1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tv ei tunnista tietokonetta.

Viestiketju TV-out -ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Heney 25.01.2014.

  1. Heney

    Heney Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2008
    Viestejä:
    138
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Laitan näyttiksestä televisioon hdmi kaapelin ja sourcessa ei tunnista tietokonetta. Eikä tietokoneesta näe televisiota. Ei oo hdmi rikki koska kokeilin näyttöön (normaalisti tietokoneessa kiinni dvi:llä) ja toimii normaalisti. Ei pitäis olla hdmi televisiossakaan rikki koska ps3 näkyy.
     
  2.  
  3. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Liittynyt:
    13.05.2011
    Viestejä:
    1,574
    Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    TVn PC-liitännällä ei yleensä tarkoiteta HDMItä, vaan PC-liitäntänä on oletuksena DVI- tai VGA-liitäntä. Oikea Sourcen asetus telkkarissa riipuu siitä mihin HDMI-liitäntään olet tietokoneen kytkenyt (HDMI1, HDMI2 jne). Välttämättä televisio ei osaa itse Sourcea haistella, joten saattaa olla että joudut itse vaihtamaan television oikealle tulolle.

    Käytät myös tietokonenäytön kytkemiseen DVI-liitäntää, joten voi olla kyse siitäkin että liitännät on kytketty näytönohjaimessa rinnan, eivätkä toimi yhtä aikaa. Kokeilepa ottaa tietokonenäyttö irti koneesta ja liittää televisio sitten kiinni koneeseen. Mikäli tämä toimii, liitännät on kytketty rinnan.
     
  4. Challu

    Challu Regular member

    Liittynyt:
    02.11.2005
    Viestejä:
    138
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on samaa ongelmaa, ainoa että kuva lakkasi yhtäkkiä toimimasta.. Telkkari päivitti itsensä mutta en osaa sanoa että oliko sillä mitään vaikutusta sillä palautin TV:n tehdas asetukset.. Sony Bravia 55'' kyseessä ja tosiaan joskus aikasemminkin on ollut ongelmaa ettei tietokone oo havainnu telkkaria mutta tietokoneen uudelleen käynnistäminen on auttanut, joten olen antanutkin sen kuvan olla tv:ssä koko ajan.. Mutta nyt tosiaan yhtäkkiä homma ei pelitäkkään ja kokeilin siirtää telkkarista HDMI 1:sta 4:seen, ei vaikutusta..

    Mitähän tälle osaisi tehdä ?
     

Jaa tämä sivu