1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma TS videotiedoston sisältö hiirellä näkyviin

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi kaihakki 17.04.2017.

  1. kaihakki

    kaihakki Member

    Liittynyt:
    13.01.2007
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tallennan tv-ohjelmia digitikulla. Tallentuvat TS-loppuliitteellä. Win XP:ssä kun hiiren vie tiedoston päälle, tulee laatikkoon ohjelmaselitystä. Windows 10:ssä ei tule ohjelmaselitystä. Olen tallentanut sekä XP:llä että Win 10:llä. Kummankin tallenteet käyttäytyvät samalla tavalla. Miten saisin nuo ohjelmatiedot näkyviin Win 10:ssä. Ne joka tapauksessa ovat tiedoston sisällä.
     
  2.  
  3. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,122
    Kiitokset:
    1,194
    Pisteet:
    243
    Oletko nyt ihan varmaa tuosta. Tallennan itsekin tietokoneella TV:stä noita ts muodossa, mutta minulla se näyttää vaan tiedoston nimitiedot, joka voi olla todella pitkä, riippuen tallennusasetuksista.
    Millä ohjelmalla suoritat tallennuksen?
     
  4. kaihakki

    kaihakki Member

    Liittynyt:
    13.01.2007
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Softana on Dvpviewer
    http://www.dvbviewer.com/en/index.php
    PC:ssä on digi-TV-tikku, jolla olen tallentanut ohjelmia niin kauan kuin digitelkkari on ollut olemassa.
    Nyt kun päivitin Windows 10:iin, niin ei infoa enää tule.

    Otin printscreenin samasta fileestä XP:llä ja Win10:llä.
    Oheisessa pdf fileessä.
     

    Liitetyt tiedostot:

  5. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,122
    Kiitokset:
    1,194
    Pisteet:
    243
    Samalla ohjelmalla, eli DVBViewerillä talleennetaan nälöjään nuo ohjemat, Kansion asetuksilla voi säädellä, miten näyttävät filen nimen.
    Kysymys on todellakin tiedoston nimestä, jonka ohjelma näyttää, jos muuten ei onnistu, voit joutua säätämään sitä kansion asetyksista. tai sivun näytä asetuksista.
     
  6. kaihakki

    kaihakki Member

    Liittynyt:
    13.01.2007
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen koittanut säätää kansion asetuksia ja sivun asetuksia, mutta en saa näkyviin. Mitähän pitäisi tarkemmin ottaen säätää. Näkyykö sinulla tiedot?
     
  7. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,122
    Kiitokset:
    1,194
    Pisteet:
    243
    Näkyy, mutta käytän seiskaa. Kympillä en ole kokeillut.
     
  8. kaihakki

    kaihakki Member

    Liittynyt:
    13.01.2007
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Katsoitko siitä minun lähettämästä pdf-fileestä, että mitä näyttää XP:ssä ja mitä WIN10:ssä?
     
  9. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,122
    Kiitokset:
    1,194
    Pisteet:
    243
    Kyllä vaan, minulla on se ero, että olen laittanut ne avautumaan DVBViewerissä, kun sinä avaat ne vlc-playerillä.

    Minulla seiskassa näyttää tältä:
    DVBV.PNG

    Tallennusasetukset ovat: %year-%date. klo %time -%station-%event-%tshort
    Katson jossain vaiheessa tyttäreni 10-koneelta, miten se nuo näyttää.

    edit: olen näköjään vähän muokannut tuon kuvan jälkeen nimen tallennusasetusta.
     
    Viimeksi muokattu: 18.04.2017
  10. kaihakki

    kaihakki Member

    Liittynyt:
    13.01.2007
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Vaihdoin avautumaan DVBvieweriin, ei mitään vaikutusta.
    Minun lähettämästä pdf-fileestä näkee eron. VLC-player kummassakin, mutta win10:ssä ei tiedot näy ja XP:ssä näkyy.
    No onpas kumma juttu. Tiedot on fileessä 100-varmasti, mutta ei vaan näy.
     
