1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uusi pelikone budjetti 2000 €

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi analdinho 05.11.2012.

  1. analdinho

    analdinho Member

    Liittynyt:
    04.11.2009
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nyt ihmiset mielikuvitus käyttöön haen tehokasta pelikonetta kasaus ei ole ongelma ja käyttiski on jo että kahella tonnilla tavaraa tulemaan :D

     
    Viimeksi muokattu: 05.11.2012
  2.  
  3. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Ratcon on laittanut hyvän setin toiseen ketjuun, tolta pohjalta lähtisin noin kallista konetta kasaamaan:
     
    Viimeksi muokattu: 05.11.2012
  4. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Mitäpä tuosta paketista sanoisi. F-securesta en maksaisi mitään enkä edes ilmaiseksi sitä asentaisi. Sen ostamisessa ei ole järkeä kun parempia saa ilmaiseksi.

    Sabertooth emoa en ostaisi. Kallis ulkonäön ehdoilla tehty emo. Emon päälle tehty lämpökilpi estää tehokkaasti komponenttien jäähdytyksen kun lämpö ei pääse vapaasti haihtumaan vaan jää suojan alle. Asus tietää itse tämän ongelman ja nyt se on ratkaistu siten, että tuon muovihärpäkkeen alla ilmaa kierrättää 2kpl 35 mm tuulettimia mitkä eivät taatusti ole hiljaisia ja huolettomuudessa häviävät normaalille passiiviratkaisulle 100-0. Eikö se mennytkään niin, että pienistä äänekkäistä tuulettimista oli tarkoitus päästä eroon?

    Jimmssin valikoima powerien suhteen ei ole kovin hyvä mutta siltikin. 100€ 80+ bronze powerista nykypäivänä? Ei houkuttele...

    Kovalevyn koko mietityttää myös. Onko tarvetta noin isolle hitaalle kovalevylle. Jos tilaa ei tarvitse noin paljoa niin ostaa mieluummin pienemmän ja nopeamman. SSD:n tila on kuitenkin rajallinen.
     
  5. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Itsellä taas F-secure ja kokemus päinvastainen, ja olen valmis siitä myös maksamaan. Samanlailla poistellut antimalwarella pöpöjä näiden "Defenderi riittää" ihmisten koneista. F-secure oli aikoinaan sukka, sen myönnän mutta 2011 oli todellinen yllätys. Ostaja tekee itse päätöksensä, mutta 20e vuoden lisenssistä ei todellakaan ole paha.

    Hidas kovo on ehkä, mutta se onkin varastokovo leffoille sun muille. Huomioithan että SSD on 256Gt versio ?
     
  6. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    En minä pelkän defenderin varaan yhtäkään konetta jättäisi. Sen sijaan Microsoft Security Essentials on ilmainen, tehokas ja kevyt ohjelma. Mitä kokemuksia F-securesta on niin huomattavasti raskaampi on. Ei toki nykyaikaisella koneella suurta eroa tuo, mutta kumminkin.

    Jos MSE ei kiinnosta niin sitten koneelle vaikka Avast!. Pientä harmia siinä tuo ilmaisversion lisääntynyt tyrkyttäminen maksulliselle versiolle, chromelle ja ylimääräiselle työkalupalkille.

    No ei 20€ paljoa ole tuossa budjetissa, mutta ei F-secure ole sen parempi vaikka maksaakin.

    Huomioin, että SSD on 256Gt eli hyvän kokoinen. Sen tila on siitäkin huolimatta rajallinen kun mietitään nykypelejä. Kaikki ei kuitenkaan tarvitse 3 teraa kovalevytilaa. Kysyjä miettiköön itse oman tarpeen.

