1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Topfield 5100PVRc ja USBn tiedonsiirto-ongelmat

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi rindel 04.06.2005.

  1. Beaver

    Beaver Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2002
    Viestejä:
    421
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No minulla ainakin tuollainen hiukan runsas 2 Gt siirtyi USB1.1 noin 50 min ja USB2 lisäkortilla ja USB2 kaapelilla n. 16 min. Nämä kaikki turbo modella. Kone on 5 vuotta vanha, eli ei mikään "Salamasanteri" enää.
     
  2.  
  3. road66

    road66 Member

    Liittynyt:
    15.09.2005
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Lyhyesti: "m_k":n 2Mt/s=2,4Gt/20min on lähes sama kuin itselläni ja Beaver:llä, 2Gt/16min=2,5Gt/20min(ajat ovat siis "noin"-aikoja). Usb2 piuhasi siis toimii, "m_k". Paremmasta ei taida pystyä haaveileen? Eli kun sain usb2 toimiin, parannus nopeudessa n. 2,5 kertainen, ja se riittää ainakin minulle, olkoonkin teoreettinen nopeus mitä on! :)
     
  4. Pumitsu

    Pumitsu Member

    Liittynyt:
    28.09.2005
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Voisikohan joku viksumpi jeesata?

    Aloin tutkimaan Toppyni (TF5100PVRc) päivitys mahdollisuutta pienien ongelmien takia. Sain firmwaren päivitysohjelman toimimaan, ja päivitettyäkin boksini (Sep 12 2005), ja ongelmat katosivat. Seuraavaksi kokeilemaan Altair_1.25 ohjelmaa, joka sekin mukisematta alkoi toimia. Seuraava koitos oli ladata koneelta mp3:sia boksille. Sekin onnistui loistavasti. Onnistumisen ilo vaihtui kuitenkin syvään epätoivoon, kun piti siirtää boksilta koneelle tavaraa. Siirto lähti käyntiin, mutta tyssäsi muutaman prosentin jälkeen. Aikani räpellettyäni, sain yhden mp3 tiedoston kokonaisena boksilta koneelle, sen jälkeen mikään ei ole tullut kokonaan. Tiedosto näkyy kyllä siirrettynä, kun aikansa jaksaa odotella, että jumi loppuu, mutta tiedoston koko pyöreät 0. Vika ei ole tiedostonimessä. Nyt ollaan jo siinä pisteessä, että Altair ei löydä enään mitään DataFiles kansiosta. Mp3 kansiosta löytyy kyllä kaikki kuten pitääkin. Koneelta boksille tieto kulkee vieläkin aivan loistavasti. Olen jopa kokeillut asentaa ajurit uudestaan, mutta ei tulosta. Yritin muista keskusteluista etsiä vastauksia, ilman tulosta. Muilla tuntuu olevan ajurien kanssa ongelmia, mutta itselläni ne meni heittämällä.

     
  5. contilles

    contilles Member

    Liittynyt:
    30.12.2005
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse kokeilin kirjoittimen piuhalla. Piuha Epsonin monitoimilaitteesta, pituus noin 1m. Siirtonopeus (TF->PC)24Mbit/sec, jos nyt laskin oikein. 1.5GB tiedosto siirtyi kymmenessä minuutissa.
     
    Viimeksi muokattu: 08.01.2006
  6. Honksu

    Honksu Member

    Liittynyt:
    10.02.2006
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hellou kaikki nerot.
    Voisitteko auttaa mua vähäsen. Kun on niin torsbo itse :).Elikä
    mulla on sitä TOPFIELD 5100PVRc digibox.Mut en saa sitä mitenkään
    USB väylä toimimaan.Voisitteko joku ystävällinen neuvo miten se
    pitäis päivittää, että toimisi.Ja vaikka ihan kädestä pitäen että
    tälläinen torsbokin ymmärtäisi.Kiitos jo etu käteen.
    T.Honksu ja mun emai on *edit by Jannejt | ei maileja foorumiin*
     
    Viimeksi muokattu: 13.08.2007
  7. Kurtza

    Kurtza Regular member

    Liittynyt:
    23.12.2004
    Viestejä:
    655
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  8. HDmies

    HDmies Member

    Liittynyt:
    09.05.2006
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla samat tunnistus ongelmat ja liian insinöörimäinen lähestymistapa. Päivitykset, BIOS-asetukset, usb1/2 -ristitestaukset, yms, yms, tuli kokeiltua - lopulta ongelmaksi osoittautui USB-kaapeli.

    Olin käyttänyt jotain vanhaa käyttämätöntä kaapelin pätkää, joka toimi kyllä USB1 -moodissa. Ostettuani uuden (ja huomattavasti pidemmän) kaapelin, jossa lukee "USB 2.0 HI-SPEED" kaikki ongelmat katosivat!

    Laite tunnistuu suoraan kytkettäessä, asentaa ajurit mukisematta ja siirtää 3,4MB/s :)
     
  9. antti_j

    antti_j Member

    Liittynyt:
    29.10.2005
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla sama ongelma tiedon siirrossa.Kone ei tunnista millään laitetta.Tarvii varmaan ostaa yks kunnon piuha.Nyt kiinni 2 halppis piuhaa,koska vaatii pituutta
     
  10. arskaxx

    arskaxx Active member

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    1,056
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Oletko tietoinen, että max. USB-piuhan pituus on 5m, jos matka on pidempi tarvitset aktiivi USB-piuhan jatkoksi.
     
