1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tietokoneen takavarikoinnista.

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi ryde10 19.03.2006.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. lauritx

    lauritx Regular member

    Liittynyt:
    05.03.2004
    Viestejä:
    488
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Poliisihan tekee mielellään semmosia hommia, mistä on helppo lätkästä sakkoja. Täytyyhän tää kallis oikeusjärjestelmä jotenki rahoittaa. Liikenne on tosta hyvä esimerkki.

    Eli jos näistä on helppo napata kiinni ja poliisikin hyötyy siitä, voitte olla varmoja että jahti alkaa.
     
  2.  
  3. anak

    anak Member

    Liittynyt:
    02.04.2004
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Pakko myöntää että vähä alko pelottaa ku luki tätä juttua itekki tullu ladattua netistä aika paljon Hardcore kone musaa ku ei oikeen myydä kyseisiä albumeita kaupasta. Huono tekosyy sinänsä koska postimyynti on olemassa mutta jotenki tuntuu että ennemmin haluu maksaa käteisellä ne ostokset jos ei sitte ollenkaa :S. Aika kaksi teräinen asia.
     
  4. Colt24

    Colt24 Member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    iihme shaissea

    mulla kävi näin leikin dc++ ohjelmalla ja otin tyhmyyksissäni pahatpojat leffan joka taas linkitti tietoo että tää leffa on mun koneella sen jälkeen teostolta soitettiin netin tarjoajalle ja valitettiin ja uhkailtiin sanktioilla mutta päädyttiin siihen että putsasin vaan koneeni ja sillä siisti

    ei siin mitää poliiseja tullu jonku konstaapeli vaan soitti ja kysy onko laittomia ohelmia vielä sanoin että ei ja asia kuitattiin

    ei ne pieniä lataajia vaivaa mutta jos puhutaa 1000 gigan transferreista sitte alkaa olla jo tekiä ja se kiinnostaa jos muutama leffa ei se haittaa

    mutta silti kannattaa olla varovainen noi sakorit saattaa olla jotaki hemmetin ip majakoita
     
  5. NoMoreMe

    NoMoreMe Member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minua kyllä huvittaa nämä jotka jauhavat täyttä paskaa(anteeksi kielenkäyttö).

    Esimerkiksi juuri tämä ryde10. Tässä pari todistetta jotka valaisevat jutun olevan täyttä paskaa.

    1) Suomen Poliisi ei liity missään mielessä tähän uuten tekijänoikeus lakiin.
    2) Tekijänoikeuksien haltija voi nostaa syytteen tekijänoikeuksien rikkojaa vastaan, ei suomen hallitus.
    3) Ja se on haastemies joka koputtaa teitin ovelle eikä poliisi ekana.
     
  6. AnthraXfi

    AnthraXfi Member

    Liittynyt:
    15.01.2005
    Viestejä:
    65
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    paskaa paskaa ja vielä kerran paskaa... (anteeksi myös kielenkäyttö mutta tämä on minun mielipiteeni)
     
  7. Mredge

    Mredge Guest

    Enpä tiedä, mutta eikö finreactor jutussa ovesta ensimmäisenä tullut KRP:n pojat, tai ainakin näin käyttäjät kertoivat...en sit tiedä
     
  8. pisberg

    pisberg Guest

    kylläpä tämä vaikuttaa aika sadulta mun korvissa.. jo se että poliisi sais mennä asuntoon ilman että itse on kotona?
    se on sit eri asia jos kämppä olis täynnä huumeita mutta sillä perusteella että kaverilla valuu poke johtoa pitkin niin ei kyllä varmasti anna puolen vuoden vankila tuomiota ja ei kyllä ole riittävä asia mihinkään kotietsintään vaikka sitten serkku olis käyny kertomassa ihan mitä vaan...
    mitäs siinä kotietsintäluvassa luki? vai onkos se unohdettu pelistä kokonaan? =D
     
  9. Iisalmi

    Iisalmi Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vai sukulaismies sut käräytti.. Ainakaan poliisille se ei sinua ole voinut käräyttää, koska sulla tuskin oli sukulaismiehen tekemää musaa/elokuvia.. Joten älä jaksa enää valehdellä..

    Tai mitäpä jos scannaat nyt sen etsintä luvan ja lähetät sen meidän nähtäville.. Ja sen lisäksi näytät muutaman dokumentin jonka poliisi antoi kuulusteluissa..

    Jos niitä ei ala täällä näkyä, niin minusta tämän topicin voisi poistaa..
     
