumenteissa on kuitenkin perää, sehän on ihan selväkin, ettei kuulokkeiden paremmuutta voida mitata vain äänenlaadulla vaan käyttömukavuus ja erinäiset ominaisuudet vaikuttavat. Fatal1tyt eivät kuitenkaan ainakaan omalta osaltani ole hyvä esimerkki mukavuudesta - Bosen AE sen sijaan on.

    ps. Huonoillakin luureilla voi jtn CS mestaruuksia voittaa jos osaa pelata.

    Ja sori offtopic.
     
  7. J-lalli

    J-lalli Active member

    Liittynyt:
    08.04.2005
    Viestejä:
    1,292
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    68
    Siinäpä se, pelailen pelkästään autopelejä ja (harvakseltaan porukassa)kuulokkeet ovat pelkästään ajon jälkeiseen lätinään. Musan kuunteluun on sit jo toiset vehkeet... Kiitos.
     
  8. x530

    x530 Member

    Liittynyt:
    30.09.2010
    Viestejä:
    80
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Otin tonkin vaan esille, kun tässä ilmeisesti oli pelaamiseen kuulokkeet haussa? Eikai peleissä äänenlaatu ole niin välttämätön asia? Ei ainekaan itselle. Jos taas kuulokkeet ei tunnu hyvältä päässä ja tunnissa alkaa päätä särkeä, ei ne taida kovin hyvin pelaamiseen soveltua. (Ja joo, itelle ei noi Fatal1ty kuulokkeet sovi oikeen ollenkaan päähän, mutta jollekkin sopii.)

    Lisäks voisin kyllä väittää, että esim. G930 7.1 surround virtualisointi on peleissä paljon hyödyllisempi, kuin perus kuulokkeitten huomattavasti parempi äänenlaatu.

    Musiikkiin & muuhun ei tietenkään päde, itsekkin pitää varmaan ostaa kunnon kuulokkeet G930 rinnalle.

    Ja edelleen pahoittelut offtopicista.
     
  9. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Makuasiat on tietty makuasioita. Joku voi oikeasti pitää enenmmän myös pelikuulokkeiden äänistä, jos sellainen vain jostain syystä sattuu miellyttämään.

    Uskallan väittää, että kunnon äänikortti (esim. jo tässäkin ketjssa mainittu Xonar) ja kunnon kuulokkeet on parempi yhdistelmä kuin keskiverto äänikortti ja keskivertoelementit tuollaisissa pelikuulokkeissa. Kunnon testiä en ole päässyt tekemään, mutta itse menisin Xonar+Superlux-yhdistelmällä. Kertokaa toki, jos kokemuksia on. :)
     
  10. x530

    x530 Member

    Liittynyt:
    30.09.2010
    Viestejä:
    80
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kuuleekos tollasilla Superluxeilla kunnolla mistä suunnasta ääni tulee? Fps peleissä itelle aika tärkeetä tietää missä suunnassa joku liikkuu. Ainekin noissa G930 huomaa hyvin jos on joku lähellä. Jos kuulee, perun mun väitteen. Jos ei kuule, pitäydyn samassa mielipiteessä.
     
    Viimeksi muokattu: 24.05.2013
  11. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Miksei kuulisi? Stereokuulokkeilla tilantunne luodaan äänikortin avulla (Virtual Surround).
     
  12. x530

    x530 Member

    Liittynyt:
    30.09.2010
    Viestejä:
    80
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En minä tiiä, oon sitte ite ollu tyhmä mainostoimiston uhri. Mulla on ollu ihan täysin käsitys, ettei perus stereoluureilla kuule, kun vasemman ja oikeen eikä mitään siitä väliltä.
     
  13. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Yhtä paljon vain vasemmalta ja oikealta kuulee kahdella korvalla. :D Kaksi elementtiähän noissa Logitecheissakin on?
     
  14. x530

    x530 Member

    Liittynyt:
    30.09.2010
    Viestejä:
    80
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Siis luulin, ettei stereokuulokkeitten kanssa pysty virtualisoimaan tilaääntä. En minä tiiä, olen vain vähän retardi.
     
  15. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Virtuaalisella ääniprosessoinnilla se juuri tehdään (sitten on tietty ihan fyysisiä 5.1- ja 7.1-kuulokkeita, mutta enpä niistäkään lämpene). Ihmisellä on kaksi korvaa ja niiden kuulemaan äänen mukaan suunta tulkitaan. Hyvällä äänen prosessoinnilla kahdella elementillä syötetään kahdelle korvalle sellaista ääntä, että suunta on täysin selvillä.

    Uskaltaisin myös väittää että esim. just toi Xonar tekee äänen prosessoinnin vielä paremmin kuin Logitechin oma äänipiiri. Lopullinen äänenlaatu on sitten vain kiinni siitä mitä äänikortin jatkeena on.
     
  16. voikka

    voikka Member

    Liittynyt:
    26.06.2011
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    HD-668B:t tuli. En ole huomannut mitään ihmeellistä diskanteissa. Äänen laatuun olen tyytyväinen, mutta kuulokkeiden mukana tulleet johdot on huonoja. Metrin johdossa on kontaktivika kuulokkeiden päässä ja 3 metrin johto tuntuu siltä, että se ei mene kunnolla paikoilleen. Sitte vaan uutta tarpeeksi paksua jatkojohtoa ostamaan. Voi olla, että päädyn vielä ostamaan HD-681B:t ihan vaan koska vertailu eikä maksa paljoa.
     
  17. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Johtojuttu on ihan uusi, tai ainakaan missään muualla en ole siihen törmännyt. Ikävä juttu, mutta ehkä halpa hinta näkyy sitten tämänkaltaisessa laadunvalvonnassa (ja joka valmistajalla tottakai on maanantaikappaleensa, oli miten laadukas vaan).
     
  18. sidrend

    sidrend Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2009
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Palauta ne vaan jos ongelmia on. Olen diskanteista samaa mieltä, ei omissa HD681B:ssä ainakaan omaan mieleen ole yhtään liian ärhäkäs diskantti.
     

Jaa tämä sivu