1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma uusi kone toimi,muttei kauaa,auttakaa?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi valtsi1 19.12.2014.

  1. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Mahdollista mut ei hirveen todennäköstä.
     
    valtsi1 kiitti tästä.
  2.  
  3. valtsi1

    valtsi1 Member

    Liittynyt:
    10.01.2014
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Teemu Lindberg, 02.tammikuuta.15 17:07: Arvoisa asiakkaamme,
    Valitettavasti emme voi ottaa kantaa tuotteen mukaan toimittaviin ohjelmistoihin. Laitteiston kellottaminen on myös aina loppukäyttäjän vastuulla.
    Asia on osaltamme loppuunkäsitelty. Voitte halutessanne viedä tapauksen kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn, mikäli oletta tyytymätön päätökseemme.
    Ystävällisin terveisin,
    Teemu Lindberg
    Reklamaatiopäällikkö
    Verkkokauppa.com Oyj

    tämä on vastaus kysymykseeni miten minulle on myyty väärä tuote ja se on minun syytäni tottakai,tämä oli ihan odotettavissa. eihän kukaan usko mitään ilman todisteteita.

    Nyt kuitenkin jos saisin tietää onko mitenkään mahdollista testata prosessoria ennen kuin ostan uuden emolevynTAI kuinka mahdollista se on että prosessori on kärähtänyt,tai miten te toimisitte? ,sillä jos se on hajalla vaihdan amd halvempiin malleihin kun rahat sattuu olemaan lopussa kyseisen putiikin toimesta.
     
  4. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Tolla emolla kai pystyki kellottaan ennenku mikrokoodipäivitys sen blokkas. Tosin Verkkokaupan myyjät on toopeja koska jokanen tietää et z-sarjan emo tarvitaan kellotukseen :D

    Ei tossa oikeen oo mahdollista testata muutenku pistämällä prossu toimivalle emolle. Tietokoneliikkeet tollasen testaa rahaa vastaan.
     
  5. 99eki

    99eki Regular member

    Liittynyt:
    17.12.2012
    Viestejä:
    373
    Kiitokset:
    58
    Pisteet:
    38
    Nämäkin viestit luettuani, olen vahvasti sitä mieltä, että kannattaa kysyä neuvoa ensin afterdawn'ista, eikä suinkaan tietotekniikkaa myyvistä liikkeistä. Tietysti, saattaahan jossain liikkeessä osua kohdalle fiksukin myyjä, toivottavasti.
     
  6. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Yleensä tietokoneliikkkeiden myyjät tietää yleisesti hyvin asiat, kunhan se asia ei oo kovin tuore. Uusista jutuista niillä meinaan on aika heikko tietämys keskimäärin. Tietenki poikkeuksii on aina.
     
  7. 99eki

    99eki Regular member

    Liittynyt:
    17.12.2012
    Viestejä:
    373
    Kiitokset:
    58
    Pisteet:
    38
    Verkkokauppa.com on iso liike, pitäisiköhän siellä pystyä myymään oikeanlaisia laitteita asiakkaille?

    Myöskään tuo ylempänä ketjussa oleva Verkkokaupan vastauksen ensimmäinen lause, ei vakuuta minua liikkeen tasosta.
     
  8. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Kannattaa kysäistä ennen masiinan hankkimista tuolta ketjusta. Fiksuja paketteja ovat kyselijät saaneet.
     
  9. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Ootko koskaan käyny Verkkokauppa.com:ssa? Siellä myydään enimmäkseen muuta ku tietokoneita tai osia.
     
  10. 99eki

    99eki Regular member

    Liittynyt:
    17.12.2012
    Viestejä:
    373
    Kiitokset:
    58
    Pisteet:
    38
    Viestissä #24:hän juuri kirjoitin, että kannattaisi kysyä ensin täältä. Olemme siis tästä asiasta samaa mieltä.

