1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Turtle Beach Ear Force PX22 kuulokkeet (PS4)

Viestiketju Playstation (PS4 ja PS5) -osiossa. Ketjun avasi microbi 09.08.2014.

  1. microbi

    microbi Active member

    Liittynyt:
    23.02.2005
    Viestejä:
    1,374
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    Tämä tarina on hiukan pitkä, mutta toimikoot se silti varoittavana esimerkkinä.

    Tuli ostettua pojalleni kyseiset Turtle Beach:n kuulokkeet PS4:lle. Kyseiset kuulokkeet pitivät toimia hienosti pleikalla. Oli isot korvakupit, automaattinen chat-äänensäätö = oma puhekuuluu korvissa = ei tarvitse huutaa kun pelaa (kokemuksesta tiedän että näin usein käy). Kuulokkeet toimivat mainoksen mukaan niin mp3-soittimen kuin puhelimenkin kanssa. Ja tietysti "kaikki" konsolit" PC kaupanpäälle. Ja kaiken lisäksi ne näyttivät hyviltä....

    Paketin kun avasi, johtomäärä oli "huikea". Tässä alkoivat jo vähän hälytyskellot soimaan. Oli sitten blugia ja piuhaan ties mihin ja äänen säätöjäkin löytyi 3 eri + basso ja treble.... Ohjeet laatikossa olivat TODELLA yksinkertaiset. Ei sitten muuta kuin piuhat kiinni ja menoksi!!

    Totuus oli etteivät toimi. Tuli testattua. Pleikan softa oli ajan tasalla (ohjeissa luki, että "versio 1.50 tai uudempi). Kuulokkeita testattiin COD:Ghost-pelillä.

    Tässä kuva josssa alaosa on se mitä laatikossa oli (Limited Setup), yläosaa (Full Compatibility Setup) ei ollut(?). Huomioitavaa on että tuo yläosa kuva, jossa osa piuhoista menee TV:seen toimii periaatteessa mutta ei käytännössä koska USB ja 3.5" haaroitettu blugipuiha on n. 20 cm. pitkä + tuo jatko ei ole kovin pitkä = eli TV ja PS4 pitäisivät olla melko vierekkäin jotta johdot riittäisivät!

    [​IMG]

    Parasta oli että löysin asennusohjeet netistä, jotka joku oli muokannut ylläolevasta kuvasta. Hän oli ratkaissut siis tuon TV-ongelman AUX-piuhalla kuvan mukaisesti:
    [​IMG]

    Eli tein ylläolevan kuvan mukaisesti. Ainoa keino jolla minä sain KAIKKI äänet toimimaan oli laittaa AUX-piuha äänensäädöstä ohjaimeen (ja USB-piuha PS4:n) - AUX-piuha on n.20 cm pitkä. Eli pelaaminen on käytännössä mahdottomuus. Lisäksi tällä tavalla kuului kokoajan tausta suhinaa, ihan kuin blugi olisi antanut jotain häiriötä. Se keino, että laittaisi äänensäädöstä suoraan peliohjaimeen EI toimi, jotain ammunta ääniä sain kuulumaan mutta kaikki muut äänet olivat poissa.

    Turtle Beach:n kuulokkeet PC-pelikuulokkeina varmasti todella hyviä. PS4:n eivät sovellu ainakaan minun mielstäni. (eräs liike myy samoja PX22 kuulokkeita ILMAN PS4-merkintää). Liikaa "kaikkea" (puhelin, mp3, x360, ps3 (&ps4)) laitettu yhteen ohjaimeen. Yksinkertaisemmat ja samalla kevyempi rakenteiset toimisivat varmasti paremmin. Kyseisellä valmistaja ainakin 3 eri mallia, jotka kaikki lupaavat PS4 yhteensopivuutta - en usko että muissa sarjan kuulokkeissa on yhtään eri ratkaisuja (edit:voin olla väärässä ja vika oli vain minussa mutta kyllä mielestäni kuulokkeiden pitää toimia HELPOSTI - minulle ainakin liikaa säätöä, eikä silti toimineet). Eli en usko niidenkään soveltuvan PS4:lle.

    Lopulta "luovutimme" ja ostimme PS4:lle tehdyt/optimoidut kuulokkeet. Ne eivät ole yhtä "mageet" eivätkä yhtä kalliit (=isi tykkäs tästä, poika ei...). Nykyiset kuulokkeet liitetään suoraan ohjaimeen, johto järkevä (ja litteä = ei mene niin helposti solmuun) + mikki löytyy...toimii kuin junan vessa. Myönnän että jäin kaipaamaan varsinkin tuota chat-toimintaa joka mukautuu pelin äänenvoimakkuuden mukaan...en jaksaisi kuulla "huutavaa" pelaajaa ;)
     
    Viimeksi muokattu: 09.08.2014
  2.  
  3. te1976me

    te1976me Member

    Liittynyt:
    01.05.2005
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mä vetäsin tosta mötikästä optisella kaapelilla pleikkaan ja säädin pleikasta ääni sydemit optiseen niin rupes toimii!! ei tarvinut ohjaimeen laittaa mitään..
     
  4. te1976me

    te1976me Member

    Liittynyt:
    01.05.2005
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mul onkin toi DSS2 välissä..
     
  5. Ebenholm

    Ebenholm Member

    Liittynyt:
    15.10.2008
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on kyseiset luurit PS4 kiinni seuraavasti: USB -> PS4, 3,5mm plugi suoraan telkkariin kiinni ja luurit käyttövalmiit. Kaikki säädöt toimii moitteettomasti kuulokkeiden omasta vahvistimesta. Toki 3,5mm plugin johto naurettavan lyhyt, mutta itsellä onneksi pituus juurikin riittää. Jatkoja 3,5mm plugille löytyy kyllä. PC:lle tuli alkujaan hankittua ja tyytyväinen olen ollut luureihin joka laitteella. On ollut itsellä myös PS3 käytössä.
     

Jaa tämä sivu