1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Samsung Galaxy S2

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Nikotiko 20.05.2011.

  1. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Liittynyt:
    13.05.2011
    Viestejä:
    1,574
    Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    Jep, näin juuri, huomasin tuon itsekin, kun järjestelin sovellusvalikon kuvakkeita, dialerin nappulan, yhteystiedot ja viestipikanäppäimen voi vaihtaa mutta tuo sovellusvalikon näppäin on kiinteä, sitä ei voi muokata.
     
    Viimeksi muokattu: 04.07.2011
  2.  
  3. ktarke

    ktarke Member

    Liittynyt:
    19.06.2011
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    avaa sovellusvalikko ja paina menu näppäintä, valitse muokkaa ja voit vapaasti vaihtaa kaikki muut valinnat paitsi sovellusvalikon näppäimen.[/quote]

    Kiitos, tämä toimi, ja sain vaihdettua kameran yhteystietojen tilalle.
     
  4. ktarke

    ktarke Member

    Liittynyt:
    19.06.2011
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo ja siis laucher on sovellus minkä voi ladata marketista ja se on sen käyttiksen vakiolauncherin päällä (launcher on se softa mikä näyttää aloitusnäkymän ja valikkonäkymän ym) ei vaadi custom romia =) mutta siis kun kännykässä on lukitus ja painat nappulaa niin jokatapauksessa tarvitsee tehdä kosketusnäytöllä jotain ennen kun se aukeaa ja kapasitiivinen näyttö ei paljoa taskussa soittele ;D mikä motiivi nähdä liikkuva kuva sen sekunnin ajan ennen kuin vetää sen pois?[/quote]

    Tuo aloitusvalikon nappulan vaihto onnistui Nikotikon ohjeella ilman lisäohjelmia.

    Liikkuva aloituskuva on ihan pelkkää hifistelyä, myönnetään. Varmasti sitä ei mihinkään tarvita... kunhan kysyin, onko mahdollinen.

    Mutta, kyllä muuten kosketusnäyttö tuntuu reagoivan, jos sen työntää housuntaskuun painamatta "näytönsäästäjää" päälle! Useamman kerran jo minulla on ollut taskusta ottaessa jotain "auki" näytöllä, vaikka olen taskuun laittaessa jättänyt vain "työpöydän" näkyviin.(sen teen varmasti joka kerta, vaikka lukita unohtaisinkin)
    Kerran oli jopa puhelinvalikko auki! (viimeksi soitetun henkilön tiedot. Ei ollut kytkenyt puhelua, mutta senkin olisi varmaan sitten voinut tehdä...)
    KUN olen ihan varmasti painanut lukituksen päälle, näyttö myös on piemeä, kun otan taskusta... eli kyse lienee siitä että en ole laittanut lukkoa päälle, ja silloin voi taskussakin aueta mikä vain ohjelma.

    Oletan, että kun taskun kangas on ohut ja näin kesällä kosteakin, kun iho hikoilee, kosketusnäyttö voi tulkita reiden kosketuksen sormenpainallukseksi.
     
  5. ktarke

    ktarke Member

    Liittynyt:
    19.06.2011
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onhan noita "oikeita" naveja kotona! Vaan kun autossa ei tule säilytettyä, ei se ole aina mukana... Silloin on kiva käyttää puhelinta, joka varmasti on mukana!

    MYÖS, minä autoilun lisäksi kävelen ja pyöräilen, myös ulkomailla ja vierailla paikkakunnilla.... Siihen puhelimessa oleva navigointiohjelma olisi omiaan. Ei ole niin turistin näköinenkään, kun ei ole karttaa kädessä... :)
     
  6. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    veikkaan että se pyöreä kolo on Wlan antenni. toiseen kysymykseesi en osaa vastata muuta, kuin että laite on todella ohut ja näytön lasissa on jännitystä.
     
  7. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    Osittain olet oikeassa. Tomtom ja muut oikeat navit hakkaavat puhelmimen navin 100-0.

