1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tietokoneen päivitys 1000 €

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi slobodan 18.11.2015.

  1. slobodan

    slobodan Member

    Liittynyt:
    31.12.2011
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Käytän konettani lähinnä nettisurffailuun, videoiden ja musan toistoon ja jonkin verran pelaamiseen.
    Vanhasta koneestani jää kotelo ja kovalevyt ja ehkä muistit (DDR3 4 x 4 GB) ja DVD-asema.
    1 kpl 120 GB ssd levy
    3 kpl 1 TB levy
    1 kpl 2 TB levy

    Kaipaisin siis emolevyä, prossua, virtalähdettä ja näyttistä (ja ehkä muisteja).
    Budjetti 1000 €.
     
  2.  
  3. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,431
    Kiitokset:
    3,871
    Pisteet:
    223
  4. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Kerro toki mitä pelailet. Se vaikuttaa paljon mitä näyttistä voi suositella. Jos pelaat LOLia ja Facebook -pelejä niin näyttikseen ei hirveesti kannata satsata. Kerro myös entisen koneen kaikki osat
     
  5. slobodan

    slobodan Member

    Liittynyt:
    31.12.2011
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pelaan vaan vanhoja pelejä eli hyvän hinta/laatusuhteen näyttis ja sopiva prossu päälle.
    mulla sattui koneelle vesi(kahvi)vahinko ja siksi aattelin uusia sisuskalut.
    Wwallu: Mistä kaupasta toi sun lista on?

    P.S.
    Miten voi vertailla näyttiksen ja prossun tehosuhdetta.
    Eli jos valitsee jonkin tietyn näyttiksen (esim Nvidia GTX 960) niin mikä prossu rinnalle on riittävä?
     
  6. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,431
    Kiitokset:
    3,871
    Pisteet:
    223
    Osat ovat Systemastoresta. Tuo prossu/näyttis -juttu onkin hieman haastava. Itse olen tehnyt kaiken vaikeimman kautta (suomalainen mies) eli testaamalla ja lukemalla muiden testeistä. Lopulta asiaan tulee jonkinlainen perstuntuma. Helpommalla selviää kun kysyy.

    Vanhoja pelejä varten tuo 390 on ehkä yliampuva. Ehkäpä tämä https://www.systemastore.fi/product_info.php?products_id=136873 olisi sopivampi.
     
    Viimeksi muokattu: 20.11.2015

Jaa tämä sivu