1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

TV tikku ja windows 10 Ratkaistu

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi eklu 05.02.2016.

  1. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Mulla on Eye TV Hydrib tikku jossa C ja T mahdollisuus, toimi loistavasti win 7 mediapayerissa. Nyt ei toimi omalla TerraTec Home Kinemalla. Pitäisi saada jokin pieni ohjelma jolla katsoa TV lähetyksiä, ProgTV ja vastaavat ei toimi eikä löydä kaikkia kanavia. Mulla tulee kaapelista FinDNA.
     
  2.  
  3. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,738
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    C:\Program Files\Windows Media Player\wmplayer
    Sieltä löydät mediaplayerin.
     
  4. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Onko uusin ajuri, mistä olet ajurin ladannut?
    Aikaisemmin kerroit, että sinulla on DVBViever katseluohjelma. Miksi et käytä sitä, koska se on ylivoimainen katseluohjelma kaikkiin muihin verrattuna?
    Tarkoitatko, että tuo FinDNA on Welho?
    Missä päin suomea?

    Vastaa näihin nyt ensin, niin katsotaan sitten jatkoa.
     
  5. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Vaasassa ollaan DVBViever testattu, ei löydä kaikkia kanavia eikä toimi kakkos näytöllä. Ajurin latasin valmistajan sivuilta.
     
  6. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Mikä DVBViewer versio sinulla on?
    Tuo, että ei toimi kakkosnäytöllä taitaa johtua jostain muusta mahdollisesta ongelmasta.

    Jos saisi selville nuo "FinDNA":n kanavaparametrit, niin voisin vaikka tehdä sinulle tuon kanava.ini:n, niin taatusti kaikki kanavat löytyisi. Netistä en näytä löytävän noita FinDNA kaapelitaajuus parametrejä.
    Voisko joku seuraavista näkyä Vaasassa, koska DNA toimii TV-kaapeliverkossa nykyisin Welhon nimellä: http://dvb.welho.fi/

    Ajurin latasit täältä? https://www.elgato.com/en/support-eyetv-hybrid-update
     
    Viimeksi muokattu: 05.02.2016
  7. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Kiitos, kokeilen noita, juu tuolta latasin ajurit. DriwerMax löytää uudemmat mut pysyn valmistajan ajureissa.

    Ongelma lienee etteivät ole 64 Bit, tehtävien valvonnaan mukaan. Ehkä toimivat 64 bit mutta ei, windossin oma mediaplauer toistaa hyvin koneelle ladattuja mutta TV tikusta eivät ymmärrä mitään, sielä kaikkia setup yms. ohjelmia jotka ei käynnisty. Sekin toimii kakkos näytöllä hyvin.
     
    Viimeksi muokattu: 05.02.2016
  8. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Jos tarkoitit noita taajuusparametrejä, pitää niistä tehdä ensin Transportes kansioon kanava.ini, ei ne suoraan toimi tuollaisena. Siinä voin jelppiä, kun vaan tietäisi mitkä parametrit Vaasassa on.

    Olisi kiva jos yrittäisit vastata kaikkiin kysymyksiin. Mikä DVBViewer versio sinulla on?
    Tuntuu kyllä oudolta, että joku ajuriohjelma löytää uudemman ajurin, mitä valmistajan sivulta löytyy. Trinityn linjoilla noita ajuriohjelmista.
     
  9. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Yhtäkään kämmiä ei drivermax ole tehnyt, luotan ohjelmaan ja tekeehän se palautuspisteen.
    Mutta vieläkään en ole saanut kaikkia kanavia. Pyysin tukea lähettämään mulle listan.
     
  10. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Vastaa nyt mun kysymyksiin ensin, jos haluat, että pystyn tekemään sinulle tuon ini-listan
    Mikä tuo sinun DVBViever versionumero on?
    Onko tuo "dnaFIN" Welhon kaapelikanavia?
     
  11. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Mä poistin sen jo mutta uusin versio oli, mullahan oli ostettu versio kun vielä satelliittiä katsoin ja silloin paras ohjelma. Kun regkasin sillä vanhalla koodilla haki itse uudemman, voitais sanoa että uusin ? Paikallinen yhtiö jotenki naimisissa DNA:n kanssa ja ruutuun tuli DNA ilmo oikeaan yläreunaan ja soitin aspaan et jos se ei häviä siirryn omaan antenniin, kysyivät jotain koodia digipurkista ja se häipyi. Rupeaa tuo SSD levy täyttymään ja toimimattomia ohjelmia ei viitsi pitää.
     
