1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uusi pelikone oheislaitteineen ~1500e

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi lapaw 11.09.2017.

  1. lapaw

    lapaw Newbie

    Liittynyt:
    11.09.2017
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Noniin, uusi ukko foorumeilla ihan tätä kyselyä ja takaisin skeneen pääsyä varten. Viimeisin PC:ni (joka oli silloin jo 5v vanha) taisi joutaa romukoppaan vuonna 2012. Toisin sanottuna olen aika ulkona missä mennään hyvän hintalaatusuhteen kanssa mutta ilmeisesti jossain gtx1060/1070 ja intel i5/i7 on niitä mitä kaipaisin???

    Sitten itse ongelmakohtaan eli sain luvan luopua mimmin Macista ja hankkia itselleni peli-PC:n sillä ehdolla, että koppa, näyttö, näppis ja hiiri on tyylikästä ja sisustukseen sopivaa = valkoista.

    Budjetti?:
    1500e,
    Kuuluuko käyttöjärjestelmä budjettiin?: Kyllä
    Haluatko koneen valmiiksi kasattuna?: Ei
    Haluatko koneen käyttöjärjestelmä/ajurit valmiiksi asennettuna?: Ei
    Ylikellotatko prosessoria?: Ei tai ehkä mikäli aihe alkaa kiinnostamaan tulevaisuudessa enemmän
    Kotelon koko: Tavallinen (ATX)
    Onko kotelon värillä väliä?: Valkoinen
    Onko kotelon ulkomuodolla väliä?: Mahdollisimman tyylikäs/neutraali, ikkunaton, valoton
    Onko tietokoneen hiljaisuudella väliä?: hiljaisempi on parempi, koneen sijainnin ja emännän unipesän välillä vain muutama metri ja yksi ovi.. Tämä tosin ensimmäisiä asioita, joista valmis tinkimään
    Tarvitsetko langatonta verkkoyhteyttä?: Ei
    Onko Saksasta/ulkomailta tilaaminen mahdollista?: Mahdollista kyllä mutta mielummin turvallisesti ja nopeasti suomesta
    Tarvitsetko DVD- tai Blu-Ray -asemaa?: Taitaa sen edelleen tarvita mm. pelien asentamiseen? vai saako kaiken nykyään netistä?
    Haluatko koneeseen SSD:n?: Kyllä
    Koneen käyttötarkoitus: Pelaaminen ja upeiden graffojen ihastelu (battlefieldit,farcryt ja nyt sitten ARMA, PUBG). Editointia sen verran
    Kuuluvatko näyttö, äänentoistojärjestelmä, näppäimistö tai hiiri budjettiin?: Tarvitsee kaikki paitsi kajarit. Täytyy olla valkoista ja nättiä.. Näytöistäkään en tiedä, pitisikö hankkia nyt vaan suoraan se 144hertsinen niin ei tarvitse olla heti päivittämässä? En kyllä löytänyt valkoista tälläistä :(
    Onko joitain komponetteja jo valmiiksi?: x
    Muita vaatimuksia/kysymyksiä:x
     
  2.  
  3. Pi-Mu

    Pi-Mu Regular member

    Liittynyt:
    07.02.2017
    Viestejä:
    280
    Kiitokset:
    50
    Pisteet:
    28
  4. lyyri

    lyyri Senior member

    Liittynyt:
    19.04.2017
    Viestejä:
    2,356
    Kiitokset:
    731
    Pisteet:
    123
    Viimeksi muokattu: 11.09.2017
  5. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,427
    Kiitokset:
    3,871
    Pisteet:
    223
  6. lapaw

    lapaw Newbie

    Liittynyt:
    11.09.2017
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Kiitos nopeista vastauksista! Hyvin näyttäisi menevän budjettiin myös tuon prossucoolerin kanssa, sen verran iso raha kyseessä ettei satasen heitto tunnu enää edes pahalta :)

    Onko tuo 2x8bg ramia fiksumpi/vauhdikkaampi kun yksi 16gb kampa vai mikä on wwallun ajatuksena, kun kokonaishinta lähes sama?

    Myös näyttö herättää vielä kysymyksiä, tekeekö sillä 144hertsisellä näytöllä minun käytössä mitään? Onko ero huomattava? Myös 27" tuumaa houkuttaisi mutta meneekö resoluutiot liian "isoiksi" pelien asetuksille/1070:lle? Edit: näköjään useimmat 27" näytöistä ovatkin silti 1920x1080...
    Mietin vain, että laitanko enemmän rahaa nyt ja olen pidempään tyytyväinen eikä niin, että parin vuoden päästä olisi saatava taas uutta..

    Pahoittelut hölmöistä kysymyksistä mutta valinnan varaa on liikaa ja tosi vaikea päättää. Vähän kun skrollaa alaspäin niin alkaa miettimään, josko laittaisi satasen lisää niin saisi tätä ja toisen satasen niin saisi tätä.. Hankalaa varsinkin kun ei näistä umara juurikaan..
     
    Viimeksi muokattu: 12.09.2017
  7. lyyri

    lyyri Senior member

    Liittynyt:
    19.04.2017
    Viestejä:
    2,356
    Kiitokset:
    731
    Pisteet:
    123
    2x8gb:llä saa dual channelin käyttöön, joten on jonkun verran parempi

    Itselle ainakin riittää 60hz pelaamiseen, paketissa oleva 1070 toki riittäisi osassa vähän raskaammissa peleissä siihen että 144hz "olisi jotain hyötyä". 144hz maksaa huomattavasti enemmän heikommalla paneelilla ja tuo valkoinen väri on kyllä erittäin rajoittava tekijä, itse en näkisi syytä siihen panostaa. 27" voisi toki katsella, jos sen kokee tarpeelliseksi, mutta siinäkin tuo väri rajoittaa paljon, tuo oli paras ja myös tyylikkäin mitä itse nopeasti löysin järkevään hintaan.

    E. Typo
     

Jaa tämä sivu