1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Tietokone jäätyilee ja hiiri pätkii pahasti

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Enp 29.04.2017.

  1. Enp

    Enp Newbie

    Liittynyt:
    29.04.2017
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Moi! Mulla on ollut nyt puoli vuotta tämmöinen itse koottu pöytäkone ja pari kuukautta sitten rupesi vastaan tulemaan ongelmia. Koko tietokone jäätyy välillä täysin. Esimerkiksi kun lataan videota youtubeen niin tietokone jäätyy monesti viisikin kertaa parin minuutin ajaksi latauksen yhteydessä. Aina kun tietokone jäätyy, se kytkeytyy hetkellisesti irti ainakin nettitikusta ja varmaan jostain muistakin komponenteista. Tämä jäätyminen tapahtuu usein satunnaisesti, mutta olen huomannut että todella usein kun kytken aux-piuhan koneeseen niin kone jäätyy ja sen joutuu uudelleenkäynnistämään. Toinen ongelma liittyy hiireen. Toisinaan hiiri toimii moitteetta mutta toisinaan se saatta bugittaa ihan kunnolla. Joskus hiiri menee lähes käyttökelvottomaksi kun osoitin päivittyy näytölle kerran parissa sekunnissa. Hiiressä ei voi olla vikaa koska olen kokeillut useaa hiirtä ja sama vika toistuu. Olisin hyvin kiitollinen jos joku osaisi vastata mistä nämä ongelmat saattaisivat johtua ja miten ne voitaisiin korjata! Kiitos.
     
  2.  
  3. Enp

    Enp Newbie

    Liittynyt:
    29.04.2017
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Kyseessä siis windows 10
     
  4. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Itse ajelen Windows seiskalla ongelmitta ainakin vielä sen 3 vuotta.

    Ei ehkä mikään ratkaisu mutta toimivaksi todettu alusta kuitenkin.
     
  5. i9Extreme

    i9Extreme Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2011
    Viestejä:
    2,669
    Kiitokset:
    402
    Pisteet:
    113
    Ongelmat ei välttämättä liity mitenkään itse Win 10: en.

    Oireet viittaavat pikemminkin mekaanisen kiintolevyn hajoamiseen (jos sellaista käytät). Jos levy näyttää esim. HW- monitorilla kunnossa olevalta, helpoin keino on palauttaa kone sinne aikaan missä vielä toimi ongelmitta.
     

Jaa tämä sivu