1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uus luuri parhaan tilalle

Viestiketju Uutta puhelinta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Crus4der 17.01.2011.

  1. Crus4der

    Crus4der Regular member

    Liittynyt:
    09.11.2010
    Viestejä:
    103
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Omistan Nokia e90 eli mielestäni parhaan mahdollisen oldschool älyluurin.. mutta pakkohan se on myöntää, että tekis mieli ostaa joku uusi ja ihmeellinen kapula.. oli tuossa varaluurina hommattuna n97 mutta se on aivan turha kapistus...

    Ehdottomina vaatimuksina olisi

    -QWERTY näppis (kunnollinen ei mikään n97 tyylinen tampio malli paskoilla napeilla)
    -Nopeus
    -Kohtuu kamera
    -Sopivasti tilaa
    -Hyvät tuet kaikelle mahdolliselle mitä nyt nykyään on
    -Helppokäyttöisyys (eniten käytetyt toiminnot on commariin verraten -notes -netti -gps -laskin -etsi -viestit)

    Itse olin kovaa odottamassa uutta E7 mutta nyt kun oon jokapaikasta sen julkasua ettiny nii samalla oon joutunu lukeen siitä aika tyrmäävääki puhetta jo näin etukäteen.. Eli ehkä on parempikin vaihtoehto mutta mikä se on ?? tietääks joku :)

    Kiitti jo etukätee..
     
    Viimeksi muokattu: 17.01.2011
  2.  
  3. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
  4. Crus4der

    Crus4der Regular member

    Liittynyt:
    09.11.2010
    Viestejä:
    103
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

    Hyvä ehdotus sinänsä mutta olen omistanutkin aikanaan jonkun een olikohan sitten E70, ihan jees luurina oli silloin mutta nyt on ehtinyt jo tottua tuohon "laajakuva" ruutuun eli tuon pikku näytön kanssa tulisi kyllä tuskainen olo...
    Mitäs tuosta E7 uskomisista olit mieltä ? Lähinnä kiinnostaa oletko itse enemmän puolesta vai vastaan ?
     
  5. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Olen sen puolesta. Omistan tällähetkellä Nokia N8 kännykän. Olen erittäin tyytyväinen Symbian 3 käyttikseen. Nokia E7 löytyy myös Symbian 3.
     
  6. Crus4der

    Crus4der Regular member

    Liittynyt:
    09.11.2010
    Viestejä:
    103
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No puolesta minäkin olen ehdottomasti mutta huhuja vaan kuullut, että olisi hidas (se on yksi suuri miksi tuo vanha uskollinen E90 on alkanut kyllästyttää) suhteessa muihin nykyluureihin kun prosu vissiin on tuhnumpi (600mhz) kuin monessa muussa. Muutenkin toki Nokia on tuttu ja turvallinen.. Mitä olen kokeilemaan päässyt samsungeja ja iphoneja niin kyllä ne on typeriä käyttää vaikkakin nuo käyttöjärjestelmät niissä jouheasti toimivat (minun mielipiteeni). Lähinnä kiinnostikin nuo vähän eksoottisemmat valmistajat kuten LG, HTC ja Motorola, että onko niillä jotain kisaajaa E7:lle....

    Sitten vähän ihmetyttää tuo E7 julkaisu, että julkaistaankohan sitä vielä tällä vuosituhannella vai vasta sitten kun kilpailijoilla on jo uusia keksintöjä ja käytännössä puhelin on silloin jo vanhaa tekniikkaa.
     
    Viimeksi muokattu: 18.01.2011
  7. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Kannattaa tsekata HTC Desire Z. Siinä on fyysinen qwerty, android käyttis ja htc:n oma sense käyttöliittymä päällä. Itsellä on normaali desire ja olen ollut todella tyytyväinen. Murosta löytyy paljon juttua kyseisestä puhelimesta. Kannattaa googlettaa.
     
  8. Jarissimo

    Jarissimo Member

    Liittynyt:
    22.11.2008
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Desire z:aa ehdottaisin minäkin. Ainoa ongelma on jos tykkää käyttää puhelinta selällään maaten niin ei pysy mekaniikka auki vaan tipahtaa näyttö kiinni. "Normaalissa" käyttöasennossa on kuitenkin todella luja ja jämäkkä myös tuo rakenne.
     
  9. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Kaikki vaatimuksesikin löytyisi Desire Z:sta. Olikohan Z:ssa 5 Mpix kamera, jolla saa hyvässä valossa ihan ok kuvia. Tilaa löytyy ja muistikortin kokoa kasvattamalla saa lisää. Tuet löytyy kaikille nopeille verkoille, dokumentit pdf, doc yms pystyy lukemaan kun vain marketista asentaa lukijat ellei ole valmiina. Androidhan on todella helppo käyttää kunhan hetken ensin tutustuu, ja htc sense on vielä hienon näköinenkin. Erilaisia ohjelmia löytyy marketista paljon, mm erilaisia notes ohjelmia, funktiolaskimia ja eri navigaattoreitakin.
     
  10. Crus4der

    Crus4der Regular member

    Liittynyt:
    09.11.2010
    Viestejä:
    103
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kiitosta nyt löyty jotain mielenkiintosta... Mutta ei mitään niin hyvää etteikö jotain pahaakin :)... eli HTC Desire Z ... onko siinä tosiaan vaan 512 tallennustilaa ? Minkälainen on HTC:n navi nykyään (kuullut kaikennäköistä), onko tuossa QWERTY:ssä myös ääkköset... niinku ihan OIKEESTI toisin kun esim N97 vamma näppiksessä :)...

    Lopuksi:
    RUMAHAN TUO ON KU PERKELE :D mutta eipä kännykässä tuo ulkonäkö tärkein ole.. (ehkä)
     
  11. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Tallenustilaa on 1,5Gb. Ram muistia on 512Mb. Ja sit tietty muistikortilla paljon lisää tallenustilaa. Tukee ainakin 16Gb asti, varmaan 32Gbkin menee...

    http://www.htc.com/www/product/desirez/specification.html

    HTC:n omasta navista en oikein tiedä, mutta muita navigaattoreitakin on saatavilla. Itse olen testannut Navigonia ja sygic auraa. Navigon mielestäni parempi, aura ihan ok. Ja onhan puhelimessa tietty google mapskin, mutta eipä sitä navigaattoriksi oikein voi sanoa.

    Tossa joku arvostelu luurista: http://blog.androidsuomi.fi/2010/11/arvostelussa-htc-desire-z-osa-12/

    Siellä varmaan juttua noista näppis yms. jutuista.

    Tietty jos nokialaisissa haluaa pysyä, niin uusi E7 tuli juuri ennakkotilattavaksi. Myös motorolalta ja sony erkiltä taitaa olla tulossa jotain uusia qwertyllisiä puhelimia androidilla varustettuna. Ja onhan niillä nykyisiäkin malleja qwertyllä. Kannattaa googletella ;)


    EDIT:

    Motorola Milestone 2
     
    Viimeksi muokattu: 18.01.2011
  12. Crus4der

    Crus4der Regular member

    Liittynyt:
    09.11.2010
    Viestejä:
    103
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    tarttee kyl sanoo, että tuo HTC teki vaikutuksen kaikkien lukemieni artikkeleiden perusteella
    plussat (arvioiden perusteella ja omaa käyttöä ajatellen)

    -Näppis pitäisi olla touchiltaan erinomainen nykyisiin nokioihin verrattuna
    -Navigaattorin pitäisi olla mainio ja ikuinen lisenssi maksaa vain 30e
    -Tuo HTC:n oma "käyttis" tuon Androidin päällä on saanut paljon kehuja
    -Se on "iso ja painava" (commariin tottuneena nuo kelvät pikkupuhelimet tuntuu lähinnä halvoilta lasten leluilta)
    -Paljon muuta

    miinuksiksi tuntuisi jäävän vain

    -RUMA!!
    -Näyttö "vain" A MOLED eikä super tai muuta
    -Muistikortin vaihto vain akku irti
    -Akun lyhyt kesto
    -Prosessori hämmästyksekseni vain 800mhz kun jollain kilpailijoilla jo tuota gigaista versiotakin käytössä

    Nyt alkaa selvitys tuosta Kerbo:n linkittämästä Motorola Milestone 2:sta on nimittäin ainakin ulkonäöllisesti HTC:n edellä noin 15 valovuotta :)
     
    Viimeksi muokattu: 19.01.2011
  13. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Minulla on yleensä kännyköissä akun kesto tärkein ominaisuus. En halua ladata kännykkää aina 1 päivän välein....
     
  14. kc2044

    kc2044 Member

    Liittynyt:
    19.01.2011
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Motorolaa olisin minäkin 'suositellut' vaihtoehdoksi koska olen itse sitä silmäillyt. Huonona puolena on sen saatavuus, ainoa toimittaja mikä on tullut vastaan 'Expansys' ja heillä tuotteissa on pääsääntöisesti vuoden takuu. Ja jos korjaus/takuu asioita tulee niin ..???
     
  15. Crus4der

    Crus4der Regular member

    Liittynyt:
    09.11.2010
    Viestejä:
    103
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu tuo on kyllä ehdottomasti negatiivista... Muutenkin kyllä silmäiltyäni tuo Motorola alkaa vaikuttaa HTC:hen verrattaen aika perus luurilta... Ja jotenkin muistaa vielä nuo entis ajan motorolat ja olisi jotenkin vaikea saada herätettyä intoa enään ko. merkkiä kohtaan, tarkemmin pohdittuani.

    HTC:n akun kesto toki on lapsellinen niin kuin Vingeri tuossa mainitsi mutta onneksi olen tottunut (vanhassa kommarissakaan ei akku enään vastaa uutta).. kunhan vaan autolaturi ja verkkolaturi löytyy niin minä pärjään hyvin. Mutta entä ne jotka ei ole tottunut latailemaan... Uskon sen olevan todella suuri syy negatiiviseen palautteeseen HTC:tä kohtaan.
     
  16. Jarissimo

    Jarissimo Member

    Liittynyt:
    22.11.2008
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mikäli maltat odottaa Barcelonan messut, jotka alkavat helmikuun 14. päivä, niin saatat saada uusia vaihtoehtoja . Esimerkiksi tänään tulleet huhut N9:stä, joka on ehkä yhtiön ensimmäinen Meego puhelin (Sisältänee myös qwertyn). Uskon, että moni muukin valmistaja julkaisee mielenkiintoisia uutuuksia kyseisessä tapahtumassa.
     
  17. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Niin, uusia puhelimia julkaistaan, mutta myyntiintulopäivät ovat taas sitten ihan jotain muuta. Eli tulevat myyntiin vasta paljon myöhemmin.

    Tekniikka on vittumaista, aina on tulossa parempaa, ja jos jotain ei osta vaan odottaa, niin koskaan et tule mitään ostamaan ;)
     
  18. Jarissimo

    Jarissimo Member

    Liittynyt:
    22.11.2008
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No näinhän se on. Mie yritän sinnitellä vielä noi helmikuun julkaisut, kun ei tällähetkellä tosiaan ole noita qwerty vaihtoehtoja liiaksi asti. Toivotaan että tulisi jokin uusi vaihtoehto myös meille paljon kirjoitteleville.
     
  19. Edille

    Edille Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    342
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mulla on ollut käytössä n900 ja olen ollut helvetin tyytyväinen siihen, jos jotain ei ole valmiina niin se löytyy repoista :) ja ei takkuile, ihan hyvä kamera ja Hyvä qwerty.. :)
     
  20. Crus4der

    Crus4der Regular member

    Liittynyt:
    09.11.2010
    Viestejä:
    103
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    @Edille No tuo N900 oli itselläkin mielessä aikanaan aika tiukasti mutta nyttemmin olen herännyt ajatukseen että se on liikaa N97 muistuttava ja lisäksi alkaa olla jo noiden aika siirtyä "eläkkeelle" siis jos aikoo uutta luuria niin minusta ostaa sitten sellaisen joka on myös julkaisunsa puolesta "uusi"...
    Luurien maailmassa vaan joskus tuntuu, että jos sama kalikka on jo ollut esim yli puolivuotta taskussa niin se on jo niin vanha, että edes google ei löydä sitä enään... varsinkin nokia lopettaa kunnolliset päivittelyt yms. niinkuin seinään sitten ku ne on päättänyt, että ei kellään oo enää tommosta :) (esim E90)
    Ehkä typerää ajattelua mutta jos jotain häiritsee niin ei voi mitään... kaikki taplaa tyylillään :)
     
  21. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Yksi vaihtoehto on, että odotat sen vuoden verran.
     

Jaa tämä sivu