1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tietokone mielellään Suomesta

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi radiosa 30.04.2017.

  1. radiosa

    radiosa Newbie

    Liittynyt:
    30.04.2017
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Budjetti?: 600e
    Kuuluuko käyttöjärjestelmä budjettiin?: Sanotaan nyt sitten että ei.
    Haluatko koneen valmiiksi kasattuna?: Kyllä
    Haluatko koneen käyttöjärjestelmä/ajurit valmiiksi asennettuna?: Miten vain käy.
    Ylikellotatko prosessoria?: En luultavasti. (amatööri kun olen)
    Kotelon koko: Mikä vain käy.
    Onko kotelon värillä väliä?: Ei
    Onko kotelon ulkomuodolla väliä?: Ei
    Tarvitsetko langatonta verkkoyhteyttä?: Kyllä
    Onko Saksasta/ulkomailta tilaaminen mahdollista?: Käytännössä joo, mieluummin kuitenkin Suomesta, mikäli mitenkään tällä budjeetilla mahdollista!
    Tarvitsetko DVD- tai Blu-Ray -asemaa?: DVD
    Haluatko koneeseen SSD:n?: Kyllä kai?
    Koneen käyttötarkoitus: Pelaaminen, pelejä olisi luultavasti ehkä Battlefront, jossei se ole liikaa tämän hintaluokan koneelle, Assasin's creed:istä esim. Unity (mutta mitä olen ymmärtänyt, niin ei ehkä sitäkään tämän hintaluokan koneelle :D), mahdollisesti The Dark Mod, joitain Lego pelejä, Rottatouille (ikäsuositus 3+, kyllä) ja Starstable (!!)
    Kuuluvatko näyttö, äänentoistojärjestelmä, näppäimistö tai hiiri budjettiin?: Ei
    Onko joitain komponetteja jo valmiiksi?: Ei

    Mutta joo, eipä sen kummempia. Tosi amatööri olen pelailussa, kuten varmaan pelilistasta (ja monista muista kohdista) huomaa :D se onkin se syy miksi päätin täältä Afterdawnin puolelta kysellä vähän apua tähän, että minkälaisen koneen hommaisin. Kone olisi siis myös ihan normaalisti kanssa käytössä (netti ja kaikki muut jutut ihan normaalisti siis!).
     
    Viimeksi muokattu: 30.04.2017
  2.  
  3. Alpaca

    Alpaca Member

    Liittynyt:
    10.07.2016
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    18
    Kasattuna Suomesta tuohon hintaan ei saa mitään älytöntä monsteria, Saksasta saisi jo hyvän. Pari kymppiä yli, ilman kasausta tulisi lisää budjettiin, jolla saisi vaikka ssd:n mukaan.

    En ole ammattilainen näissä jutuissa, mutta pitäisi toimia. Tässä ensin Jimmssiltä ja alempana Systemastore.

    Joku voi vihkaista, jos ei sovi osat yhteen. Osat Jimms.PNG Osat Systemastore.PNG
    (Sama koppa kuin Jimmssin paketissa)
     
  4. lyyri

    lyyri Senior member

    Liittynyt:
    19.04.2017
    Viestejä:
    2,356
    Kiitokset:
    731
    Pisteet:
    123
    Itse en tuollaisia roskaemoja laittaisi edes budjettikoneeseen ja nuo corsairin powerit kiertäisin myös kaukaa. (korostan, että en itsekkään juuri mitään näistä ymmärrä, tuo vain minun mielepiteeni :D)

    Siinä jonkinlainen ehdotus:
     

    Liitetyt tiedostot:

  5. 99eki

    99eki Regular member

    Liittynyt:
    17.12.2012
    Viestejä:
    373
    Kiitokset:
    58
    Pisteet:
    38
    Nuo Corsairin VS sarjan powerit tosiaankin kannattaa vaihtaa parempiin.
    Tuosta voi etsiä parempia ja oppii välttämään kaikkein heikoimpia powereita:

    http://keskustelu.afterdawn.com/threads/yleinen-poweriketju.248941/
     
  6. radiosa

    radiosa Newbie

    Liittynyt:
    30.04.2017
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Joo tosiaan, itsehän en näistä oikein ymmärrä, mutta voin asiaa mahd. käydä läpi sellaisen henkilön kanssa, joka jotain näistä tajuaa! Ja lyyrille, sekä Alpacalle kiitos, että sain tietää ettei kaikki muutkaan Afterdawnissa ole hulluja tietokoneneroja jotka tietää right about kaiken tietokoneista!

    Lisää vastauksia toivon kyllä edelleen, jos joku nero osaisi tarkalleen sanoa, että mitä minun kannattaisi nyt tehdä tällä budjetilla, sillä budjettia on vaikeaa suurentaa, tilaaminen ulkomailtakin on todennäköisempää.

    Kiitos tähän mennessä vastanneille!
     
  7. lyyri

    lyyri Senior member

    Liittynyt:
    19.04.2017
    Viestejä:
    2,356
    Kiitokset:
    731
    Pisteet:
    123
    Tuolla aikaisemmin laittamallani paketilla kyllä battlefrontin ja unityn pitäisi loweilla pyöriä, legot ja muut pyörii helposti.

    Alpacan paketeissa parempi prossu, mutta laadullisesti heikommat osat, niilläkin paketeilla pyörii samalla lailla.

    Saksasta tilattuna saisi selvästi paremman, mutta silloin pitää kyllä itse kasata. (onnistuuko?)

    Muuten väittäisin, että tuo aiemmin laittamani on aika lailla paras mitä tuolla budjetilla saa, jos ei halua komponenttien laadusta tinkiä.

    E: tuo tosiaan lisäksi pakettiin jos langatonta nettiä tarvitset https://www.systemastore.com/product_info.php?cPath=4_24&products_id=69876&product_name=TP-LINK+300Mbps+WLAN+N+PCI+Express+Adapter+w/low+profile+bracket&product_model=TP-TL-WN881ND
     
    Viimeksi muokattu: 30.04.2017
  8. lyyri

    lyyri Senior member

    Liittynyt:
    19.04.2017
    Viestejä:
    2,356
    Kiitokset:
    731
    Pisteet:
    123

Jaa tämä sivu