1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Sony handycam DCR-HC51, firewire piuha, usb-piuha vai firewire kortti?

Viestiketju Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue -osiossa. Ketjun avasi lisa65 13.07.2017.

  1. verovanki

    verovanki Regular member

    Liittynyt:
    15.08.2007
    Viestejä:
    594
    Kiitokset:
    86
    Pisteet:
    38
    Kuvat olivat niin hyviä että erotin Intelin emolevyn mallimerkinnän. https://ark.intel.com/products/41162/Intel-Desktop-Board-DP55WB
    Sieltä selvisikin että firewire on emolevyllä. Muistia voi lisätä 16gb asti.

    Tässä on hyvä esimerkki; antamalla hyvät taustatiedot säästää rahaa.
    Antoisia videoeditointihetkiä :)
     
    lisa65 kiitti tästä.
  2.  
  3. lisa65

    lisa65 Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2010
    Viestejä:
    160
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    28
    Voihan pirkule, niinpäs onkin!!! Kiitos sinulle tarkkasilmäinen verovanki! Minä olin koittavinani moneen otteeseen piuhaa portteihin enkä mukamas saanut mihinkään. (Olikohan minulla silloin nettitikku tuossa wirefire portissa, vai olinko muuten vain sokea.)

    Nyt voin miettiä lisämuistin hankintaa. Siihenkin sain tältä yhteisöltä neuvoja. Kiitos.

    Tietääkö kukaan neuvoa, onko ilmaisia hyvälaatuisia dv- nauhalta koneeseen siirettävän materiaalin editointiohjelmia 64-bittiseen koneeseen, windows seiska home premium?


    Se on nyt sen paikka, että on sanottava, että minulle ennen kokematonta tämän yhteisön hieno henki, ihmistä autetaan! Täällä on hienoja ihmisiä. Kerta kaikkiaan. Sydänkiitos teille Ihmisille.
     
    tarantella ja verovanki kiittävät tästä.
  4. verovanki

    verovanki Regular member

    Liittynyt:
    15.08.2007
    Viestejä:
    594
    Kiitokset:
    86
    Pisteet:
    38
    lisa65 kiitti tästä.
  5. lisa65

    lisa65 Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2010
    Viestejä:
    160
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    28
    Kokeilin ladata tuota yllä olevaa movie maker asennus -ohjelmaa, mutta Norton poisti sen punaisen varoituksen kera. En uskaltanut edetä. Mikä syy?

    Toisaalta, onko tiedossa muuta ilmaista ohjelmaa? Vaativampikin ohjelma käy, englannin kielen taitoni on sujuva.
     
  6. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    lisa65 kiitti tästä.
  7. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Download.fi:stä ei todella pitäisi enää linkittää mitään ohjelmia ladattavaksi, jos henkilön virusturva ei ole kunnossa, on seurauksena ilmeiseti ongelmia.

    Kokeilin tuota edellisessa viestissä linkattua Movie Makeria, se ainakin näytää toimivan, vaikka onkin kyllä todella ominaisuuksiltaan perin simppeli ohjelma.
     
    lisa65 ja Whatta Heck kiittävät tästä.
  8. verovanki

    verovanki Regular member

    Liittynyt:
    15.08.2007
    Viestejä:
    594
    Kiitokset:
    86
    Pisteet:
    38
    lisa65 ja Whatta Heck kiittävät tästä.
  9. lisa65

    lisa65 Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2010
    Viestejä:
    160
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    28
    Moi, tässä nyt taas urpoilen ja pakko kysyä, että mistäköhän kiikastaa, että ei tapahdu mitään, kun laitan firewiren Sony Handicam CCR-HC51E -kameraan (2009) ja tietokoneeseen? Tsekkasin että tietokone on kyllä tunnistanut uuden laitteen. Sonyn Handycamerani ohjelmisto on 32-bittinen (tietokoneen tunnistamisen mukaan). Koneeni on 64 bittinen, käyttöjärjestelmä Windows seiska home premium. Olen ottanut ilmaisohjelman Avidexum editointia varten.

    Aikaisemmin vuosia sitten olen editoinut dvd:ltä koneeseen ja sitten nauha youtubeen. Nyt vain ei oikein vihellä tämä touhuni.

    Osaako kukaan ystävällinen sielu kertoa, mitä pitäisi tehdä, että saa nauhaa kameralta tietokoneeseen?
     
  10. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,089
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
    Kameran mukana tuli varmaankin CD, jolla oli joku ohjelma videoiden siirtämiseen tietokoneelle. Mahdollisesti ohjelma oli Picture Motion Browser, mutta Sony ei näytä enää tarjoavan sitä, vaan PlayMemories Home -nimistä sovellusta:
    https://www.sony.fi/electronics/support/downloads/00014466
     
    lisa65 kiitti tästä.
  11. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    lisa65 kiitti tästä.

Jaa tämä sivu