  12. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    No jos ohjelmaa ei enää ole, niin et sitten tarvitse sitä .iniä. Se ini-tiedosto ei käy muihin ohjelmiin, joka ohjelmalla se on erilainen, mitä eteeni on tullut.
    Täältä voit ladata sen uudelleen jos sinulla on koodit sinne. https://www.dvbviewer.tv/members/
    Siellä on melkoinen lista erilaisa ohjelmia, joista itse pitää valita suorittaa lataus. Kerro minkä version latasit.

    Mikä se paikallinen yhtiö on, jos niiltä saisi lähetysparametrit?
    Tässä on Welhon kanavaparametrit: http://dvb.welho.fi/

    edit: Sinua on aika vaikeaa auttaa, kun joka asiaa saa lypsää toistuvasti, eikä sittenkään saa vastauksia. Asia ei siten etene jos apuja kaipaat.

    edit:
    DVBViewer ei automaattisesti päivitä ohjelmaa sisään kirjautumisen yhteydessä, päivitykset pitää itse ladata tuolta "members" osiosta.
     
    Viimeksi muokattu: 07.02.2016
  13. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Kyllä se sanoi et uudempi on saatavilla ja latasin sen, olen jo luopunut sen ohjelman suhteen. Pitäköön tunkkinsa, ostan uuden tikun kuhan kerkeen kauppaan, ehkä tulee uusi softa mukana.
     
  14. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Onpa erikoista, olen käyttänyt ko. ohjelmaa todella kauan ja ohjelmassa ei ole päivitystoimintoa, eikä se ilmoita päivityksistä. Ne todella pitää itse käydä tarkistamassa niiden "member" sivulta.
    Ohjelmasi oli varmaan sitten monien satelliitilaitteiden mukana tuleva ilmaisversio, sen päivitystoimintoja en tunne.

    Mutta jos olet luopunut toivosta sen suhteen, niin eihän sillä sitten ole enää väliä.
    Tikkujen mukana tulevat katseluohjelmat ovat pääasiallisesti hyvin heikkolaatuisia ja ongelmia aiheuttavia.
     
  15. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    No tiedä mitä ne ovat lisänneet ohjelmaan kun tuli satelliittivehkeiden mukana, sata varmasti sanoi et uudempi versio saatavilla ja ladataanko. Nyt odotan TNT:n auton kurvausta pihaan ja kiinasta tulee tikku, se on kyllä vain terrestial mutta mulla näkyy hyvin kun antenni ikkunalla. Perhanan insinöörit kun muuttivat PCI väylää siten ettei vanhat enään mene ja semmonen muunnin kulmapala ei mahdu, olis Happaugen kortti siihen vanhaan väylään. Nyt toimii SihboPVR ohjelma täys ruudulla mutta vain pää näytöllä.
     
  16. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Tilasin jo uuden tikun kiinasta niin hopladaa TVWiever Terratec CEdition rupes toimimaan kun poistin kaikki turhat yritykset koneelta. Haussa oli Finland mutta hain koko taajuuskaistan niin Anvia tuli myös mukaan ja toimii ihan kaapelin kautta ja saan siirtää kakkos näytölle. Nyt toimii just niin kuin halusin, ei ole ilmeisesti hyvä jos koneella on monta TV tuner ohjelmaa. No annan kympin tikun jollekkin tarvitsevalle, siinä on vahvistava antenni. Vois sanoa problem solved.

    En päässyt käsiksi tuohon itse otsikkoon jotta olisin sanonut ratkaistu.
     
    Viimeksi muokattu: 04.03.2016
  17. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Tuossa vain esimerkkinä:

    Voit muokata tuolta viestiketjun työkaluista koska olet itse aloittanut (luonut) uuden viestiketjun.

    ostikko.PNG
    otsikko 2.PNG

    muoks. typo.
     
    Viimeksi muokattu: 04.03.2016

Jaa tämä sivu