1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Toshiba Regza LCD vika

Viestiketju Televisiot -osiossa. Ketjun avasi randm 04.12.2012.

  1. randm

    randm Member

    Liittynyt:
    04.12.2012
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hep!

    Piti ihan alkaa laittamaan viestiä, kun hieman ihmetyttää noin 5v vanhan Toshiba Regza 57" LCD tv:n vika.

    Vika ilmenee häiriönä näytön oikeassa reunassa ja kuva vääristyy. Noin 15 minuutin katselun jälkeen kuva taas normalisoituu. Vika on ollut olemassa jo reilusti toista vuotta ja häiriön korjaantumisaika on pidentynyt.

    TV-huollon mielestä vika on panelissa, mutta minulla taas on sellainen käsitys, että jos LCD näyttöön tulee tuollainen häiriö, ei se "lämmitessään" ainakaan korjaudu.

    Onko mitään mielipiteitä?

    Jake
     
  2.  
  3. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Paha tarkemmin sanoa, mutta tyypilliseltä lyyttivialtahan tuo kuulostaa. Kylmänä porsineet lyytit toimii huonosti/ei ollenkaan ja käyttöjännitteet häröilee. Lämmetessään alkavat toimia hiukan paremmin ja toiminta normalisoituu.
     
  4. randm

    randm Member

    Liittynyt:
    04.12.2012
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen hieman noviisi näille "lyyteille". Eli mitä tarkoitat?

    TV kävi huoltoarviossa ja tuomiona oli, ettei vikaa löytynyt. Tai siis vika löytyi, mutta ei löytynyt keinoja korjata.

    Ihmeellistä siinä on, että TV toimi ihan normaalisti ilman mitään vaivoja pari kolme päivää, kun se tuotiin takaisin paikoilleen. Sitten ongelmat jälleen jatkuivat. En saanut vielä selville huoltoliikkeestä millaista valohoitoa sille annettiin, joten aloin sitten itse miettimään mahdollisia syitä.

    Onko mahdollista, että pitäminen vaakatasossa olisi vaikuttanut LCD näyttöön? Joo tiedän.. hakuammuntaa. :)
    Onko mahdollista, että virtalähde aiheuttaisi häiriötä näyttöön? Häiriö näyttäisi painottuvat sille puolelle, jonne myös virtapiuha menee.
     
  5. asiantuntija

    asiantuntija Member

    Liittynyt:
    27.01.2013
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve. Itsellä samanlainen 57 tuumainen toshiba regza. Vika on nimenomaan paneelissa ja vaikea korjata asiallisesti. Omassa telkkarissani olen käyttänyt yhtä omaa patenttia millä vian saa aina korjattua kuukaudeksi pariksi kerrallaan. Jos haluat lisätitoja voit mailata pasi.hakala[at]kopteri.net
     

Jaa tämä sivu