  11. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,122
    Kiitokset:
    1,194
    Pisteet:
    243
    Tuo saattaisi viitata erilaisiin asetuksiin "Kansion asetukset" asetuksissa. Katselin sitä lävitse, mutta en löytänyt sieltä mielestäni mitään sopivaa.
    Kannattaisi katsoa mahdollisia eroja XP:ssä ja kympissä, jos sietä löytyisi eroja kansion asetuksissa.

    Ehkä joku muu osaa sanoa suoralta kädeltä, mistä ero johtuu kansionäkymässä.
     
  12. kaihakki

    kaihakki Member

    Liittynyt:
    13.01.2007
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen kokeillut kaikkia mahdollisia asetuksia, mutta ei vaan näy.
     
  13. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,122
    Kiitokset:
    1,194
    Pisteet:
    243
    Nyt tuli kokeiltua DVBViewerin tallennusta myös Win 10:llä. Minulla ne näyttää ihan samaa kummassakin, poikkeuksena kympin lisäteksti: Käytettävissä offline-tilassa. Samalla tavoin kumpikin joka tapauksessa toimii ja nimeämistyyli oli kummassakin sama, eli kuva siitä:
    Tallennus.PNG
    Tässä nuo kummankin näyttömuodot:

    Ensin Win7 ja sitten Win10
    DVBViewer win7.PNG DVBViewer Win10.PNG
     
  14. kaihakki

    kaihakki Member

    Liittynyt:
    13.01.2007
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on samat asetukset. Tiedoston sisällä on kyllä informaatio. Katso uudelleen liitteenä oleva pdf-filee. Siinä on täsmälleen sama vid_12_vuotta_orjana_2013.ts videotiedosto samassa hakemistossa. Kun käynnistän saman tietokoneen XP-käyttärillä, niin sen kuvassa näet täydet tiedot. Kun käynnistän saman koneen Win10:llä, niin samasta tiedostosta ei näy ollenkaan sisältötietoja.
     

    Liitetyt tiedostot:

  15. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,122
    Kiitokset:
    1,194
    Pisteet:
    243
    Samat ne näyttää olevan, mutta joku asetuksissa on pakko olla erilailla, en muuten voi tuota eroa ymmärtää, koska itselläni ovat identtiset.
    laita muuten kuvat tänne, koska en haluaisi koneelleni ladata täältä mitään, niin kuin tuo pdf-file tekee.

    Onko sinulla nämä asetukset samoin, en ole kyllä niiden vaikutusta kokeillut tuohon asiaan?

    Valinnat-tallennin..PNG

    Käynnistät saman koneen, mitä tarkoittaa? Kaksi käyttöjärjestelmää samassa koneessa? Virtuaalisena?
     
    Viimeksi muokattu: 23.04.2017
  16. kaihakki

    kaihakki Member

    Liittynyt:
    13.01.2007
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tässä koneessa on ollut alunperin Windows XP. Asensin Win10 lisäksi samaan koneeseen. Lisäksi olen myös asentanut Linuxin (Ubuntu) samaan koneeseen. Käynnistyksessä tulee ensin menu, josta valitaan joku näistä kolmesta. Hyvin toimii. Jätin XP:n, koska on joitain softia, jotka eivät lähde toimimaan Win10:ssä.
     
  17. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,122
    Kiitokset:
    1,194
    Pisteet:
    243
    Joku asetusongelma jossakin tuon on pakko olla, koska ne minulla näkyy oikein ja samalla tavoin kahdella eri käyttiksellä.
     
  18. kaihakki

    kaihakki Member

    Liittynyt:
    13.01.2007
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllä täytyy olla asetuksissa jotain. Mutta hyvä tietää, että jonkun Win10:llä toimii. Täytyy jatkaa jossain vaiheessa selvittelyä.
     

Jaa tämä sivu