1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Sony, Yamaha, ARC ja ei ääniä

Viestiketju TV-out -ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi 54474N4 25.07.2014.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. 54474N4

    54474N4 Member

    Liittynyt:
    21.09.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Laitteet ovat seuraavat:
    Sony Bravia KDL-42W805B
    Yamaha HTR-2064

    Olen kytkenyt hdmi kaapelilla TV:n HDMI 2 portista Yamahan vahvistimen output liittimeen. TV:n HDMI 2 on ARC yhteensopiva. Vahvistimesta olen kytenyt HDMI controlin päälle ja ARC vaihtoehdon päälle. TV tunnistaa vahvistimen ja TV:n kaukosäätimellä voi käyttää vahvistinta. Televisiota katsellessa kotiteatterista ei kuulu kuitenkaan ääniä ellei, television kuulokeliitäntää ole erikseen kytketty vahvistimelle.

    Ymmärsinkö oikein että ARC, eli äänen paluukanavan pitäisi juuri mahdollistaa TV:n äänien kuuntelu kotiteatterin kautta ilman muita kytkentöjä? Kun television kytkee päälle käynnistyy myös vahvistin ja vahvistimen kanavaksi valikoituu automaattisesti AUDIO4. Vahvistimesta saa HDMI asetuksista valita kanavan, jota käytetään, kun HDMI control kyteytyy.

    Olen kokeillut kytkeä tv:tä ja vahvistinta myös muihin hdmi liitimiin, mutta asialla ei ole vaikutsta. Äänet saa hdmi kaapelilla tietokoneesta kuulumaan kyllä.
     
  2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu