1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Samsung Galaxy Mini (GT-S5570)

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Tiger25 16.05.2011.

  1. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Liittynyt:
    13.05.2011
    Viestejä:
    1,574
    Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    Juu, tuossa olen miettinyt tuota Samsung s3370 -puhelinta seuraavaksi luurikseni, mutta ongelmana on sen saatavuus Jyväskylästä (en todellakaan haluaisi mistään nettikaupasta ruveta tilaamaan, vaan haluaisin vanhanaikaisesti marssia kauppaan, pistää visan vinkumaan ja marssia ulos luuri mukanani). Olen suurinpiirtein kaikki kännyköitä myyvät liikkeet Jyväskylässä kerrellyt, eikä kyseistä luuria näytä olevan enää missään edes esillä, ja varastosaldotkin tuntuvat olevan tasolla eioo, eituu. Onkohan nyt niin että kyseistä puhelinta ei enää saa mistään muualta kuin nettikaupoista ja hobbyhallista?

    Siis kyseessä on tämmöinen: http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...370-kosketusnayttopuhelin-hopea-Samsung-S3370

    Jos kyseistä puhelinta ei löydy mistään, pitäisi vaihtoehtoisesti saada joku vastaava malli, mieluiten Samsungin valikoimasta.

    Vaatimukset:
    - hinta: 100-150€
    - Kosketusnäyttö
    - Hyvä äänenlaatu ja kuuluvuus
    - Musiikkisoitin ja ladattavat sovellukset
    - Bluetooth
    - Ei SIM-lukittu (haluan pelkän puhelimen, en mitään kytkykauppaorjasopimusta)

    Ei välttämättömiä:
    - Kamera (eipä tule paljon kuvailtua, joten huonompikin riittää)
    - WLan (ei ole kotona langatonta verkkoa, joten en tarvitse)
    - Radio (ei tule paljon kuunneltua, mutta ei haittaa vaikka oliskin)
    - 3G (palokassa ei taida kuulua, hyvä jos löytyy kumminkin)
     
    Viimeksi muokattu: 16.05.2011
  2.  
  3. ExE_93

    ExE_93 Regular member

    Liittynyt:
    07.01.2010
    Viestejä:
    247
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    tässä olis vaihtoehto Android-käyttöjärjestelmällä. Täyttää noi sun vaatimukset ja Androidiin kyllä sovelluksia riitää.
     
  4. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Liittynyt:
    13.05.2011
    Viestejä:
    1,574
    Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    Hmm, ei mikään huono vaihtoehto, täytyypä käpistellä tuotakin kokeeksi jossain. Näyttää löytyvän musta/hopeanakin, minä kun en noista karkkivärityksistä perusta. Tuo on vielä ihan kiva jos on joku pirteän värinen reunus tjsp, mutta kokonaan tekopirteät karkkipuhelimet jäävät minulta hyllyyn.

    Jos satun tuon ostamaan, olisi muuten ensimmäinen Android-luuri meikäläisellä.
     
    Viimeksi muokattu: 16.05.2011
  5. ExE_93

    ExE_93 Regular member

    Liittynyt:
    07.01.2010
    Viestejä:
    247
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu no otin vain ensimmäisen mikä tuli silmään tuolta Gigantin valikoimasta. Kyllä itsekkin tuon ottaisin ehkä mustana. Mutta muuten varmasti hyvä ja edullinen android kapula. Ainut asia mikä ehkä hieman huono, on tuo resoluutio, mutta jos se ei ole ongelma, niin en näe mitään vikaa puhelimessa. Jossainhan se on säästettävä jos noin alas hinnan saa :)
     
  6. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Liittynyt:
    13.05.2011
    Viestejä:
    1,574
    Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    Juu, ihan peruspuhelintahan minä, en mitään ökyvehkeitä. Peruskäytössä tuo resoluutiokaan ei oo tärkeä, pääasia on että saapi soittaa ja tekstailla sillon kun on tarvetta. Pelaileminen, muiden sovellusten käyttö ja musan tai radion kuuntelu on mulle vaan bonusta puhelimessa, ei se tärkein juttu.

    Tossa onkin muuten hyvä että on kuulokkeille toi kunnon kuulokeliitäntä, mun edellisessä puhelimessa, Samsung SGH-E250ssa ei ollut sitäkään ja nuo napit mitkä siinä tuli mukana ei sovi mun korviin ollenkaan. Voipi sitten vaikka jotkut kunnon nappikset ostaa luurin kaveriksi, kun tietää että ei tarvitse mitään ihmeen adaptereita jotta sopii.
     
  7. Pro619

    Pro619 Regular member

    Liittynyt:
    06.09.2010
    Viestejä:
    565
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kaverillani oli tuo kännykkä ja hajosi heti kun tippui (meni näyttö pimmeeks) mutta itselläni on tuo S3370E ja se on kestänyt jo vuoden ja monta kertaa pudonnut.
     
  8. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Resoluutio näkyy juuri kun pelaat pelejä......
     
  9. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Liittynyt:
    13.05.2011
    Viestejä:
    1,574
    Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    No, pelaaminen kännykällä on kuitenkin omassa tapauksessa lyhytaikaisempaa ajanvietettä, silleen tyyliin juna- tai bussimatkan ratoksi tai muuten vaan kun ei muuta jaksa. Ei ole oikein mieltä käyttää puhelinta pelikoneena kotosalla kun löytyy peesee ja X-Box 360 Pro kotoa. Hyvähän se on jos muutamia pelejä puhelimestakin löytyy, mutta miksikään pelilaitteeksi en ole puhelinta ostamassa.

    Puhelin on minulle enemmänkin vain kommunikaatioväline, josta minut saa kiinni jos olen reissun päällä, siihen tarkoitukseen kelpaa kyllä halvahko perusluurikin, ei tartte olla mitään ökykallista luuria kaikkine lisähärpäkkeineen.
     
  10. Anestic

    Anestic Regular member

    Liittynyt:
    27.11.2007
    Viestejä:
    432
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuo gps on silti kätevä olla. Ehkä paras ominaisuus puhelimessa tähän asti. Varsinkin jos liikku esim. metässä paljon.
     
  11. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Liittynyt:
    13.05.2011
    Viestejä:
    1,574
    Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    Google Mapsin navigointi ei taida vielä toimia suomessa, mutta on ilmeisesti tulossa käyttöön jossain vaiheessa tulevaisuudessa. Taitaapa tuostakin navisoftasta pyöriä myös Brut-versio jolla saapi navigoinnin suomeenkin, eikä edes huhujen perusteella vaadi koneen roottausta.

    Edit: Navi toimii kuulemma, mutta opastus ei taida olla käytössä. Sijainnin ja reitin pystyy hakemaan, ja puhelin kyllä näyttää sijainnin ja edistymisenkin reaaliajassa, mutta opastus ei toimi, joten näyttöä on syynättävä itse. Kaipa tuo on parempi kun ei mitään, eikä kävellen liikkuessa varmasti kaipaa mitään korvan juuressa höpöttävää koneääntä.
     
    Viimeksi muokattu: 20.05.2011
  12. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Liittynyt:
    13.05.2011
    Viestejä:
    1,574
    Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    Hmm, mietiskelin tässä aamutuimaan näitä kännykkä- ja liittymäjuttuja.

    WLANin saaminen koneeseeni ei ole onkelma(hoitunee sopivalla USB-härpäkkeellä tjsp, koska sekä koneessani että kaapelimotussa ei ole sisäistä WLANia). Motu on joku halpis Thomson, tullut meille Elisan Heti-kaapelinetin kera, ja on aika perusvehje.

    Ongelmaksi muodostuu enemmänkin se että erillistä datapakettia(siis sellaista kuukausimaksullista) wanhassa Elisa Reilu-liittymässäni ei taida olla(Perusdata löytyy mutta veloitus on 4,95€/Mt, joten tuolla ei paljon uskalla surffailla). Tämä on siis ongelma silloin kun WLANia ei ole käytettävissä, jolloin datamaksut oletettavasti ovat aika kovat(kun käytössä on siis GPRS/EDGE/3G-verkko), enkä haluaisi maksaa kasuaalisurffauksesta ja Appsien imuttelusta ylihintaa.

    Elisan sekavan dokumentaation takia pitäisi varmaan ottaa yhteyttä lähimpään Elisa Shopitiin ja kysellä mahdollisuuksistani. Samalla voisin tarkistaa onko kyseisessä myymälässä haluamaani puhelinta myynnissä ilman kytkysopimuksia, ja mihin hintaan.

    Edit: Muoksin keskustelun otsikkoa paremmaksi.
     
    Viimeksi muokattu: 20.05.2011

Jaa tämä sivu