  10. trooper78

    trooper78 Regular member

    Liittynyt:
    18.04.2005
    Viestejä:
    521
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei ei ei... ei tätä saa poistaa. Tämä topici on pelastanut päiväni jo monta kertaa >D
     
  11. noobster

    noobster Guest

    tuo finreactorin toimintaa nyt ei ihan voi verrata perus varettajaan,
    vähän haisee tää tarina! ihan kuin olisi pökäleitäkin jo tuossa välillä vilahdellut... tieet jos ovat olleet soneran leivissä silloin pikku urkinta olisi odettavaa ;-D
     
  12. ryde10

    ryde10 Regular member

    Liittynyt:
    11.05.2003
    Viestejä:
    193
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kuten olen jo aikaisemmin todennut, kotietsintä tehtiin ollessani töissä. Puhelimeeni oli ennen sitä poliisi soittanut, kysyäkseen onko minulla mahdollisuus olla paikalla etsinnän aikana? Numero oli kuitenkin ns. tuntematon numero. En ollut puhelimen vieressä kun soitto oli tullut. Ei siihen voinut jälkikäteen soittaa.
    Etsintä luvan oli hankkinut tutkinnan johtaja, näin minulle sanottiin kuulusteluissa. Kuulustelut kestivät n.2 tuntia.
    Tutkinta on vielä kesken koska sieltä ei ole kuulunut mitään.
    Paperit niistä tulevat minulle silloin kun syyttäjä päättää syytetoimista. Eli vähintään kuukausi ennen käräjiä. Vasta sen jälkeen otan yhteyden asianajajaan jonka kanssa asiasta on alustavasti jo sovittu.
    Kerron kyllä sitten miten asia etenee, kunhan tietoa alkaa tulla.
    Epäilijöille totean vain, että minulle on hertaisen yhden tekevää kuka uskoo tai on uskomatta kertomaani.
    Minulla ei ole mitään syytä valehdella asiata.
    Käräjät tulevat luultavasti olemaan Kouvolan Kihlakunnan Oikeudessa.
    Ilmoitan ajan kohdan jotta kiinnostuneet voivat itse tulla paikan päälle toteamaan asian!
    Jokainen warrettakoon mielensä mukaan minun puolesta. Ei minulla ole siinä eguakaan kiinni!
    Olen kertonut vain miten minulle on käynyt.
    Totuus on, että poliisin kiinnostus on laittomaan kopiointiin ja jakamiseen kasvanut uuden lain myötä, koska sille on tullut lisää valtuuksia. Ja korkein tuomiohan tekijänoikeus rikoksesta on 2 vuotta vankeutta. Se vähentää kynnystä kotietsinnän tekemiseen kyseisessä asiassa.

     
  13. Peppi_

    Peppi_ Regular member

    Liittynyt:
    28.03.2006
    Viestejä:
    290
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulle nyt ei ole poliisit soittaneet kuin 3 tai 4 kertaa ja haaste mies kerran (ja ei liity se asemalle kutsuminen näihin asioihin vaan ne on olleet sitä mieltä, että viisari ei saa näyttää itään! ja muuta pyörien päällä tapahtunutta hässäkkää.) ja ei ainakaan täkäläisen poliisin eikä syyttäjän soitoissa ole koskaan ollut tuntematonta numeroa vaan ihan numero on näkynyt. Ja kun en ole ensimmäisellä kerralla vastannut niin se puhelin on kyllä soinut tunnin tai parin päästä uudestaan... Ei poliisilla ole mitään tarvetta soittaa "tuntemattomasta numerosta".

    Edit: Siis syyttäjähän ei tietenkään soittanut vaan haastemies vai mikä sitten lieneekään virallinen nimi... Mutta haasteen kuitenkin pyysi hakemaan.
     
    Viimeksi muokattu: 12.04.2006
  14. venalaine

    venalaine Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    893
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    @Peppi_

    Itseasiassa kyllä joskus voi tulla poliisilta puhelu tuntemattomasta numerosta.

    Tästä on jo nyt useampi vuosi kun olin osallisena pienessä kolarintapaisessa. Noin kuukausi sen jälkeen alkoi tulla tasaisesti puheluita tuntemattomasta numerosta. Minä en yleensä vastaa puhelimeen mikäli soittaja ei ole tuttu tai numero ei näy. No yhtenä päivänä sitten löytyi postilaatikosta Joensuun Kihlakunnan Poliisilta tullut kirje, jossa kerrottiin että minua on yritetty tavoitella ja pyydettiin ottamaan yhteyttä.

    Pitihän se kuulusteluissa käydä moisen onnettoman sähellyksen takia. 0 Muistan kuitenkin kun poliisisetä vielä asemalla sanoi että heillä ei näy numero soittaessa.

    P.S Täällä kun kaikki vaativat aina todisteita, niin tästä tapauksesta muuten taitaa jossakin olla vielä jäljellä mustaa valkoisella ;)

    Menee muuten täysin OffTopic, mutta eipä ole uutta.
     
    Viimeksi muokattu: 12.04.2006
  15. Peppi_

    Peppi_ Regular member

    Liittynyt:
    28.03.2006
    Viestejä:
    290
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    taitaa puolet tästä ketjusta olla off topiccia...

