1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

SAMSUNG DCB-P853Z

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi mic007 26.03.2007.

  1. jarpe77

    jarpe77 Member

    Liittynyt:
    19.12.2003
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Muista, että muistitikku pitää olla formatoitu oikeaan muotoon, että siinä olevat tiedostot näkyvät.
     
  2.  
  3. LupusC

    LupusC Member

    Liittynyt:
    17.02.2007
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    18
    Kai tuo muuten välttää, mutta onpahan helevatan äänekäs vispaamaan tuota levyään.
    Viereinen diVision on kuin mummovainaa verrattuna Samppaan.
    Ei pihaustakaan.
     
  4. kirjaamo

    kirjaamo Member

    Liittynyt:
    24.03.2006
    Viestejä:
    70
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse olen ollut kyllä erittäin tyytyväinen tähän boxiin. Nyt laiten on ollut 2 vuotta ja yhden kuukauden käytössä. kerran on käynyt huollossa, kun iski tämä surullisen kuuluisa vika. Tämä boxi kuitenkin pesee kaikki testaamani Topfieldit, Humaxit ja Handanit.

    + Selkeä ja helppokäyttöinen softa
    + Luotettava ja hoitaa tehtävänsä moitteetta
    + Tyylikäs ulkomuoto

    - Tallenteita ei pysty siirtämään tietokoneelle
    - Boxia vaivannut jo korjattu tyyppivika
     
  5. eccu77

    eccu77 Member

    Liittynyt:
    02.01.2009
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hyvä boksi, mutta pätkiminen minullakin ongelmana. Muutaman kuukauden kestää ilman pienintäkään ongelmaa, mutta sitten alkaa pätkiä niin, ettei katselusta/tallennuksesta tule mitään. Ongelmaan auttaa boksin aukaisu ja pölyjen imurointi. Voiko pöly aiheuttaa johtumishäiriöitä vai onko kyse ylikuumenemisesta? Pitäisiköhän laittaa parempi tuuletin (ja hiljaisempi)?

    Onko kyseiseen boksiin mahdollista vaihtaa isompaa kovalevyä? Nykyiset levyt ovat niin halpoja, että voisihan sinne vaikka 500 GB levyn tökätä. Miten ison levyn boksi hyväksyy? Onnistuuko asennus periaatteella entinen pihalle ja uusi tilalle?
     
  6. JakkeHoo

    JakkeHoo Member

    Liittynyt:
    04.03.2008
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minä laitoin omaani 500 gigasen Western Digitalin kovalevyn ja hyvin toimii. Mulla on siis malli DCB-P773Z, jossa on vakiona 80Gt kovalevy. Itse tein operaation niin, että kytkin molemmat kovalevyt tietokoneeseen, kopioin alkuperäisellä levyllä olleet tallennukset uudelle levylle ja sitten vaan heitin uuden levyn paikalleen. Hyvin toimii, tilaa riittää ja vanhat tallennukset säilyivät näin tallessa.

    Ajoittaiset jumimiset (muutaman kuukauden välein) on mulla korjaantuneet ihan vaan virtakytkimestä sammuttamalla ja uudelleen käynnistämällä. Mulla oli välillä jopa tuuletin poissa käytöstä (puolisen vuotta), kun boxi oli sellaisesa hyllyssä jossa hurina kaikui tosi ikävästi. Ei mitään ongelmaa aiheutunut siitäkään.
     
  7. wallju_

    wallju_ Member

    Liittynyt:
    07.02.2009
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    USB muistitikulla tiedosto " Lost.S05E04.HDTV.XviD-XOR.avi ",kun laittaa tikun boksiin kiinni niin se ei tunnista tiedostoa.Mihin muotoon tiedosto pitäisi muuttaa että boksi sen tunnistaa?
    Tiedoston oletussoittimena on BS Player.

    Boksin malli : Samsung DCB-P853Z
     
  8. jarpe77

    jarpe77 Member

    Liittynyt:
    19.12.2003
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mikä tuon uuden ohjelmistoversion numero on?
    Itselläni leiteohjelmaversio 4 ja ohjelmistoversio 16.

    Ja itse laitteesta tai Soneran laskutuksesta...
    Olen siis tilannut laitteen soneralta kk-maksulla ja sopimus on allekirjoitettu syyskuun -08 loppupuolella. Laite tuli kotiin siitä vajaan kahden viikon kuluttua ja nyt 10.2.2009 ei ole tullut vielä yhtään laskua? Ovatko unohtaneet minut ja voinko kiittää ilmaisesta laitteesta vai tuleeko joku kauhea könttäsumma joskus kun saavat laskutuksen tietokoneet ajan tasalle? Ja voinko tässä könttäsumman tullessa vedota sopimusrikkomukseen ja olla maksamatta? Sopimuksessahan lukee, että laite laskutetaan kuukausittain.
     
  9. jarpe77

    jarpe77 Member

    Liittynyt:
    19.12.2003
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Löytääkö laite muistitikustasi mitään? USB pitää formatoida oikeaan muotoon ennen kuin digiboksi tunnistaa sen. En nyt muista mikä se oli, fat32 vai fat vai ntsf.
     
  10. wallju_

    wallju_ Member

    Liittynyt:
    07.02.2009
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tunnistaa kyllä tikun ja tikulla olevat jpeg kuvat löytyvät,elokuvatiedostoa ei tunnista.Kansiorakenteessa näkyy kansio "Lost" missä sarjan jakso on mutta kun kansion avaa se näyttää tyhjältä eli tiedostoa ei näy ollenkaan.
     
  11. jarpe77

    jarpe77 Member

    Liittynyt:
    19.12.2003
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Niin tosiaan tuli mieleen se, että olisiko laitteen edes tarkoitus toistaa .avi-tiedostoja? Itselläni on tarkoitus tässä tällä/ensi viikolla koittaa mitä tiedostoja laitteen kovalevy sisällään pitää. Suuresti epäilen, etteivät ole avi- eivätkä mpeg-tiedostoja.
    Hämärästi muistan, että ohjekirjan mukaan laitteeseen olisi mahdollista saada siirrettyä ainoastaan kuvia ja mp3-tiedostoja.
     
  12. kirjaamo

    kirjaamo Member

    Liittynyt:
    24.03.2006
    Viestejä:
    70
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Usbin kautta voi tosiaan siirtää vain kuvia ja äänitiedostoja, ei televisiotallenteita.
     
  13. pietu_81

    pietu_81 Member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla myös Western Digitalin 500 giganen kovalevy ja boxi DTP-770Z, mutta en saa toimimaan. Aluksi kokeilin suoraan paketista ja sitten formatoin tietokoneella kovalevyn fat32:ksi, mutta boxi ei vaan tunnista kovalevyä ollenkaan. Levy on masterina. Oisko ideoita miten sais toimimaan?
     
  14. JakkeHoo

    JakkeHoo Member

    Liittynyt:
    04.03.2008
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hmmh... kokeile laittaa kovalevyn jumpperi CS (cable select) asentoon. Eipä tohon oikein muuta osaa sanoa. Itse taisin tehdä ennen tiedostojen kopiointia niin, että laitoin tyhjän, formatoimattoman levyn digiboksiin ja boksi formatoi levyn itse? Enpä tullu tarkastaneeksi onko formaatti Fat 16 vai 32 vai peräti NTFS...
     
  15. pietu_81

    pietu_81 Member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minäkin laitoin ensin levyn suoraan paketista ja kokeilin kaikkia jumpperin vaihtoehtoja. Sama homma formatoinnin jälkeen. Koikeilin kopioida kaikki tiedostotkin vanhalta levyltä, mutta ei auttanut sekään. Vanha levy näkyy koneella ainakin fat32 muodossa.
     
  16. JakkeHoo

    JakkeHoo Member

    Liittynyt:
    04.03.2008
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Outoa... Olisko noissa sitten ohjelmaversioissa jotain eroavaisuuksia? Siinä meni aika pitkään kun boksi raksutteli levyn kimpussa ekan kerran. Ettet ollu liian hätäinen? :)
     
  17. pietu_81

    pietu_81 Member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei se ainkaan mitään ilmotellu. Kun levyn lyö kiinni (master tai jumpperi kokonaan pois) käynnistyy normaalisti, mutta levyä ei näy hallinnassa. Cable select ja slave tiloissa jumittuu käynnistyksessä, näytössä lukee samsung, eikä etene siitä.
     
  18. JakkeHoo

    JakkeHoo Member

    Liittynyt:
    04.03.2008
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kokeiles vielä siinä Cable select tilassa ja odottele vähän pidempään. Ja jos jumittaa niin virrat pois ja uutta yritystä.
     
  19. pietu_81

    pietu_81 Member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jumittuu siihen samsung tekstiin. Eipä tuota taida saada pelamaan. Olen yrittäny vaikka mitenkäpäin, osioinu levyä yms.
     
  20. JakkeHoo

    JakkeHoo Member

    Liittynyt:
    04.03.2008
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No, lieneekö sitten ohjelmaversioissa tai ihan kovopuolella jotain eroja siinä minkä kokoisia levyjä tukevat. Kurja homma, en osaa auttaa enempää :-(
     
  21. twelin

    twelin Member

    Liittynyt:
    27.05.2008
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko joku onnistunut päivittämään kyseisen laitoksen firmwarea itse, esim. rs-232 portin kautta tai usb-tikulla? Samsungin sivuilla näytti olevan uudempi firmis, mutta ei muistaakseni mitään ohjetta miten sen saisi ajettua koneeseen.. Mulla masiina kävi aikoinaan emon vaihdossa, mutta eivät tietenkään päivittäneet firmistä viimesimpään versioon.
     

Jaa tämä sivu