1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tiedostonpalautus

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi eftu 13.12.2009.

  1. eftu

    eftu Regular member

    Liittynyt:
    29.03.2005
    Viestejä:
    165
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hei!

    Ulkoiselta levyltä katosi Windowsin töppäyksen vuoksi n. 10 000 Canon Raw-kuvaa, siis .cr2-tiedostoa.

    Niitä olen kolmella eri ohjelmalla koittanut palautella, koska olen varmuuskopioinut tilanpuutteen vuoksi vain .jpg:t. Yksikään ohjelma ei oikeastaan ole toiminut kunnolla - eräs esim. palautti jpg-tiedostoja ja vaihtoi vain päätteen, kuinka kummalliselta tämä kuulostaakaan...

    Tarvitsisinkin nyt ehdotuksen hyvästä ohjelmasta, jolla tiedostot voi palauttaa. Olisi mukava, jos jokaista tiedostoa ei tarvitsisi erikseen etsiä ja jos ohjelma kykenisi löytämään tiedostot päätteiden mukaan. Sillä ei ole merkitystä, kuinka nopea ohjelma on kyseessä. Käyttöjärjestelmänä Win Xp sekä toisessa koneessa Vista.

    Ohjelma voi olla maksullinen, mutta mieluummin ilmainen.

    Kiitos!
     
  2.  
  3. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,530
    Kiitokset:
    232
    Pisteet:
    93
  4. yamaneko

    yamaneko Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    5,093
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    Eivät ilmeisesti kuitenkaan olleet kovin tärkeitä kuvia, kun ei ollut varmuuskopioita tallessa? Jos näin, niin silloin toki voi kokeilla palautella itse jollain ohjelmalla, mutta varautua myös siihen että omilla toimillaan voi jopa pahentaa tilannetta.

    Jos kuvat varmuuskopioiden puuttumisesta huolimatta olivat kuitenkin tärkeitä, suosittelen vps358:n neuvomia palveluita ja jättämään omat kokeilut pois. Ovat maksullisia joo, mutta voinet saada jotain takaisin, ja opitpa jatkossa pitämään arvossa niitä kuvia jo ennen kuin jotain tapahtuu, eli huolehtimaan varmuuskopoinnista.
     
    Viimeksi muokattu: 13.12.2009

Jaa tämä sivu