1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Television ääni kotiteatteriin

Viestiketju Televisiot -osiossa. Ketjun avasi MarkkuHan 29.08.2016.

  1. MarkkuHan

    MarkkuHan Newbie

    Liittynyt:
    29.08.2016
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Televisio Panasonic TX-P42S20E. Olen kytkenyt piuhat tv:n Analog audio OUT-reiistä (pun+valk) kotiteatterin Analog IN-reikiin, mutta ääni kuuluu edelleen vain televisosta. Onko TV:sssä jokin asetus, jolla ääni ohjautuu kotiteatteriin vai löytyykö haluttu asetus kotiteatterilaitteesta? En ole asentanut optical-piuhaa laitteiden väliin. Olisiko siitä apua?
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,078
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    Onko siellä vahvistimen tulovalinta-asetuksissa valittu äänilähteeksi tuo Analog IN?
     
  4. MarkkuHan

    MarkkuHan Newbie

    Liittynyt:
    29.08.2016
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Kyllä se mielestäni oli. Nyt kun rukkailin säätöjä niin blueray-soittimen elokuvan äänikin alkoi kuulua televisiosta eikä kaiuttuimista. Kuka sellaista haluaa? Kotiteatterivahvistin on Pioneer VSX-422-K/-S. Mun mielestäni se on liian monimutkainen käyttää! Miten tuon elokuvan äänen saa helpoiten "siirtymään" kaiuttimiin!?
     
  5. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Miten se kytkentä nyt siis noiden kolmen laitteen välillä menee?
     
  6. neferius

    neferius Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2007
    Viestejä:
    136
    Kiitokset:
    28
    Pisteet:
    38
    VIERA Link Menu->Speaker Selection->home cinema. Kuuluisko tolla. Optinen kaapeli aina parempi.
     
  7. 205

    205 Regular member

    Liittynyt:
    17.03.2011
    Viestejä:
    296
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    28
    Tere vsx-422-k manuaalin svulla 14 on esitetty ko. kytkennät.
    Samperin win 10 kun en saanut kuvaa tähän.
     
  8. MarkkuHan

    MarkkuHan Newbie

    Liittynyt:
    29.08.2016
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Blue-ray soittimesta HDMI -piuha teatterin BD in-reikään ja sieltä HDMI out-reiästä tvn yhteen HDMI-reikään. Sitten "toisin päin" tv:n Audio out-reistä RCA-kaapelit teatterin Analog in -reikiin. Niitä pitkin kuvittelen äänen kulkeutuvan teatterivahvistimeen jaettavaksi kaiuttimiin. En usko,että liitännöissä on virhettä, kysymys lienee vain laitteiden ennen kaikkea kotiteatterivahvistimen asetuksista.
     
  9. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    http://www.manualslib.com/manual/830043/Pioneer-Vsx-422-K.html?page=14#manual Tuossahan se tosiaan on.
    Jos TV:ssä on ARC, ei tarvita muuta kuin HDMI vahvistimen ja TV:n väliin, jos ei niin sitten joko RCA:t tai optinen kaapeli (joka tod.näk. äänenlaadultaan parempi). Vahvistimesta sitten sama valinta tulopuolelle, niin pitäisi kuulua. TV:n ääniasetuksista täytyy mahdollisesti säätää vielä tuleeko ääni TV:n kaiuttimista vai syötetäänkö signaali ulostulon kautta. Voi myös olla että omat kaiuttimiet mykistyvät automaattisesti, kun äänen ulostuloihin on liitettynä kaapeli(t).
     
  10. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,494
    Kiitokset:
    227
    Pisteet:
    93
    ^
    Jos töllössä on ARC, niin sitten kaikki ylimääräiset piuhat, RCA tai optinen, saa unohtaa.
    Mutta kysyjän töllö lienee sen verran vanhempi, ettei ARC:ia siitä löydy, joten RCA:t änelle pitää töllöstä vetää.
    Pinohiiri pitää sitten konffata oikein, että se käyttää niitä äänen ulostuksessa, eikä töllön omia kajareita.
    Nyt pitää sitten muistaa, ettei töllö mykistä omia kajareitaan automagick, vaan ne pitää muistaa mykistää itse.

    T: Vesku
     
  11. raikka51

    raikka51 Member

    Liittynyt:
    08.06.2013
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on kaksi Panasonic telkkaria eikä kummassakaan ole AUDIO-OUT lähtöjä RCA-liittimillä (hyvin harvassa tv:ssä nykyään enää on) optisella on ja toimii, eikä minun Pioneer vahvareiden kanssa ollu mitään ongelmia -asetuksena autom tai optinen. Oletko varma että ne on OUT-liitäntöjä eli nuoli ulospäin? Rami
     
  12. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,494
    Kiitokset:
    227
    Pisteet:
    93
    ^
    Mulla oli edellisessä -08 Panasonicissa RCA:t, itse asiassa nykyisessäkin on mukana tulleella sovittimella.
    Optisen kautta lähdön äänitasoa, eli volaa ei saa säädettyä töllön kapulalla, vaan se on aina yhtä kovalla.

    T: Vesku
     

Jaa tämä sivu