1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Samsung puhelimen näytön lukituskoodi unohtunut. Mitä voin tehdä?

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi tiarpi 03.10.2017.

  1. tiarpi

    tiarpi Newbie

    Liittynyt:
    03.10.2017
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Eli, minulla on Samsung A5 (2016) puhelin ja menin vaihtamaan näytön suojakoodin ja nyt en enää muista minkä siihen laitoin. Onko koodia mahdollista ohittaa ilman, että tietojani häviää? Yritin jo netistä etsiä tietoa, että Google - tilin avulla koodin palautus olisi mahdollinen, mutta puhelin ei edes kysynyt Google-tiliäni enkä myöskään löytänyt tililtä mitään mikä auttaisi tähän. Kuulin myös, että Dr.fone (?) sovelluksella voisi puhelimen saada auki ja menin lataamaan ohjelman tietokoneelle, mutta sieltä listalta ei löytynytkään puhelinmalliani.
    Puhelimessa on tärkeitä valokuvia ja haluaisin ne ainakin talteen ennen tehdasasetusten palauttamista.
    Olen uusi täällä, joten anteeksi jos kysymykseni tuli väärään paikkaan.
     
  2.  
  3. Näppishemmo

    Näppishemmo Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2017
    Viestejä:
    497
    Kiitokset:
    75
    Pisteet:
    28
  4. tiarpi

    tiarpi Newbie

    Liittynyt:
    03.10.2017
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Minulla siis on Google-tili yhdistetty puhelimeen, mutta puhelin ei ehdottanut väärien koodien jälkeen, että voisin palauttaa sitä Google-tilin kautta. Yritin myös löytää tililtä sitä kohtaa josta lukituksen saisi purettua esim. tilin salasanan avulla mutta sellaista ei varmaan sitten ole..?
     
  5. Näppishemmo

    Näppishemmo Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2017
    Viestejä:
    497
    Kiitokset:
    75
    Pisteet:
    28
    Ei taida nykyään enää onnistua avata lukitus tietokoneen avulla selaimessa tai puhelimessa on Android versio on yli 4.4
     
  6. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,093
    Kiitokset:
    1,207
    Pisteet:
    243
    Minulla ei ole tietoa, miten "tyhjäksi" tehdasasetusten palautus puhelimen tekee, mutta käsittääkseni jollakin tiedostojen palautusohjelmalla voi palauttaa tiedostoja ja kuvia puhelimestakin. Tällainen palautusohjelma on esimerkiksi Recuva.

    Pikainen googlaus kertoo, että Android-puhelimelle on omiakin palautusohjelmia, mutta en tiedä, ovatko ne edellistä parempia: https://www.coolmuster.com/recovery/recover-deleted-photos-from-android-phone.html

    Jos kuvat tai osa niistä on erillisellä muistikortilla, voi kortin poistaa puhelimesta tehdaspalautusten ajaksi.
     
  7. Näppishemmo

    Näppishemmo Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2017
    Viestejä:
    497
    Kiitokset:
    75
    Pisteet:
    28
    Recuva ei tunnista Androidin sisäistä muistia joten se ei pysty palauttamaan sieltä poistettuja tiedostoja. Kortin tiedostot kyllä jos kortin liittää tietokoneen lukijaan.
     
  8. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
  9. tiarpi

    tiarpi Newbie

    Liittynyt:
    03.10.2017
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Eilen eräs tekniikasta ymmärtävä ihminen yritti auttaa puhelimeni kanssa ja kokeiltiinkin kirjautua tuonne Google-tilille, mutta sieltä ei apua löytynyt. Puhelimen pystyisi tyhjentämään kokonaan sitä kautta, jolloin myös ne tärkeät valokuvatkin poistuisi. :( Ja tosiaan puhelimessa ei ole muistikorttia eikä valokuvia ole tallennettu mihinkään pilvipalveluihin ja siksi tämä on niin hankalaa. Itse olen vielä aivan uusavuton näiden nykyajan laitteiden kanssa, joten en tiedä edes mitä mahdollisuuksia olisi. Kävin paikkakuntani kolmessa eri puhelinhuollossa kysymässä neuvoa ja sieltäkin vain sanoivat, että lukituksen saa purettua, mutta sitten tyhjenee myös kaikki tiedot. Täytyy varmaan vain odotella, että tuonne Dr.fone sivulle ilmestyisi puhelinmallini ja voisin sieltä yrittää.
     
  10. Näppishemmo

    Näppishemmo Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2017
    Viestejä:
    497
    Kiitokset:
    75
    Pisteet:
    28
    Odottamisessa voi kestää vuosia tai voi myös olla ettei tukea edes tule. Eikä ole takeita että tuo pystyisi palauttamaan tiedostot. Eli palauttaisin suosiolla tehdasasetukset ja koittaisin jatkossa A. Opetella koodi kunnolla tai tallentaa se johonkin turvalliseen paikkaan talteen esimerkiksi paperimuodossa. B. Pitää tärkeät tiedostot aina kahdessa paikassa eri tallennusmedioissa kuten tietokoneella ja ulkoisella levyllä jotta ei syntyisi tärkeiden tiedostojen menetyksiä.
     
  11. tiarpi

    tiarpi Newbie

    Liittynyt:
    03.10.2017
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Ei sillä niin kiire ole kun minulla on kuitenkin toinenkin puhelin käytössä. Pääasia on etten menettäisi kokonaan niitä valokuvia jos vaikka koodi tulisikin mieleen joskus, niin saan ne sitten takaisin. Tai jos vaikka hyvä tuuri kävisi ja saisin jonain päivänä tuolla Dr.fone sovelluksella puhelimen auki. :) Lähinnä ajattelin kysyä neuvoa jos joku olisi osannut neuvoa joitain muitakin tämän kaltaisia sovelluksia tai keinoja kuinka voisin ne kuvat saada pois ja sen jälkeen palauttaa vaikka tehdasasetukset.
     

Jaa tämä sivu