1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Samsung galaxy s2 vai Nokia lumia 620

Viestiketju Uutta puhelinta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Kettni 09.01.2013.

  1. Kettni

    Kettni Member

    Liittynyt:
    28.12.2012
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo, eli kaipailisin hiukan neuvoja/mielipiteitä näiden kahden väliltä valinnassa. Puhelin tulisi korvaamaan nykyisen iphone 3GS:n. Näitä asioita haen puhelimelta hyvää ja sulavasti toimivaa käyttöliittymää, kohtuu hyvää akkukestoa ( ainakin päivä ), hyvää puhelinosaa, hyvää kaiutinta. Nettiä tulee myös selailtua aika ahkerasti. Puhelin tulee ostettua tuossa helmikuun lopulla, joten lumiakin luulisi olevan silloin jo pihalla. Hintahaarukka on 200-300€ jos tulee mieleen jotain parempaa vaihtoehtoa niin saa myös ehdotella.
     
  2.  
  3. mcmopo

    mcmopo Active member

    Liittynyt:
    01.07.2003
    Viestejä:
    1,507
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    68
    Eipä kannata ainakaan lumia 620:stä ostaa. Itsellä on 800:n ja käyttöjärjestelmä on sulava mutta 7,8 päivityksen jälkeenkin oikesastaan aikalailla susi. Jos noista pitäisi valita niin ottaisin ilman muuta tuon S2:n.
     
  4. Kettni

    Kettni Member

    Liittynyt:
    28.12.2012
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eikös lumia 620:ssa kuitenkin oo toi win 8 ja 1 gigan tuplaydinprossu? Luulis että tulee olemaan ihan eri vehje verrattuna 800:n.
     
  5. 3rd_party

    3rd_party Member

    Liittynyt:
    04.07.2011
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eikös Lumia 620:ssä ole WP8, eli tuskin ihan täysin vertautuu Lumia 800:aan.

    Käyttöliittymäkysymys on varmasti mielipideasia, joten siihen on vaikeaa sanoa juuta tai jaata.

    Akkukestoa on arvuuteltu L620 osalta, ja siinä SGS2 menee ainakin paperilla ohitse.

    Molemmilla varmasti soittaa ihan yhtä hyvin.

    Nettiselailussa Lumia 620 pitäisi nopeustestien perusteella olla parempi kuin SGS2. Toisaalta SGS2:ssa on hieman isompi näyttö, jos siitä sattuu tykkäämään.

    Eli pisteytyksenä sanoisin aikalailla 50-50 (itse en perusta isosta näytöstä, joten en siitä anna lisäpisteitä). Ehkä kallistuisin itse kuitenkin Lumian puoleen ihan vain sen takia, että sille saattaa olla odotettavissa parempaa OS-tukea jatkossa. Sinuna taas miettisin kumpi on mukavampi, isohko näyttöinen Android vai kompakti WP.
     
    Viimeksi muokattu: 09.01.2013
  6. Kettni

    Kettni Member

    Liittynyt:
    28.12.2012
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Yksi olennainen kysymys on myös toi päivitysten tuleminen puhelimeen, lumian kohdalla ei varmaa ole mitään hätää mutta entäs Galaxy s2?
     
  7. Tepsu9

    Tepsu9 Active member

    Liittynyt:
    11.10.2004
    Viestejä:
    2,210
    Kiitokset:
    130
    Pisteet:
    93
    Tätä sivua mm.kannattaa seurata uusista asioista/päivityksistä androidin osalta.
    http://blog.androidsuomi.fi/category/paivitykset/
     
    Viimeksi muokattu: 09.01.2013
  8. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    gs2 tulossa piakkoin tämän hetken uusin android, se että tuleeko enään sen jälkeen virallisia päivityksiä on eri juttu. jos iphonesta vaihdat ja tykkäsit käyttöliittymästä niin kannattaa valita android niiden käyttöliittymät ei hirveästi eroa toisistaan, toisinkuin wp:n.
     
  9. Kettni

    Kettni Member

    Liittynyt:
    28.12.2012
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itseasissa oon aika kyllästyny tohon iphoneen kun ei pysty muokkailemaan hirveesti mutta tavallaan kaipaisi myös jotain täysin erilaista siksi ehkä WP kiinnostaakin.
     
  10. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    androidissa ei ole esteitä muokkaamiselle lähes kaiken pystyy muuttamaan mieleisekseen, lähinnä tarkoitin että pakasta vedettynä melko vastaavat niin ei turhaan tarvitse kaikkea opetella uudestaan :). tietty jos haluaa erilaista wp on siinä hyvä vaihtoehto, mutta jos se alkaa kyllästyttämään/vituttamaan jollain tapaa niin taas olet tilanteessa ettet voi mitenkään siitä tehdä mieleistä.
     
  11. AhKeefas

    AhKeefas Member

    Liittynyt:
    13.11.2011
    Viestejä:
    74
    Kiitokset:
    16
    Pisteet:
    18
  12. Bodomed

    Bodomed Regular member

    Liittynyt:
    18.11.2006
    Viestejä:
    362
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse ottaisin ehkäpä Lumian ainakin päivitykset on sitten taattu ja tuoo mukavasti piristystä Iphonen jälkeen. Itse vaihdoin iPhone 4 tuohon SGS3 ja olen ollut tyytyväinen. Pidin iOS periaatteesta mutta halusin muokata ja tuunata joten siksi Android. Kannattaa melkein hiplata kaupassa jotain toimivaa versioo rauhassa ja sitten päättää kumman otat.
     
  13. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Yleensä kännyköiden päivitystuki kestää noin 2-vuotta. En tosin muista onko IPhonella vielä pidempi tuki.
     
  14. 7520G

    7520G Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2010
    Viestejä:
    521
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    No ainakii iphone neljään tuli joku päivitys par kuukaatta sitte.
     
  15. Kettni

    Kettni Member

    Liittynyt:
    28.12.2012
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuli loppujen lopuksi hommattua Galaxy s2 plus ja olen ollut tyytyväinen päätökseen.
     
  16. lindace

    lindace Member

    Liittynyt:
    15.04.2013
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hyvä! itellä Lumia 800, tänään menossa toisen kerran huoltoon. Viimeksi hain huollosta kaksi viikkoa sitten. Puhelin ollut mulla 1v. taidan vaatia tilalle Lumia 900 tai rahat takaisin.
     

Jaa tämä sivu