    Puhelimen navi on kuitenkin elementissään ongelmatilanteissa kun olet esim jalkamiehenä liikenteessä. Heitän muutamia kertoja vuodessa duunikeikkaa ulkomaille. Esimerkikisi Pekingissä olen muutaman kerran ollut vailla mitään suuntaa, jolloin puhelimen navi on ollut enemmän kuin hyödyksi hotellille palatessa. Tästä pääseekin sitten vähän kehumaan Nokialaisen navigaattoria. Puhelimesta kun valitsee mandariinin ääniopastuskieleksi ja laittaa sen pälättämään taksikuskille, niin avot!
     
    Viimeksi muokattu: 07.07.2011
  8. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mulla tuli eräs ongelma. olen kenties operaattorini tukiasemasta kaukana, ja siksi kenttä on heikko, mutta tämä Galaxy S2 ilmoittaa, että palvelu ei ole käytettävissä. lähes joka kerta kun otan luurin taskusta, puhelimen tilatiedoissa lukee "palvelun tila - ei käytössä". kun kytken lentotilan päälle, ja sen jälkeen pois, saa laite taas yhteyden ja kohdassa lukee "käytössä".

    onko luurin antennissa vikaa vai miksi se tekee niin? operaattori on Saunalahti joka toimii Elisan verkossa.
     
  9. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Itsellä on ollut samaa ongelmaa Spican kanssa tietyillä alueilla. Liittymä on myös Saunalahti.
     
  10. K_Kimmo

    K_Kimmo Member

    Liittynyt:
    03.07.2011
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitti
     
  11. ktarke

    ktarke Member

    Liittynyt:
    19.06.2011
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Aikaisemmin kyselin muilta, miten Galaxyn saisi kytkettyä bluetoothin välityksellä Win7- koneeseen. Eipä ole tuohon saanut mitään hyödyllisiä neuvoja Samsungin tuestakaan...
    KIES ei tue Bluetoothia ollenkaan... vaan ei väliä, kun ei tunnu kovin hyvältä ohjelmalta muutenkaan.
    Onnistuin sitten ratkaisemaan asian itse, kun Googlettamalla en löytänyt yhtään ainoaa ratkaisua maailmaltakaan! Joten ohje (englanniksi) on sitten tässä, jos joku muukin kaipaa tietoa asiasta.
     
  12. uustolli

    uustolli Member

    Liittynyt:
    10.07.2011
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mitenkäs muilla tuo akunkulutus? Itse olen joutunut jokapäivä laittamaan lataukseen, vaikkei edes käyttöä ole ollut kovin paljoa. gps, wifi, bt pois päältä aina, ja näytön kirkkaus manuaalisesti himmeimmällä, ulkona nostan sen keskitasolle. Luin että jollain oli muka 3 päivääkin kestänyt akku?
     
  13. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    @uustolli ei voi millään kestää kolmea päivää, ellei siis ole koskemattomana koko ajan. akkukeston parantamiseksi kannattaa myös sulkea kaikki käyttämättömänä olevat sovellukset. minulla akku on kestänyt hyvin yhden päivän ja se riittää minulle erittäin hyvin näin tehokkaalta luurilta.
     
    Viimeksi muokattu: 17.07.2011
  14. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    onko kenelläkään toisella ollut ongelmia multimediaviestien kanssa? itse en pysty lataamaan viestejä ollenkaan. laite vain ilmoittaa, että "viestiä ei ladattu. tarkista viesti ja yritä uudelleen" mutta uudelleenyrittäminen ei auta. pystyn kyllä itse lähettämään multimediaviestejä samalle henkilölle jonka viestejä en pysty vastaanottamaan. liittymä on saunalahti.
     
    Viimeksi muokattu: 17.07.2011
  15. jankro

    jankro Member

    Liittynyt:
    25.09.2004
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    SGS2 hankittu DNA:lta kytkynä ja EI ole lukittu.

    -J-
     
  16. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vanha juttu.
     
  17. LaTeXe

    LaTeXe Member

    Liittynyt:
    04.06.2008
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyllä voi kestää hyvin kolme päivää, itselläni ainakin.
    Noin kuukauden verran ollut kapula taskussa ja seuraillut kaikennäkösiä juttuja siinä koko sen ajan, erityisesti akun kestoa. Akku kyllä kestää sen 2-3 päivää ainakin ittellä hillityssä käytössä (muutamia puheluita ja useampia viestejä päivän aikana, nettisurffailua n. tunnin verran/ pvä, pelailua myös n. tunnin verran/pvä, satunnaista räpläilyä ja lopun ajasta valmiustilassa).