  11. antti_j

    antti_j Member

    Liittynyt:
    29.10.2005
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen.Tämä vaatii pituutta 3 metriä
     
  12. arskaxx

    arskaxx Active member

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    1,056
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Niin vähän arvelinkin, kunhan varmistin ;)
     
  13. golffie

    golffie Member

    Liittynyt:
    09.02.2006
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mikähän voi olla kun olen siirtänyt Toppyltä kovolle muutaman pätkän, kaikki meni ok, mutta sitten filut näkyy okt:n kokoisena....?
     
  14. Mummy

    Mummy Active member

    Liittynyt:
    26.06.2003
    Viestejä:
    2,856
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ei kai filujen nimissä ole erikois merkkejä joita käyttis ei tue(/\*:?<>|)?
    Onko kopsu otettu maksulliselt kanavalt? jollo salaus vois ol vie purkamat/osittain purettu.
     
    Viimeksi muokattu: 24.08.2006
  15. golffie

    golffie Member

    Liittynyt:
    09.02.2006
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    jeah noi merkithän se syy oli=) tänks.
     
  16. golffie

    golffie Member

    Liittynyt:
    09.02.2006
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ja heti uutta ongelmaa putkeen.. eli filut on koneella, mutta..
    osaako joku neuvoo kun mulla tuli prjoctx:ssä tällänen ilmoitus:


    -> Input File 0: 'H:\From Toppy\Rallin MMsarja Suomi4.rec' (154,887,168 bytes)

    -> Filetype is unknown

    !> Filetype not supported !



    -> Input File 1: 'H:\From Toppy\Rallin MMsarjaSuomi2.rec' (486,766,592 bytes)

    -> Filetype is TS (generic PES Container)

    !> filetype is not supported as a secondary file. check the file order/segmentation.



    summary of created media files:

    => 0 bytes written...

    -> we have 2 warnings/errors.
     
  17. medionboy

    medionboy Member

    Liittynyt:
    03.01.2005
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Älä käytä DEMUXia ProjectX:ssa vaan konvertoi .rec tiedosto suoraan => .m2p :ksi (ProjectX > Napsauta "Prepare" ja valitse Demux:n sijasta "TO M2P"). Sen jälkeen kun olet saanut tuo tiedosto valmiiksi, niin MUUTA KÄSIN .m2p pääte .mpg :ksi. Tämän jälkeen tiedosto kelpaa mm. divx:lle muuntoon.
     
  18. golffie

    golffie Member

    Liittynyt:
    09.02.2006
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo, sain kyllä tomimiin ihan jees!

    Mutta onko muilla ollut sellasta vikaa että "valmis" pätkä menee välillä pikselimössöks ja ääni tulee välillä jäljessä?
     
  19. Mummy

    Mummy Active member

    Liittynyt:
    26.06.2003
    Viestejä:
    2,856
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jos tekee tiedostoo vaa koneella kattottavaks(divx/mpg) ni sillo tota voi harrastaa, mut jos tekee DVD.t ni en suosittel koska toi huonontaa laatua.

    Ittel tuli tontyyppine virheilmotus viimeks ku oli "purkamaton" filu.
    Mut oot nähtävästi kahta erifilua käsitelly samaanaikaan eikä hajuukaa olettaako projectx et toine olis ääni ja toine kuva(koska en noinpitkäl o vie ton kans sählänny). Toimiiko yksitelle?

    Onko kuva myös topfieldissä pikselöitynyt kyseisetä kohtaa?
    Itse kun leikkailen noita filuja niin demux lopuksi Projectx tarkistaa kuvan ja äänen synkauksen ja lisää muutaman framen jos tarvis. Eli jos asetukset o kunnos ni ääni pitäs ol kohillaa(lopputulokses).
     
  20. golffie

    golffie Member

    Liittynyt:
    09.02.2006
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Boxissa toi kuvan on vielä tosi hyvää, eikä pikselimössöä näy ollenkaan...

    Oletko sitten muuttanut nuita asetuksia?
     
  21. Mummy

    Mummy Active member

    Liittynyt:
    26.06.2003
    Viestejä:
    2,856
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Huomasin juuri oman mokani, eli ellei sul o jotai teräväpiirto töllöö ni topyn antamaa kuvaa tv.ruudulle ei voi verrata tietokoneen tarkkaan monitorikuvaan. Toinen juttu on että jos käytät demuxia senjälkeen leikkaat filua "pakkaamattasitä" ja paketoit sen uudestaan(MUX) niin kuva ei muutu pätkääkään siitä mitä se oli topyssä.

    Eli jos teet dvd-videon niin kun katsot lopputulosta töllölläsi niin kuvanlaatu on sama kuin topysssä.

    Ainoastaa ääni valikosta kokeillut tuota "patch 1st AC-3 header to 3/2 ch-mode" jonka mikrobitti kehoitti pistämään päällee jos elokuvassa oli aito double digital -monikanavaääni. eroa en huomannut edes äänifilunkoossa joten joko ac filtterini on sökönä tai en vain osaa =)

    Eli en asetuksia ole pahemmin muutellut. Demuxaan ja leikkaan vain Projectxllä, multiplexaan Rejigllä ja sitten vaan palamaan...

    Valikoita aattelin seuraavaksi dvd stylerillä kokeilla sekun näytti hyväksyvän noi m2v, mpa.n(kun ne olivat saman nimisiä).

    Edit: Ja toi et m2p.ksi muuttaminen huonontaisi laatua tais ol vähä liia äkäne kommenti. Yleisesti muuntaminen filu a filuksi b heikentää kuvaa mutta tuossa toimenpiteessä eitaideta tehdä muuta kuin yhdistää kuva ja ääni joten laatu ei kärsiä(paitsi tietty jos sen haluaa vie mpg.st -> avi.si niin joutuu jo raskaammi muutaa).
     
    Viimeksi muokattu: 27.08.2006

Jaa tämä sivu