    Lisäksi mietityttää, että kannattaako laittaa noin iso summa rahaa ilmajäähyyn? Samaan hintaa saisi suljetun vesijäähyjärjestelmän. Toki Phanteks taitaa vanhemmat mallit tehokkuudessa samassa hintaluokassa. Uusista malleista ei tietoa. No paljon rahaa on jokatapauksessa 80€ jäähyyn. Kyllä konetta saa sitten tosissaan kellotella jos tuollaisen jäähyn ostaa :)
     
  7. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Avast! oli taas itselläni tasan kerran, ensimmäisen tarkistuksen jälkeen lähti koneelta aika äkäseen. Tästä nyt ei viitsi tapella enempää, makuasioita ja mieltymyksiä, kokemuksia puolesta ja vastaan näemmä.
     
  8. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    Itse olen luottanut viimeiset 5v AVG:n virusohjelmaan,ja olen ollut tuohon oikein tyytyväinen :)
     
  9. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Hyviä pointteja, joista olen suunnilleen samaa mieltä. Parinkympin F-Secure kahden tonnin paketissa on pisara meressä. Aloittaja voi ostaa tai jättää ostamatta, se ei budjettiin paljon vaikuta.

    Sabertooth ei varmasti ole paras emo ja lämpökilpi on lähinnä surkuhupaisa viritys. Tuon hintaiseen pakettiin kannattaa valita sellainen emo, jonka tarvitsee (kellotusominaisuudet, muut ominaisuudet, liitännät). Aloittaja vaan ei kerro paljonkaan millaisen koneen haluaa.

    Powerista täysin samaa mieltä. Käsittämätöntä, että Silent rig näyttää edelleen olevan ainut firma, josta saa powereita paremmalla hyötysuhteella kuin bronze. Jos jostain muualta ostaa, niin sellaiseen on pakko kuitenkin tyytyä.

    Kovalevyt käytön mukaan. 256 gigaan menee käyttis, monta työpöytäsoftaa ja monta peliä, muttei tietenkään loputtomasti. 3 teraan sitten uppoaakin varmasti riittävästi valokuvia, musaa ja leffoja.

    Summa summarum: Aloittajan kannattaa nyt itse tarkentaa mitä haluaa. Tossa on alustava pohja, josta voi lähteä muokkaamaan haluamaansa suuntaan.
     
  10. dawn2011

    dawn2011 Member

    Liittynyt:
    20.09.2011
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuosta:
    [​IMG]

    Pelitehoa pitäs löytyä ainaki vähäksi aikaa
     
  11. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Itse taas en maksaisi enää virustorjunta ohjelmista koska vastaavia on myös ilmaiseksi tarjolla. Esimerkiksi MS itse tekemä Security Essentials. Tämä riittää hyvin etenkin jos pitää koneen ohjelmat aina ajantasalla ja käyttää järjestelmävalvojan tilin sijaan normaalia tiliä.
     
    Viimeksi muokattu: 06.11.2012
  12. Lurluck

    Lurluck Active member

    Liittynyt:
    14.11.2010
    Viestejä:
    3,422
    Kiitokset:
    117
    Pisteet:
    73
    Monella ihmisella on huonoja kokemuksia F-securesta, kun elisa/sonera tarjoavat tätä kk maksua vastaan ja ohjelma on heidän "tekemä", jossa on turhaa krääsää laitettuna (ainakin oli joskus). F-securen oma versio on täysin toimiva, eikä tuo hinta ole todellakaan paha. Maksullista sovellusta kehitetään yleinsä paremmin tai vaihtoehtoisesti ilmais versiossa on kaikenmaailman mainoksia mukana.


    Onko noin kalliilla emolla mitään käyttöä, suosittelen miettimään... Asrock Z77 Extreme 4 toimii kellotuksessa lähes yhtähyvin. Poweri hirvittävän kallis?

    Itse lähtisin ostamaan, jotain tällästä...
    [​IMG]

    Poweri: Gold hyötysuhde / hiljanen / Modulaarinen.

    Näyttikset SLI: 2x GTX 660Ti tai 2x GTX 670 eli kahden näyttiksen kokoonpanoa tekisin tai jättäisin rahaa käyttämättä.