    Mulla on Advanced Task Manager -sovellus (Ilmainen Android Marketista) käytössä 24/7 minkä oon kokenut todella hyväksi sovellukseksi näiden ominaisuuksien takia:
    1. Pystyy seuraamaan paljonko akkua on jäljellä (Tosin siihen on miljoonia eri sovelluksia, mutta hyvä lisä tähän sovellukseen.)
    2. Näkee vapaana olevan RAM-muistin määrän ja pystyy todella helposti ja nopeasti "tappamaan" kaikki ylimääräiset päällä olevat appsit, mikä vapauttaa RAMia, ja vähentää akun kulutusta. Yleensä aina jos on vapaana olevan muistin määrä alle 450mb kaikkien turhien appsien "tappamisen" jälkeen, käynnistän puhelimen uudelleen. Se jostain syystä vaikuttaa paljonkin vapaana olevan muistin määrään, nimittäin sen jälkeen vapaata muistia on aina liki 600mb.

    Tosin pakko myöntää, että akku sais kestää vähän enemmän, nimittäin harvoin tulee noin hillitysti käytettyä tätä luuria kun on niin paljoa kaikkea kivaa tehtävää aina kun on tylsää.

    Kertaakaan en oo vielä tämän ostoa katunu, entinen puhelin oli Nokian 5530 xpress music.

    +Todella nopea peruskäyttö sekä nettiselaaminen vakio selaimellakin
    +Android Marketissa tooosi paljon ilmasia hyviä ja toimivia sovelluksia ja pelejä
    +Kosketusnäytön herkkyys, tarkkuus ja sujuvuus
    +Näytön koko
    +Monipuolinen muunneltavuus mieleiseksi
     
  18. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    toi advanced task killeri on galaxy s2:lle täysin turha kun natiivisovellus on täydellinen juuri tuohon tarkoitukseen. painat vaan pitkään kotinäppäintä ja avaat tehtävienhallinnan.

    battery indicator näyttää ilmoituspalkissa prosentteina paljonko akkua on jäljellä.
     
  19. elbam

    elbam Member

    Liittynyt:
    13.08.2011
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on ollut sellanen ongelma noitten pelejen kanssa et tulee vikailmotus "Ei voi ladata. Sovellusta ei ole optinoitu laitetta varten(8002). Alussa pysty iha hyvin latailee ja asentelee kaikkee kunnes yhtäkkii alko herjaa tota. Olen koittanu sellastakin asentaa mikä mulla joskus oli mut poistanu sen ja samaa herjas. onko jollain tietoo mist vois johtuu?
     
  20. kissimirr

    kissimirr Member

    Liittynyt:
    18.05.2007
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Voisiko joku viisaampi neuvoa, että miten saa lukittua samsung galaxy s 2 viestit? eli muuten puhelin on auki, mutta jos haluaa lukea viestit, vaatisi salasanan, samoin jos haluaa kirjoittaa viestiä. jetissä tämä ominaisuus oli ja myyjä sanoi, että kakkosessa saa lukittua kaikki erikseen, puhelut, viestit, puhelinmuistion, kalenterin jne.. mutta olen löytänyt vain näytönlukitus kohdan.

    sitten toinen ongelma. menen vaikka kalenteriin, kelloon tms, meneminen sinne käy naks naks, mutta palaaminen kestää kolme sekunttia! tää viive tuli ihan yks kaks siihen. mitähän mä oon säätäny?
     
  21. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko kotinäkymä täynnä widgetejä? Tai onko taustakuvana joku suht. iso kuva? Laite lataa sen kuvan kun menet takaisin kotinäkymään.

    En ole itse huomannut ainakaan mitään mahdollisuutta lukita viestejä. Luulisin kyllä, että marketista löytyy jokin sovellus tähänkin tarkoitukseen.
     

Jaa tämä sivu