1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tähtien sota nostalgiaa

Viestiketju Keskustelua elokuvista -osiossa. Ketjun avasi ws75 14.03.2014.

  1. ws75

    ws75 Member

    Liittynyt:
    23.08.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    http://www.elitisti.net/arvostelu/2014/03/001811/star_wars_1977_tahtien_sota.html

    Hyvä teksti. Leffaa en ole kattonut moneen vuotaan, mut paljon tuli leikittyä Tähtien ostaa ukoilla että ihan muuten vaan 80-luvulla alussa. Liekö täällä muita näiden alkuperäisten elokuvien harrastajia hengissä edes enää? Missä näittä Tähtien sodan ensimmäistä kertaa ja minä vuonna? Mulla oli videolta ja aikana 80-luvun puolväli koulun jälkeen. O tempore...
     
  2.  
  3. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Liittynyt:
    13.05.2011
    Viestejä:
    1,574
    Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    Leffaharrastajana tottakai omistan tämänkin leffasarjan elokuvat. Minulla on DVDnä erikoispainokset, joiden lisämateriaalit sisältävät elokuvien alkuperäiset teatteriversiot muokattujen lisäksi. Harvinaisia alkavat olla nuo alkuperäisessä asussaan olevat versiot, kun melkein joka julkaisukierroksella leffoja on retusoitu ja paranneltu. Jos joskus nämä uudestaan katson niin varmasti teräväpiirtona Blu-Raylta.

    En ole näitä leffoja hirveästi katsonut, kun ne on jo tullut nähtyä niin lukuisia kertoja, etten tarkkaan edes lukumäärää uskalla sanoa. Ensi kertaa olen nämä varmaan joskus kouluaikoina (80-90-luvulla) telkkarista olen nähnyt. Kuulun siihen ikäpolveen, joka ei näitä ole iän puolesta päässyt alkuperäiskuosissaan teatterissa näkemään.
     
  4. i9Extreme

    i9Extreme Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2011
    Viestejä:
    2,669
    Kiitokset:
    402
    Pisteet:
    113
    Sen muistaa vieläkin, kun TV: ssä mainostettiin (vuonna 80) että, Tähtien sodan taru jatkuu. Episodi V: sta lähtien on nähty ensimmäisen kerran teatterissa. Ensimmäinen trigologia löytyy VHS: näkin.

    Nyt kun oikeudet ovat siirtyneet Disneylle, on mielenkiintoista nähdä mitä sieltä ensi vuodesta eteenpäin julkaistaan. On puhuttu 3+2 leffasta.
     

Jaa tämä sivu