1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Topfield TF500PVRc vs. 5100PVRc

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi slobber 27.12.2007.

  1. Laapo

    Laapo Member

    Liittynyt:
    02.12.2004
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itselläni on ollut parisen viikkoa käytössä TF500PVRc ja alkuun olin tyytyväinen boxiin. Mutta mutta, nyt alkaa mennä hermot tuohon tahmeuteen. kaukosäädinkomennoista menee perille n.50% eli kun vaihdat kanavaa, se vaatii sen kaks painallusta. valikoissa ja varsinkin ohjelmaoppaassa liikkuminen on täyttä tuskaa!! Kun komennot menevät perille, tottelee boksi kaiken lisäksi niihin tuskastuttavalla viiveellä..

    Jos uutta tallentavaa mietitte, miettikää tämän kohdalla kaks kertaa. kaikista hienoista ominaisuuksista/TAPeista menee ilo ja hyöty tahmean käytettävyyden takia!

    Käytössä on uusin firmis, en tiedä onko aikasemmilla ollut käyttö yhtään jouheampaa?

    TAPeista ladattuna plasmaEPG ja Skip-it.. Info viewer oli hetken aikaa, mutta aiheutti silloin tällöin käynnistettäessä boksin täydellisen jumimisen.

    Tuo Skip-it on vastaus tuohon ketjun aikasempaan kelausongelmaan.. todella kätevä!
     
  2.  
  3. bitum

    bitum Member

    Liittynyt:
    06.05.2006
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hitautta kiroan minäkin. Kaukosäädin ja laite "keskustelevat" pitkällä viiveellä.

    Usein menee väärälle kanavalle, kun "valoa nopeampi sormi" painelee nappuloita ja laite ei pysy perässä alkuunkaan.

    Muuten minulla ei ole ollut vielä mitään moitittavaa, mutta tuo viive on ärsyttävä.
     
  4. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Viiveen pituus vaihtelee eri firmwareissa, olin ymmärtänyt, että uusimmassa se olisi taas kohtuullinen, kun jonkin aikaa ilmestyneissä julkaisuissa se oli jo aivan mahdoton.

    Vaikka hinta onkin tippunut, ko. boxin ostamista on aika vaikea suositella kenellekään, kun bugeja ei näköjään saada koskaan korjattua.
     
  5. Lara87

    Lara87 Member

    Liittynyt:
    28.05.2008
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Vanhan maahantuojan sivut
    Uuden maahantuojan (Fintop) sivut, tosin nämä uudet sivut ovat olleet jo ikuisuuden ajan keskeneräiset.

    5100 siis tosiaan on vanhempi malli, kuten joku jo totesikin. 500PVR jatkaa aikalailla samaa linjaa kuin edeltäjänsä (vrt. 400><4100 ja 500><5100), ulkonäkö on muuttunut jnejne.

    Tuohon hitauteen ja jähmeyteen voisin vielä kommentoida sen verran, että verrattuna joihinkin edellisiin Topfieldin malleihin (4100 ja 600COC), tuo 500PVR on käyttöliittymältään mielestäni huomattavasti nopeampi. Kaukosäädin ongelmia ei minulla ole ilmennyt juuri lainkaan, ei ainakaan niin massiivisia että jaksaisin niistä avautua.

    Henk. koht. olen siis ollut tyytyväinen hankintaani. Humax oli minulla se toinen vaihtoehto (nimenomaan 9200), sillä se on ollut yksi markkinoiden luotettavimpia laitteita. Kuvanlaatu on kuitenkin mielestäni Topparilla parempi eli en kadu päätöstäni. Suosittelen ehdottomasti hankkimaan 500:sen 5100:sen sijaan.
     
  6. oh2eki

    oh2eki Guest

    Tämä on hirveen vanhaa tietoa, kyllä itselläkin ollut topparin 500:nen jo iät ja ajat, parempi kuva skaalattuna kuin missään topparissa aiemmin tai edes jälkeen (600:nen), myös kuvan virheettömyys on huippuluokkaa, elikä ei pätki eikä palikoidu sitten tippaakaan! Muuten samat vanhat hitaat toiminnot, kuten kilpailijoihin nähden todella hidas kuvallinen pikakelaus (6x, kun esim. Humaxissa ainakin 60x), kaukosäädin todella ärsyttävän tunnoton, elikä ei meinaa totella millään painalluksia, epg:llä ajastetut ohjelmat hyppivät epg:ssä usein minne sattuu ja varsinainen oikea ohjelma jää tallentumatta väärän sijaan, myös näyttö on kaikissa toppareissa 600:sta lukuunottamatta "kivikaudelta"! Olen kokeillut liki kaikki tallentavat boxit mitä markkinoilla on ollut tai on, kaikissa on lastentauteja edelleen hirmuinen määrä, nyt kiinnostaisi Finnsatin hybridi boxi, siitä kylläkin puuttuu hdmi, mutta olen muutamalta kuullut, että epg ym pelaavat kuin junan vessa (tuotteet myyty kättelyssä ainakin hobby hallista loppuun, sieltä ostaessa on hyvä kokeilla, kun voi palauttaa ilman sen kummempia selvityksiä jos ei miellytä)?! Eki :)
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 29.05.2008

Jaa tämä sivu