    Kovalevy tila on ihan sinusta kiinni ja samoin DVD vai Bluray? Itsellä ei ole enään käyttöä koko DVD asemalle... (USB3 tikut <3)
     
    Viimeksi muokattu: 06.11.2012
  13. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Toki. Esimerkiksi Avastin, Panda Cloud ohjelmissa näytetään ajoittain eri mainoksia. Mutta tuossa MSE ohjelmassa niitä ei näytetä ja lisäksi se on aika kevyt/nopea. Ja sen kehitystahti on suunnilleen sama kuin F-securella eli uusi versio per vuosi.
     
  14. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Jos nyt lopetetaan jooko ? Sanon siis yleisesti kaikille.
    Se että tietoturvaratkaisu toimii henkilöllä X hyvin, ei tarkoita sitä että se toimisi kaikilla yhtä hyvin. Itse en ilmaisiin koske enää, vaikka olisi kuinka parempia. Monta kertaa painottanut ettei F-secure ollut muutama vuos sitten todellakaan paras valinta, muttei mennä tähän enempää tai ollaan offtopicissa seuraavat 20 viestiä.
     
  15. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    ottasin kyllä 2kpl radeon 7970 alle mielummin...
    http://www.silentrig.com/product/2120/vtx3d-radeon-hd-7970-x-edition-3072mb
     
  16. analdinho

    analdinho Member

    Liittynyt:
    04.11.2009
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sori ku oon en oo pitkään aikaan vastannu mutta paras oli ehkä AXU_ posti että katellaan jos sitä tällä viikolla tilaukseen laittaisi ja eikun lanit käyntiin :d
     
  17. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Kuten sanottu, se ei oo täydellinen. Muokkaa ihmeessä haluamaasi suuntaan. Kahden tonnin koneen sietää olla just sellainen kuin haluat ja tarvitset.
     
  18. analdinho

    analdinho Member

    Liittynyt:
    04.11.2009
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyllähän siinä on aika paljon muokkaamisen varaa kieltämättä mutta eiköhän täsä uusi kone vielä saada ennen joulua
     
  19. bales

    bales Regular member

    Liittynyt:
    17.10.2008
    Viestejä:
    300
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kovalevy on seagate barracuda 7200 1Tt


    [​IMG]
    + postit alkaen 20,99e
     
  20. analdinho

    analdinho Member

    Liittynyt:
    04.11.2009
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Noniin konehan tuli sitten tänään postissa ja ai että se on nautintoa kun kone on niinku vähintään 100 krt nopeamåi kuin ennen :DD mutta tosiaan sama paketti kuin AXU_ mutta mutta otin virustorjunnan pois tyydyn ilmaisiin ja ostin sen tilalle ledivalot ;) että eikun peli testiin ainiin muutinhan mie tota näyttistä 2x Radeon HD 7970 X-edition 3gt gddr5 kun kaveri suositteli niitä parempina että katotaan
     
    Viimeksi muokattu: 19.11.2012
  21. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Jeps, kandee muistaa kuitenkin huolehtia niista. Aika harvalla tuolla "virusongelmat" osiolla on minkäänlaista maksullista virustorjuntaa, nyt viitaten näille tietäjille jotka on varmoja ettei sellaisesta kannattaisi maksaa.

    Ja muutenkin, kun normaali-/verkkolehdissä näkee niistä virustapauksista, niin 90% niitä etupäässä tutkii F-secure. Jeps, vissiin hölmöä maksaa sellaisesta, varsinkin kun konepaketin mukana saisi vielä halvemmalla.

    En vaan tajua miksi jengillä on pakonomainen tarve huutaa kuorossa jopa 2000e budjetilla että tuo 20e maksava F-securen vuoden linsenssi on turha, ei kannata ei saa, kamalaa ota heti pois ei kannata älä missään nimessä ota.

    Tosiaan, kun 2000e loppusummasta se 20e on yksi prosentti budjetista.

    Mutta eipä mitään, uskotaan muita että se on niin kamala juttu ettei sitä kannata ostaa, vissiin minunkin olisi syytä F-secureni poistaa välittömästi.
     

Jaa tämä sivu