1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Samsung Galaxy S2

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Nikotiko 20.05.2011.

  1. arivesa

    arivesa Member

    Liittynyt:
    07.06.2011
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ikävä totuus on, että yhteystavasta riippumatta välillä linkit on "down".
    Tai pätkii/hidastelee.
    Yleensä "petraa" huomiseksi. Mitään ei voi itse tehdä,paitsi soittaa vikailmoitukseen.
     
  2.  
  3. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oletko eri paikassa kuin yleensä? Netin nopeus riippuu sijainnista ja kuuluvuusalueen laadusta. Tällä ei ole mitään tekemistä puhelimen mallin kanssa.
     
  4. Percho

    Percho Regular member

    Liittynyt:
    29.05.2011
    Viestejä:
    165
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Samassa paikassa mutta ei meinaa vaan toimia...
     
  5. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Saunalahti?
     
  6. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Minulla on kyllä pelannut LG Optimus 2X mallissa Saunalahden mobiililaajakaista ilman ongelmia. Voi olla että verkko no siellä päin ruuhkautunut.
     
  7. Percho

    Percho Regular member

    Liittynyt:
    29.05.2011
    Viestejä:
    165
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    TeleFinland on, enpä usko että on ruuhkaantunut kun pienessä kylässä asun, kuitenkin 3g alueen rajamailla.
     
  8. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Välillä verkko on vähän hidas täälläkin. Saunalahdella. Yleensä se on harvinaista ja palautuu seuraavaan päivään mennessä.
     
  9. villle_

    villle_ Member

    Liittynyt:
    01.11.2011
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kumpikos muuten kuluttaa vähemmän akkua? wifin kautta yhteys vaiko puhelimen oma 3g yhteys.

    Eli kumpaa kannattaa pitää kotosalla päällä? kotona langaton netti niin wifi toimii sen kautta.
     
  10. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Itse testasin tätä omalla LG Optimus 2X kännykällä ja Wlan kulutti paljon enemmän virtaa kuin 3G....
     
  11. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Suosittelen Wlania aina kun se on saatavilla... Se on paljon nopeampikin.

    Jos akun kulutukseen pitää kantaa ottaa, niin luonnollisesti voisi ajatella, että 3G veisi enemmän, mutta en itse ainakaan ole huomannut mitään valtavaa eroa. Kotona ollessani en paljoa akunkestosta piittaakaan, kun on laturi aina saatavilla.
     
  12. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Totta. Wlan on nopeampi... mutta vie enemmän virtaa ( Ainakin LG Optimus 2X mallissa). Olen itse huomannut tämän kun olen jättänyt wlanin päälle puhelimeen niin akku vähenee nopeammin kuin jos olen ottanut sen pois päältä ja laittanut 3G yhteyden päälle.
     
  13. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Wlanin virrankulutus saattaa johtua siitä, että se hakee uusia verkkoja jatkuvasti.
     
  14. villle_

    villle_ Member

    Liittynyt:
    01.11.2011
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Saakos tuota kytkettyä jotenkin pois? itsekkin tuon huomasin.. Eli onnistuuko jotenkin että tuo etsiminen loppuu kun johonkin verkkoon on yhdistetty, tai että haku olisi manuaalista...

    Saakos esiasennettuja ohjelmia jotenkin poistettua tälläinen ensikäyttäjä? osaan ne kyllä poistaa niistä "kotinäkymistä" mutta eiväthän ne niin laitteesta kokonaan poistu ja näyttävät aavistuksen kuluttavankin, ainakin muistia. Hyvä esimerkki esim ap mobile sovelleus. Roottaamaan en uskalla lähteä ja takuukin ilmeisesti siinä raukeaa..
     
  15. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei mun tietääkseni pysty poistamaan käytöstä jatkuvaa hakua.

    Esiasennetut sovellukset voit poistaa jos sinulla on root oikeudet, eli asenna custom kernel niin pääset käsiksi system appseihin jolloin voit ne poistaa.
     
  16. Kanarelli123

    Kanarelli123 Member

    Liittynyt:
    05.10.2011
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuohon on hyvä sanoa vielä että roottaaminen vie sitten takuun...
     
  17. villle_

    villle_ Member

    Liittynyt:
    01.11.2011
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos vastauksista.

    Vielä yksi häiritsevä juttu... Millä periaatteella tämän laitteen muistin käyttö on "osioitu"? Kun mulla näkyis olevan tällä viissiin:
    järjestelmän muisti 1,98gt
    usb muisti 11,5gt
    sd-kortti 3,74gt

    Ja tässä nyt se häiritsevä juttu on se että kun lataan vaikkapa sovelluksen niin se syö tilaa tuolta järjestelmän muistista vaikka itsestä ainakin tuntuisi järkevimmältä että tila otettaisiin vaikka tuolta usb- muistista kun siellä on eniten tilaa.
     
  18. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo ite oon miettiny samaa...
    En tiedä miks se niin menee, mut aina pystyt tehtävienhallinnan kautta siirtämään sovellukset SD-kortille. Jotkin sovellukset ei tue tätä, joten lue sovelluksen kuvaus marketissa.
     
  19. villle_

    villle_ Member

    Liittynyt:
    01.11.2011
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Okei, noh tuokin jo parempi mutta tuonne usb muistiin sovelluksia ei siis saa?
    Mitävarten tuo usb-muisti tila on sitten tarkoitettu?

    edit: pystyiskö tonne usb-muisti osioon tekemään kiessin taikka ihan vaan tietokoneeseen kytkettynä kansion, jonne voisi kaikki ladatut sovellukset laittaa?
    Koetin android marketin asetuksistakin katsoa mutta en löytänyt mitään mistä voisi asennus muistin valita...
     
    Viimeksi muokattu: 03.11.2011
  20. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä niiden kaiken järjen mukaan pitäis sinne 16 gigan muistiin mennä, mutta en tiedä. Itselläni on sitä 2 gigan sisäistä muistia noin 600 megaa jäljellä, en tiedä sitten saako mistään sitä asennuskohdetta vaihdettua, mutta enpä ole asialla päätäni vaivannut. Ei muisti ainakaan ole koskaan täyttä valittanut. Se vaan ärsyttää, että jos niitä Gameloftin HD pelejä asentaa niin se luo hervottoman kokosen kansion sinne muistiin ja vaikka poistais ne pelit ni ne tiedostot jää sinne. Parhaimmillaan se kansio on ollut 5,4 gigatavua...
     
    Viimeksi muokattu: 03.11.2011
  21. villle_

    villle_ Member

    Liittynyt:
    01.11.2011
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mitenkäs tuon picasa integraation saa toimimaan.? eikös picasa gallerian kuvat pitäisi näkyä myös luurin galleriassa? Mulla on gmail käytössä ja synkkaa.
    Sitten kun yritän luurista jakaa picasaan kuvan niin menee tilin lisäykseen ja kun painan että mulla on jo google tili ja syötän sen sinne salasanoineen niin sanoo että tili on jo olemassa, tällä puhelimella on jo tili nönnönnöö@gmail.com

    Niin ja asetuksista tilit&sykronointi ja sieltä kun valitsee ton google tilin niin siinä on synkronoitavissa ainoastaan yhteytiedot, gmail ja kalenteri, mutta ilmeisesti täällä pitäisi olla myös se picasa?
     
    Viimeksi muokattu: 04.11.2011

Jaa tämä sivu