    Viesti #26 oli tarkoitettu lähinnä BPVestille.
     
  11. 99eki

    99eki Regular member

    Liittynyt:
    17.12.2012
    Viestejä:
    373
    Kiitokset:
    58
    Pisteet:
    38
    Asun Helsingissä, olen käynyt useasti niin Ruoholahden, kuin myös nykyisessä Jätkäsaaren myymälässä.
    Tiedän kyllä, että siellä myydään nykyisin yhtä sun toista, kohta varmasti myös ruokaa.

    Et vastannut kysymykseeni, vaan esitit kysymyksen minulle, johon vastasin.
     
  12. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    No siis kauppa jossa myydään vähän kaikkee harvemmin on sellanen jossa porukka oikeesti tietää jostain tietystä asiasta. Nykymeiningillä ne jotka tietokonepuolta hoitaa ei hirveesti tiiä raudasta.

    Et todennäkösesti parempaa osaamista saa liikkeistä jotka myy vaan tietokoneita ja osia, ei sellasesta mammuttiliikkeestä jossa myydään vähän kaikkee.
     
  13. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    No on kyllä sanottava että turha verkkokauppaa tässä on syyttää. Kuten jo Vestikin aikasemmin totes "kellotus vie takuun". Ei auta ku maksaa oppirahat, samoin kauppa ei voi olla vastuussa valmistajan ohjelmista.. Asiaahan voi koittaa yrittää selvittää vielä valmistajan kanssa.

    Ihme homma kyllä että kun joku rikkoontuu niin se vika ei koskaan oo käyttäjässä vaan kaupassa, valmistajassa, jne... (Näin niinku ihan yleisestikkin)
     
  14. 99eki

    99eki Regular member

    Liittynyt:
    17.12.2012
    Viestejä:
    373
    Kiitokset:
    58
    Pisteet:
    38
    Totta puhut, Verkkokauppaan on iskenyt mammuttitauti.

    Lopputulos tästä, kysykää ihmeessä ensin afterdawnista, mutta ottakaa huomioon, että vastuu jää teille, hyvät kysyjät.:confused: Sama juttuhan se on, vaikka kysyisitte mistä tahansa.:p
     
  15. 99eki

    99eki Regular member

    Liittynyt:
    17.12.2012
    Viestejä:
    373
    Kiitokset:
    58
    Pisteet:
    38
    Voin sanoa omasta puolestani, että olen kyllä omat töppäykseni kärsinyt kaikessa hiljaisuudessa, ilman yritystä vierittää tappioitani muille.
     
  16. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Näimpä... Mut yleensä se syntipukki etitään jostain muualta, vaikkapa kuun asennosta maapallon linjaan nähden :) vaikka se syyllinen kyllä melkein aina löytyy siitä tuolin ja näppiksen välistä.
     
  17. valtsi1

    valtsi1 Member

    Liittynyt:
    10.01.2014
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    jos olisit lukenut aikaisemmat viestini ymmärtäisit mitä tapahtui :) , minulla on todistajiakin kyseiselle asialle, asensin ajurit-mukana tuli alsuite ohjelma- en koskenut yhteenkään nappiin!!!- käynnistin koneen uudestaan- posk,emo,muistit ehkä prossu meni- 450e häviöllä- kaupassa sanottiin että saa kellottaa,vaikkei saa- mutta enhän minä kellottanut kun asensin sen ohjelman vain joka tuli ajureiden mukana!! vieläkö on minun syytäni ja kuun tähtien sijainnin takia valitan ,ymmärrän jos olisin mennyt kellottamaan ja säätämään jotain voltteja että ei ole asiaa valitaa kauppaan,mutta ymmärrätkö tätä tilannetta? ihan eri juttu...
     
  18. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,838
    Kiitokset:
    784
    Pisteet:
    193
    Panen tähän nyt omankin lusikkani soppaan, vaikka en tästä mitään tiedä.

