1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tietokoneen kuva ei näy vahvistimen kautta

Viestiketju Televisiot -osiossa. Ketjun avasi Anhhi 23.11.2012.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. Anhhi

    Anhhi Member

    Liittynyt:
    02.10.2005
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oli vaikea löytää oikeaa aluetta tälle, moderaattori toivottavasti siirtää oikealle alueelle jos näkee tarpeelliseksi.

    Minulla on AV-vahvistin, mallia Pioneer VSX-519V. Minulla on tietokone, mallia Asus EB1021 (ASUS - Eee- ASUS EeeBox PC EB1021). Koneessa on Windows 7 ja ATIn näyttis, uusimmat ajuritkin pitäisi olla. Minulla on LG:n HD-ready -telkkari.

    Kun liitän tietokoneen vahvistimeen HDMI:llä ja vahvistimen telkkariin, kuva ei näy. Olen kokeillut eri johtoja ja eri liittimiä. Samassa vahvistimessa kiinni oleva PS3 toimii ihan normaalisti. Luettelen seuraavaksi yksityiskohdat ranskalaisilla viivoilla että tulisi mahdollisimman selkeästi esille. En tiedä ovatko kaikki näistä edes oleellisia, mutta eipähän jää epäselvyyksiä:

    - Kun koneen boottaa, kuva näkyy aluksi hetken. Välillä se näkyy 1-3 sekuntia, välillä se näkyy Windowsin latauspalkkiin asti. Joka tapauksessa viimeistään Windowsin käynnistyessä kuvasignaali katoaa.

    - Kuva näkyy vahvistimen kautta vikasietotilassa. Kuva näkyy myös normaalisti, jos kone on kiinni suoraan telkkarissa eikä vahvistimessa.

    - Kun koneen vaihtaa lennosta telkkarin HDMI-liitännästä vahvistimen HDMI-liitäntään ja takaisin, selaimen (Firefox) koko pienenee tai koko selain kaatuu, eli kone reagoi vaihtoon jollain tavalla.

    - Vahvistin on kiinni television HDMI1-portissa. Jos pidän tietokoneen kiinni television HDMI2-portissa ja TV:n sisääntuloksi on määritelty HDMI2, kuva näkyy ja äänet kuuluvat telkkarista kuten pitääkin. Jos vaihdan lennossa tietokoneen kiinni vahvistimen HDMI-porttiin, kuva häviää, mutta ääni kuuluu vahvistimen kautta kaiuttimista. Television sisääntulo on tässä vaiheessa edelleen HDMI2, jossa ei siis enää ole mitään kiinni. Jos nyt vaihdan television sisääntulon HDMI1:een, eli siihen porttiin, jossa vahvistin on kiinni, äänikin katoaa. Eli toisin sanoen vahvistimen kanssa toimiessa kuva ei näy milloinkaan, ja ääni kuuluu vain jos television sisääntuloksi on määritelty se HDMI-portti, jossa vahvistin EI OLE kiinni (eli tyhjä HDMI-portti). Sama pätee, jos vaihdan vahvistimen HDMI2-porttiin, tällöin HDMI1:llä kuuluu äänet kaiuttimista mutta HDMI2:lla ei.

    - Kun vaihdan takaisin vahvistimesta telkkariin, vilaukselta kerkeää nähdä AMD Visual Centeristä että kone kyllä tunnistaa näytöksi VSX-519V. Mutta ei kuvaa näy silti missään vaiheessa.

    Windowsin omassa näyttövalikossa on tuo telkkari ja toisena näyttönä on "käytettävissä oleva näyttö kohteessa AMD Radeon HD 6320 Graphis". Kun sen valitsee, lukee, että toisia näyttöjä ei havaittu, ja vaihtoehtona on "yritä muodostaa yhteys joka tapauksessa seuraavassa: VGA". Kun yhteyden muodostaa, tulee toiseksi näytöksi "näyttölaite kohteessa VGA." Jos tämän näytön pistää päänäytöksi, ei näy kummastakaan näytöstä enää mitään. Kokeilin kerran, ja jouduin vikasietotilassa järjestelmänpalauttamisella korjaamaan asian.

    Mistähän tässä oikein voi olla kysymys? Tuo selaimen koon muuttuminen toi mieleen jonkun resoluutio-ongelman, mutta resoluution laskeminen tai nostaminen ei auttanut ongelmaan. Joku ajuri tai asetushan tässä on pakko olla kyseessä, koska vikasietotilassa homma toimii. Toivottavasti joku osaisi auttaa, en kyllä enää yhtään itse tiedä mitä pitäisi kokeilla. Kiitos.
     
  2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu