1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Uusi näytönohjain ei tunnistu

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi HerraMorkkis 31.07.2014.

  1. HerraMorkkis

    HerraMorkkis Member

    Liittynyt:
    12.02.2012
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moro!

    Tuli ostettua uusi näytönohjain vanhan takkuillessa, nyt on kuitenkin niin että se ei tunnistaudu. DDU:lla poistin vanhat ajurit pois alta ennen kuin asensin uuden näyttiksen paikkaan. Näyttöön ei tule kuvaa muuta kuin emolevyn integroidusta näytönohjaimesta. Laitehallinta ei tunnista uutta näytönohjainta, kone käynnistyy kyllä ja näytönohjaimen tuulettimet pyörii.

    Aikaisemmin ajateltiin että näytönohjain olisi jo tehtaalta tullessa rikki, sitten lähetin sen jimm'sille josta lähettivät uuden samanlaisen tilalle. Ei tunnistaudu. BIOSin asetuksista "Primary Graphics Adapter" on PCI-E ja olen testannut koneen molemmat PCI-E paikat. Vanha näytönohjain tunnistautuu ihan hyvin.

    Vanhaan näytönohjaimeen tulee kaksi 6-pin PCI-E johtoa, uuteen vain yksi.

    Olisiko yhteensopivuusongelma??

    Asrock Z68 Extreme3 Gen3
    Intel i5 2500K 3.3GHz
    XFX Pro 550W
    UUSI NÄYTÖNOHJAIN: Gigabyte GeForce GTX 650 Ti
    VANHA: Asus GeForce GTX 560 Ti
     
  2.  
  3. Kuunmies

    Kuunmies Senior member

    Liittynyt:
    05.03.2010
    Viestejä:
    4,468
    Kiitokset:
    688
    Pisteet:
    143
    Ootko biosia nollannu?

    Yhessä wanhassa koneessa piti bios päivittää, että alkoi GTS8600 löytymään, mut se oli silloin se...

    Ihan mielenkiinnosta tuliko vaihdossa tehoa jopa lisää vai onko edellinen kortti soromnoo?
     
    Viimeksi muokattu: 31.07.2014
  4. Jouko?

    Jouko? Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    3,858
    Kiitokset:
    32
    Pisteet:
    78
    Millä kaapelilla yrität saada kuvaa näkyviin?
     
  5. HerraMorkkis

    HerraMorkkis Member

    Liittynyt:
    12.02.2012
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen tyhjentänyt CMOSin, eikä tullut tehoja lisää huomattavasti. DVI ja HDMI kaapeleilla olen yrittänyt saada kuvaa näkyviin. Olen yrittänyt kahdella eri näytölläkin.

    EDIT: Poistin integroidun näytönohjaimen pois käytöstä safe modessa. Kone käynnistyy yhä (kuuluu skypen käynnistymisääni), mutta ei kuvaa kummastakaan näytönohjaimesta.
     
    Viimeksi muokattu: 01.08.2014

Jaa tämä sivu