    Oma yksinkertainen käsitykseni on kyllä se, että jos emon mukana toimitetaan ohjelmalisukkeita tai toimintoja, jotka mahdollistavat kellotuksen, pitää niitä siinä myös voida käyttää, ilman takuun raukeamista. Erityisesti vielä jos kyse on kellotusemosta esim. Z-sarjan emo ja K-sarjan prosessorista, joiden kellottamisen helppoutta mainostetaan suoraan valmistajan mainoksissa.

    Tulee kyllä mieleen jos em. kaiken materiaalin ja tekniset tiedot laitteista ja mainoksista luovutettaisiin Kuluttajaneuvojalle ja selvitettäisiin mainosten ylistämä kellotusmahdollisuus ja esim. prosessorin kohdalla kerroinlukottomuus on jätetty pois nimenomaan sitä varten, että se parantaa kellotettavuutta ... jne.

    Kiinnostavinta tässä olisi Kuluttajariitalautakunnan kanta, kun tuo heille perin pohjin selvittäisiin, mistä on kyse noilla laitteilla, joita erityisesti myydään kellotukseen sopiviksi. Takuu säilyy jos et käytä kaikkia tuotteen ja sitä mainostettuja toimintojen ominaisuuksia. Aika triviaalia....

    Löytyykö joltakin muulta alalta vastaavaa.

    Totta tietysti on, että monet osaamattomuuttaan saavat laitteet rikki kellotuksella ja myyjäkin tietää sen.
    Tämä särähti korvaani, että laitteiden mukana toimitettavat ohjelmat aiheuttavat takuun menetys riskin. Valmistaja ja myyjä käsittääkseni vastaavat siitä, mitä laitteen mukana toimitetaan.
     
    valtsi1 kiitti tästä.
  19. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Luin jokaisen viestin.. Ja jos oisit lukenu kaikki mun viestit niin oisit huomannu että erikseen mainitsin puhuvani yleisellä tasolla..

    Mä oon jonkinverran merkkiuskollinen Asuksen emoja kohtaa ja jokaisessa koneessa on ollu myös Aisuite, ykskään kone ei oo kellottanu itteesä hajalla joten pikkasen skeptinen oon siihen asiaan ettei mitään namiskaa oo painettu, mut en myöskään sano että puhut paskaa.. Toisaalta en oo myöskään koskaan aikasemmin kuullu Aisuiten hajottavan konetta mutta sekään ei tarkota että väittäsin sun valehtelevan..

    @IlmoPJ ongelmaks tossa kuluttajariitalautakunnan-jutussa nousis todennäkösesti se että miten todistetaan että konetta on kellotettu vaan valmistajan hyväksymällä ohjelmalla eikä muutoin. Aika vaikea tehtävä todistaa puolesta tai vastaan.. Ja miten pitkälle valmistajan pitäis korvata? Eli montako emoa sais käräyttää ennenku vika olis ostajassa?
     
  20. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,838
    Kiitokset:
    784
    Pisteet:
    193
    Tämä kai se suurin ongelma onkin, jota on vaikea näyttää toteen, millä tavalla vika on aiheutunut/aiheutettu.
    Monet korvauksen hakijat yrittävät laittaa omia mokiaan takuukorvaukseen. Tämä ei ollut kannanotto tähän tapaukseen, vaan yleisellä tasolla.
     
  21. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Juurikin näitä ns. veteen piirrettyjä viivoja... Periaatteena, ainakin itselläni on että kellotushommat tehdään biosin kautta mutta muu säätö (tuuletinprofiilit) sekä monitorointi ohjelmallisesti, vaikkapas AI Suiten kautta jos omistaa Asuksen emon.

    Onkohan syyllinen kuitenkin tuo poweri, pitäisi testata toisessa masiinassa. Mutta, jos sekin poksahtaa... :rolleyes: niin huonompi juttu.
     

Jaa tämä sivu