1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma udelleen asennus ja päivitys

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi hariboo 12.08.2016.

  1. hariboo

    hariboo Member

    Liittynyt:
    26.10.2008
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei. Nyt olis hyvät neuvot tai työkalut tarpeen ja olen tätä hiukan muualtakin kysellyt ilman vastausta.

    Eli olis vanha HP paketti kone, jonka äiti vuokrasi käyttöönsä 2010 tai 11? Nyt hän sitten ostin uuden ja lunasti vanhan itselleen kun oli ollut tarkoitus, että teen siittä siskolleni netti koneen. No palautin koneen tehdas asetuksille ja aloin päivitteleen. Windows tärkeitä päivityksiä tulee muutamia ja sp1 kahteen kertaan jonka koko on noin 16Mt ja 80Mt mikä ei mun mielestä voi pitää paikkaansa. Koneessa on ensimmäinen update agentti versio 7.6.7600.256 ja kun se muutamia päivityksiä asentelee niin se asentaa update agentti version 7.6.7600.320 ja päivitysten haku jää junnaan sen jälkeen. Olen manuaalisti pysäyttänyt update ja bits palvelua, käynistellyt uusiksi, ajanut mikin erinäisiä fix ohjelmia ja mikään ei tuo ratkaisua. Yksi vian määritys antaa update virhe-0x80070057(2016-08-09-T-05_30_08)

    Koneessa on ensiasennettuna norton suojaus ja olen käyttänyt sitä päivitysten aikana sekä olen poistanut koneesta kaikki ylimääräsäiset kotkotukset myös Norton ohjelman -ohjelmat ja toiminnot kautta ja käyttänyt windowsin omaa palomuuria ja reitittimen palomuuria. Nettiyhteytenä on huawei b593s ja 4G yhteys on noin 30-50M

    Tietysti kiinteä laajakaista vois olla yksi jota en ole kokeillut mutta lähellä ei ole kellään laajakaistaa. Asun maaseudulla.

    Olen tehnyt tehdasasetuksille palautuksen useaan kertaan ja aina sama homma. Olen vaihtanut päivitysten vastaanottotavaksi siinä vaiheessa erilailla eikä siittäkään ole ollut apua.

    Olen miettinyt vaihtoehtoa, että vedän manuaalisti sp1 vajaa 1Gt, IE11, päivitys paketin KB3020369 ja KB3125574.

    Mistä voin tietää, että onko kone turvallinen päivitysten puolesta kun koneen asennetuissa päivityksissä on ihan hävyttämän vähän päivityksiä.

    Kone on HP G5000 ja windows 7

    vedin nyt manuaalisti sp1 vajaa 1Gt, IE11, päivitys paketin KB3020369 ja KB3125574.
    Katon, että mitä update sanoo. Onko missään muuta sivusta kuin update, että missä vois koneen tarkistaa, että se on päivitetty.
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,094
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Microsoft on julkaissut Windows 7:lle "Convenience rollup for Windows 7 SP1" -nimisen paketin, jota se ei ole paljoa mainostanut. Paketti sisältää kaikki turvallisuus- ja muut tärkeät päivitykset huhtikuuhun 2016 asti. Kun asentaa ensiksi tämän päivityksen, niin sen jälkeen ei tarvitse asentaa muita kuin huhtikuun jälkeen tulleen Windows 7:n päivitykset. Lisätietoa ja linkki päivityspakettiin löytyy tuolta:
    http://www.infoworld.com/article/30...s-usher-in-the-future-of-rollup-updating.html
     
  4. hariboo

    hariboo Member

    Liittynyt:
    26.10.2008
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli pitäs olla juuri tämä päivitys jonka juuri asensin viimeiseksi (KB3125574).
    Nyt vaan update jauhaa "etsitään päivityksiä" ja ei lopu millään.
     
  5. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,094
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Noin se nykyään on. Netissä on satamäärin viestejä siitä, että Windows 7:n Update kestää tuntitolkulla. Microsoft on antanut joitakin tyhjänpäiväisiä vastauksia, mutta itse ongelmalle ei ole tehty mitään. Käytännön neuvo: laita kone etsimään päivityksiä illalla ennen nukkumaan menoa ja sitten ensimmäiseksi aamulla asentamaan ne.
     
  6. hariboo

    hariboo Member

    Liittynyt:
    26.10.2008
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No pittää toivoo, että se joskus löytää. Yksi update diagnostiikka työkalu antaa virhe koodin 0x80070005(2016-08-12-T-04_35_12 ja perässä "ei korjattu"
     
  7. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Mikkisofta kiukuttelee niille jotka ei ymmärrä päivittää kymppiin. Lapsellinen lafka.

    Oma kone on etsiskellyt noita pian viitisen tuntia, mutta hyvässä piilossa tuntuvat olevan. Jospa tuo jouluksi valmistuisi.
     
  8. hariboo

    hariboo Member

    Liittynyt:
    26.10.2008
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Voisko se olla helkatti sitten niin yksinkertainen vika. Tosin vielä aion muutaman päivän tätä yrittää mutta jos jatkaa samaa skeidaa niin tungen sitten vaikka linux mint sisään. :D
     
  9. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    17 tuntia siinä meni, mutta jopahan löytyi. Tietotekniikka on ihmeellisen nopeaa nykyään.
     
  10. hariboo

    hariboo Member

    Liittynyt:
    26.10.2008
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Meni reippaasti yli vuorokausi mutta ensimmäinen yritys epäonnistui kun asensin liikaa kerralla. Pistin sit sen ison päivityspaketin mikä mikiltä tuli joku aika sitten. Yön aikana ei ollut löytynyt mitään mutta nyt kun tulin töistä niin oli ilmestynyt reilu 70 päivitystä josta laitoin noin puolet vanhimpia meneen koneelle ja nyt on paraillaan menossa loput. Jos sitten ei löydy vielä lissää.. Eli kone on nyt ollut sunnuntai aamusta jatkuvasti hakemassa päivityksiä. :D
     

Jaa tämä sivu