1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tietokoneen komponenttien uusinta projekti

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Jesbba 02.09.2015.

  1. Jesbba

    Jesbba Member

    Liittynyt:
    02.09.2015
    Viestejä:
    69
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Taas on tultu siihen pisteeseen että tietokone tartteis jotain uutta!
    Tietokone on lähinne pelaamista varten (csgo,LoL, BF4) myös satunnaisesti kuvien editointia (photoshop/gimp)

    Prossuna on intelin i5 2500
    Vanha näyttönohjain on geforce gtx 560 ja oon miettinyt jos hommaisi gtx 960?
    Kingstonen savage 240gb ssd olisi tarkoitus myös hommata.

    Mietinkin että onko tyhmää uusia ko. Osia jos nykyinen tietokoneen näyttö on vain 60hz ?
    Tietokone on yli 5 vuotta vanha ja osista kasailtu, eli voi ehdottaa myös mitä muuta kannattaisi hommata? En itse juurikaan ymmärrä komponenteista mitään ja ajattelin jos täällä joku minua viisaampi neuvoisi! :D
    Budjetti olisi noin 400€ luokkaa, en myöskään osaa asentaa komponenttejä eli mahdollinen asennus pitäisi kuulua budjettiin.
    Kyselkää toki ja koitan parhaani mukaan kertoa mitä koneeni on syönyt.
    Pahoittelen tekstin sekavuutta ja kehnoa asettelua, puhelimella kirjoittelen tätä !
     
  2.  
  3. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    Riippuen mikä poweri sinulla on? jos on joku kuppainen niin sekin menisi vaihtoon
    400€ et saa oikeastaan mitään muuta kuin näyttiksen, ssd:n ja tarvittaessa powerin, 400€ budjetilla et parempaa prossua tuohon saa ja 2500 i5:nen on vielä suht hyvä prosessori ikäänsä nähden, käytettyn' tuohon voisi toki etsiä esimerkiksi i7/xeon sarjan prossuja lga1155 kantaan jos kaipaa lisää puhtia prossun puolesta
     
  4. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Speccyllä voisit kattoa myös mikä emo sullon koneessa.
     
  5. FiveBridges

    FiveBridges Senior member

    Liittynyt:
    12.12.2014
    Viestejä:
    3,620
    Kiitokset:
    686
    Pisteet:
    123

Jaa tämä sivu