1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

uus kasattu kone,ongelmia näytönohjaimen kans?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi djjari 12.12.2015.

1. djjari

djjari Active member

Kiitokset:
    Pisteet:
    joo elikkä uus kone kasattu pari päivää sitten,ja nyt ilmennyt heti jotain outoa,

mistähän voi johtua,kun hiiren osoitin vilkkuu lähes koko ajan,

ka sitten näytönohjain lakkasi vastaamatta ja palautui,tuli tänään kerran tohon tehtäväpalkkiin,ja sitte näyttö rupes vilkkuun

asensin näyttiksen ajurin uudestaan,mutta siitä ei ainakaan ollut apua,toivottavasti ei heti tarvisi lähtee osia palauttamaan,että syy selviäisi,ainakin tuolle näytön sammumiselle..

tuossa lista minkälaisesta osista kasaus tehty

Liitetyt tiedostot:

1.jpg
      Tiedostokoko:
      57.1 KB
  3. Kuunmies

Kuunmies Senior member

Kiitokset:
    Pisteet:
    Ekana vois koittaa ajurit putsata Display Driver Uninstaller ohjelmalla ja asentaa sen jälkeen ajurit uusiksi.

4. djjari

djjari Active member

Kiitokset:
    Pisteet:
    eikös se näyttis pitäs olla tossa kuvassa se kolmanneks alimmainen,hinta 365.00€

saisinko vielä linkin siihen driver unistaller ohjelmaan

5. Kuunmies

Kuunmies Senior member

Kiitokset:
    Pisteet:
    Väsyneillä silmillä näkee huonosti...

http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html tuossahan tuo, google auttaa usein.

edit. tää on suora linkki lataukseen... http://www.guru3d.com/files-get/display-driver-uninstaller-download,20.html

Ohjelman annetaan käynnistää kone vikasietotilaan, jossa aukeaa toi ekan sivun kuva. Vaihdat siihen Nvidian tilalle Amd. Tässä tapauksessa voit painaa "clean and restart" jolloin kone käynnistyy uudestaan normaalisti windowsiin, ilman näyttiksen ajureita. Sitten vaan asennat ajurit uudestaan.

Kannattaa toki ladata ne ajurit jo valmiiksi niin on helpompi käytellä konetta kun ei ole ruutu vielä windowsin oletusasetuksilla miniresoilla palikkagrafiikalla.

Viimeksi muokattu: 12.12.2015
  6. djjari

djjari Active member

Kiitokset:
    Pisteet:

hiiren osoittimen vilkkuminen ei ainakaan loppunut

7. mcmopo

mcmopo Active member

Kiitokset:
    Pisteet:
    Kirjoita googleen mouse blinks ja löydät useita keskusteluja kyseisestä ongelmasta. Suoraa linkkiä on aika paha pistää sillä ongelmat johtuvat erilaisista vioista... tässä muutama esimerkki.

1:

I guess I have found the ultimate solution. There are many many threads on many forums about this issue but none have any specific solution but to take you off the route with unnecessary questions in return.

Solution:
    1. Go to TaskManager
    2. Click CPU% tab to sort the highest usage task to top
    3. Find the process with name *spool* or *spooler* in it
    4. Kill it (end process)
    Reason: If you have tried to print a page/selection on a browser (especially Chrome) and due to some reason if the printer is not connected or having connection issues, you might have tried to print more than once. This print process/spool usually do not show in the systray. No matter how many times you reboot, it may not go away. On every restart, it picks the spool again causing flickering (whether the printer connection is fixed or not). So try the procedure above, this should fix the problem.

2:

For me it was the nvidia game center causing the flicker. I killed the nvidia update services and it worked.
    Just posting this in case anyone else stumbles around the internet looking for an answer.
    Windows 7 nVidia GeForce GTX 275 card

3:

I was speaking to a neighbour the other day, who was complaining that his Windows cursor was blinking faster than a billboard in front of a hotel in Vegas. He asked me if I could give him a hand in sorting it out so I headed over to his house.

I actually went down the wrong route first, I thought I would fine something under the Mouse settings in Control Panel; but the Cursor Blink Rate isn’t there; it’s under the Keyboard settings. So here’s how to change the setting:

1.Open Control Panel
    2.Click on Keyboard Properties
    3.At the bottom of the dialog box, you’ll find a slider labeled Cursor Blink Rate.
    4.Just drag the slider along to the left and the situation should improve.

Firefox - The Blinking Cursor Problem

Recently I was reinstalling Firefox, because I was trying to check if reinstalling it is going to ruin my profile (like it did last time) or not. After all that was done and I opened up Firefox and went to browse around I noticed that the cursor started blinking on the screen.

Now, since I've played around quite a bit with Firefox, I didn't panic because I instantly knew that it was a feature called 'caret browsing'. The main reason that Firefox has this feature is that you can select text with your keyboard.

If you want to get rid of this the solution is simple... press F7 (or read the stuff below if you are on a mac and your F7 key is mapped to something else.. if you press F7 it should work on your mac too but just in case it doesn't)! And if you want to turn it on again then you need to do the same as well. So now when you see blinking cursors on the screen when you are browsing through web pages don't freak out... it's just caret browsing.

Oh and as Long Island Nurse points out, pressing F7 isn't the only way. You can also type in "about:config" in the address bar and then type in "caret" in the filter box and simply double click to change the option from "true" (which means turn on caret browsing) to "false" (which means turn off caret browsing).

8. djjari

djjari Active member

Kiitokset:
    Pisteet:

täytyy koittaa tuota myöhemmin,kun saa näitä muita ongelmia ratkottua,onko mitenkään mahdollista saada pelatessa koneen kovaa hurinaa hiljemmaksi,kaikissa peleissä ei ääni ole niin kovaa mutta joissain kyllä

9. Kuunmies

Kuunmies Senior member

Kiitokset:
    Pisteet:
    Tota murobbs:n ketjua kun on lukenut, niin aika lämpösinä noi 390 kortit taitavat olla. Tosin noista voi ilmeisesti muutaman kymmentä millivolttia pudottaa jännitettä vakiokelloilla ja kortti toimii silti normaalisti, lämmöt vaan tulee alemmas ja samalla tuulettimien kierrokset.

Jaa tämä sivu