    En sano ettei olisi noin vois olla... Mutta täällä näkyi numero aina ja jos ilman numeroa soitellaan niin tulkitsen lehtimyyjäksi. Jos poliisi olisi soittanut ilman numeroa niin olisin sanonut, että soitelkaas sitten numeron kanssa... mulla on seuraavan kerran aikaa tulla kertomaan stoori 7 kuukauden päästä :p Vaikka ei se asiaa yhtään auta. Mutta poliisille pitää aina aukoa päätä vaikka sen ansiosta on parikin sakkoa kirjotettu jo. Tai siis piti... mut pari tyhjänpäivästä maksua opetti et jeesmies pääsee halvemmalla... sitä omaatuntoa voi kai nostattaa halvemmalla jossain muualla...

    Koska ainakin multa aina kysittiin, että millonkohan olis mahdollista tulla käymään asemalla... eikä niinkuin täällä saa käsityksen, että poliisi tekee mitä haluaa...
     
  16. _Ezku_

    _Ezku_ Member

    Liittynyt:
    13.04.2006
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    viittiskö joku vähä helppii ku en saa mitenkä rekisteröidyttyy rautaporttii...siel ei missää lue et "rekistöröidy" mite sinne pääsis rekkaa?
     
    Viimeksi muokattu: 13.04.2006
  17. NoMoreMe

    NoMoreMe Member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ryde10 ei hevillä kyllä tarinastaan irtipäästä.

    Ja jos minua uhkaisi 500e---> korvaus tuomio ei tulisi ensimmäisenä mieleen tulla AfterDawnille siitä jutteleen.

    Ai niin Ryde10... Paljonko oli koneella laitonta/laittomia Musiikkia, Elokuvia ja Pelejä?

    PS. Kuka tekijänoikeuksien haltija on nostanut sinusta syytteen?

    --->Pieni Kuulustelu<---
     
    Viimeksi muokattu: 13.04.2006
  18. Iisalmi

    Iisalmi Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Aika jännä yhteensattuma että oikeastaan ainoat jotka ryde10:n tarinaan uskoo on arvoltaan NEWBIE.. (en tietenkään vihjaile mitään)

    Ja jos mulle olis sillon tullut penalttia kun aikoinani jotain latailin, niin ensimmäisenähän mä olisin täällä ollut siitä sanomassa, ja mitä enemmän maksettavaa sen parempi.

    Joten en usko enää edes vähääkään tähän juttuun..

    Ensinnäkin, ryde10:lle olisi jälkikäteen toimitettu/näytetty lupa siitä kotietsinnästä.

    Ja toiseksi ryde10 ei ole vieläkään sanonut että mikä taho tutkinta pyydön teki. Koska poliisi olisi kuuulusteluissa sen kertonut.

    ryde10 on ainoastaan sanonut että sukulaismies sen ilmiantoi, ja jos sukulaismies olisi poliiseille siitä sanonut, ei poliisit olisi tehneet asian eteen mitään, korkeintaa käskeneet ottamaan yhteyttä esim. levy-yhtiöön. Ja levy yhtiökään ei olisi suoraan mennyt siitä poliisille sanomaan, ilman että olisivat jotenkin todisteita ryde10:ä vastaan saaneet.. ja kuinka ihmeessä levy-yhtiö olisi saanut ryde10:n IP:n selville, koska ainakaan ISP ei sitä levy-yhtiölle olisi antanut.. Ja eihän ne muuten tietäisi kuka se näistä IP-osoitteista on se ryde10..

    Joten ei mun tarvii vissiin enempää edes tähän kirjottaa..

    PS. Joten jos haluat uskottavuutta tarinaasi, kerro se tarkoin, äläkä kierellen ja kaarellen..
     
  19. _Ezku_

    _Ezku_ Member

    Liittynyt:
    13.04.2006
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    viittiskö joku vähä helppii ku en saa mitenkä rekisteröidyttyy rautaporttii...siel ei missää lue et "rekistöröidy" mite sinne pääsis rekkaa?
     
  20. venalaine

    venalaine Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    893
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Tuo ongelmasi nyt ei juuri millään tavalla liity tähän asiaan. Haualla löytyy varmaan asiaa tuostakin.
     
  21. noobster

    noobster Guest

    tuo kuulustelu hommakin haisee, koska itse olen parikertaa ollut (valitettavasti) poliisin huostassa ja kuulusteltavana, joka kerta on saanut kopion mukaan pöytäkirjasta allekirjoitettuna, ja viimeisimmältä kerralta kaikkien asianomistajienkin tiedot.
    ryde10 laitappas pdf tuosta p.kirjasta jakoon niin saat vähän "katu" uskottavuutta

    ps. ilmoita kuka on tehnyt tutkintapyynnön!
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 14.04.2006
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu