1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Samsung Galaxy S 2 tehtävänhallinta

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi conquistador 03.06.2012.

  1. conquistador

    conquistador Member

    Liittynyt:
    29.03.2012
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kun olen käynyt tekstiviestitilassa ja sitten menen tehtävänhallintaan poistamaan viestin, tulee ilmoitus: Sovelluksen pakotettu pysäyttäminen voi johtaa virheisiin. Tämä ilmoitus alkoi tulemaan yhden kerran jälkeen, kun olin päivittänyt laiteohjelmiston. Sitä ennen ilmoitusta ei tullut. Olen kerran päivittänyt Kiesillä puhelimen sen jälkeen, mutta ilmoitus tulee edelleen. Olen ollut yhteydessä Samsungin asiakaspalveluun ja sieltä neuvottiin palauttamaan tehdasasetukset. Soitin vielä sinne ja kaveri sanoi, että ei tehdasasetusten palautus todennäköisesti poista ongelmaa. En ole palauttanut tehdasasetuksia.

    Miten vakava tuo ilmoitus on ja miten sen saisi pois niin kuin se ei alunperin ollutkaan puhelimessani? Millaisia virheitä voi tulla? Kannattaako yleensä poistaa sovelluksia tehtävänhallinnasta? Kuluttavatko ne akkua paljonkin ollessaan päällä? Kiitos.
     
  2.  
  3. 7520G

    7520G Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2010
    Viestejä:
    521
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Terppa!
    Itsellänikin on S 2 ja ohjelmistonpäivityksen jälkeen huomasin saman asian eli tulee aina ilmoitus että sovelluksen pakotettu pysäyttäminen voi johtaa virheisiin. Todellisuudessa näitä virheitä ilmenee harvoin, vaikka ohjelman sammuttaisikin kesken. Etenkään missään Viestit -sovelluksissa. Ilmoitusta tuskin mistään saa pois vanhempaa ohjelmistoversiota palauttamatta, mutta ei itseäni ainakaan haittaa. Älä rupea palauttelemaan tehdasasetuksia, jollei oikeasti tarvitse, koska uusi päivitys on tuonut myös käyttöä helpottavia ominaisuuksia. Sammutettaessa sovelluksia vapautuu RAM -muistia, jota ohjelma tarvitsee ja jos RAM:ssa sattuu olemaan jotakin käyttäjälle/ohjelmalle tärkeää tietoa, se häviää. Siksi saattaa tulla virheitä. Jos jossakin ohjelmassa on projekti kesken(esim. tekstiasiakirja) ja sammutat ohjelman tehtävänhallinnan kautta, tiedot häviävät. Tietääkseni RAM -muisti tarvitsee virtaa pitääkseen tietoa yllä joten siitä voisi päätellä, että sitä kautta säästyy virtaa + jos ohjelma ollessaan käynnissä tarvitsee suoritinta/nettiä. Järjestelmälle tärkeimmät sovellukset pysyvät aina käynnissä, jollet asetuksista niitä erikseen sammuta, eli yleensä ei ole mitään haittaa sammuttaa ohjelmaa tehtävänhallinnan kautta. Ja kuten aiemmin kirjoittelinkin niin kyllähän ohjelmat käynnissä ollessaan kuluttavat virtaa, mutta yleensä eroa ei edes huomaa, jos sattuisikin esim. Viestit -sovellus aamulla jäämään päälle ja on koko päivän. Taas joku nettiselain, YouTube -sovellus, Facebook tai muu sovellus, jossa nettiyhteyden lisäksi tarvitaan suoritinta, käyttää virtaa merkittävästi enemmän.

    Toivottavasti auttoi! :)

    EDIT. Virheitä
     
    Viimeksi muokattu: 11.06.2012

Jaa tämä sivu