1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Sähkötupakka - kokemuksia, ideoita, jne

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi dRD 19.02.2012.

  1. gerbiili

    gerbiili Active member

    Liittynyt:
    07.08.2004
    Viestejä:
    1,848
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Hello dRD. Kerrotko uusia kokemuksia ja nykytilannetta, onnistuko lantraus?
    Ja oikeastaan siksi kaivan ketjua esille, että mistä nyt tilaat kartomisaattorit? Nuo mitkä linkkasit on loppu, olen vähän aikaa seurannut niitä kun olisin varman päälle tilannut suositeltuja. Itse tilasin kokeeksi pari http://www.nikotiiniton.fi/product/130/ego-mega-dual-coil-karto noita, jos tekisi tästä miellyttävämmän kokemuksen. Ja tuumin kun olet verkkokauppa/sähkötupakki/yms muutenkin verkkoalan konkari, niin siulla on jo toinen paikka mistä nuo tilailet.

    eli siis, aikoinaan jo seurasin ketjua kun tämän aloitit ja teki mieli kokeilla, nyt vasta reilu kk sitten tuli hetki että haluan kanssa vähän myrkkyjä vähentää, eli koitan lopettaa e-tupakin kautta. ego-akkuja on pari neljä nyt kaapissa, mutta en tykkää noista tankkimalleista nikotiinisäiliöistä kun tuntuu että ihan samaa fiilistä en saa. Huomaan kyllä että pystyn olemaan työpäivän polttamatta aitoja noiden kanssa (savuton kunta perkele..) mutta iltaisin olen vielä muutaman analoogisen poltellut. Alkufiilis siis positiivinen kaikesta huolimatta.
     
  2.  
  3. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Hassu sattuma, juurikin mietin pari pv sitten, että pitää kohta tehdä "kaksi vuotta myöhemmin"-päivitys.

    En sitten jaksanut alkaa pelleilemään lantrauksen kanssa, vaan menen edelleen Liberty Flightsin HS Delightilla, samalla millä aloitinkin. Kaikenlaista olen tässä välissä kokeillut, mutta tuohon olen aina palannut takaisin.

    Olen puff.fi:stä nyt puolisen vuotta tilaillut noita cartoja. Näitä siis:

    http://www.puff.fi/smok-ego-mega-du...usta-kartomisaattori-1kpl5kpl10kpl-p-933.html

    Sen verran olen päivitellyt kamoja, että siirryin noin 8kk sit akuissa eGo-C Twist 1100mAh akkuihin, lähinnä sen takia, että noissa on pohjassa piiri, joka antaa ihan akun loppuun asti saman jännitteen kuin alussakin -- ärsyttävyys joka normiakuissa tapahtui, oli se, että kun varaus alkoi olemaan alle puolenvälin, alkoivat savut heikentyä merkittävästi.

    Olen itse asiassa aika monelle puolitutulle saanut sähköröökikipinän päälle ja tiedän viitisen kappaletta ihmisiä, jotka lopettivat samantien röökaamisen ja alle puolen vuoden sisään myös sähköpössyttelyn. Itse olen sen verran jäärä, että en ole jaksanut edes harkita vielä sähkönortista luopumista :) Sellaisen muutoksen olen tässä toisen vuoden aikana huomannut, että käyn tupakalla nykyisin todella nopeasti -- alle kolmasosassa siitä ajasta mitä normiröökiä vetävä kiskoo kessuaan, eli olen vähentänyt tuossa muodossa kulutusta aika paljonkin.

    Mutta tosiaan laitepuolella olen ihan amatööri -- jumitin noihin joihin parin kuukauden säädön jälkeen päädyin ja olen melkein 2v pysynyt puhtaasti niissä. Työkaverini AfterDawnissa siirty sähköröökiin vajaa vuosi sitten, ihan eri otteella -- ostanut varmaan parilla tonnilla modeja, erikoistankkeja, kymmeniä eri nesteitä, jne :) Kukin tyylillään.
     
  4. gerbiili

    gerbiili Active member

    Liittynyt:
    07.08.2004
    Viestejä:
    1,848
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kiitän erittäin nopeasta vastauksesta, tilasin parkyt nyt heti. Mitä katoin samasta paikasta (nopeasti) noita akkuja, oli 0 kpl varastossa kaikissa. Eli eiköhän nyt riitä noi 900 (950 olikohan?) mitä on useampi, tilaan seuraavalla nestetankkauksella lisää akkuja sitten.

    JA kyllä, muutama muukin on katellut ihmeissään mitä tulee työaikana poltettu (sairaanhoitoala) ja on tullut nyt muutamalla aloituspaketti tilattua, huomenna luovutan seuraavan täyteen ladattujen akkujen kanssa. Olen muille puhunut kyllä siitä että kokeilen toisenlaisia "savupäitä" (sattuneesta syystä helpoin ymmärtää, ei ihan niin hi-tech-ala ole..) ja kerron kokemuksia.

    Päivitä ihmeessä sattumat, ihmetykset ja yllätykset, unohtamatta pettymyksiä jos on vielä tuon lisäksi. Laittelen itsekin tähän infoa kunhan ihan aikuisten kunnolla lähtee poltto käyntiin. Itsellä sätkää menee 30-60 päivässä tai pari toppaa valmiita, niin nyt jo näiden kahden pienen neitokaisen takia haluaisi vähentää. Tahdonvoimalla? Kuten dRD sanoi, ei nappaa.
     
  5. RockNympho

    RockNympho Member

    Liittynyt:
    03.02.2014
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tämä ei varmaan vastaa erityisesti mihinkään aikaisempaan, mutta aattelin kertoa omasta vapottelusta.

    Tupakan polton aloitin seiskalla, mutta vasta lukiossa alkoi säännöllinen tupakointi. Amis meni aikalailla opiskelijaelämää viettäessä, eli olut maistu hieman useemmin, kun lupa sallii, jolloin sätkää polteltiin myös tihenevään tahtiin. Koulun loputtua juomingit jäi viikonlopuille ja tupakka väheni siinä sivussa, niin että vasta loppuviikosta maistu.
    Viime vuoden tammikuussa (27v) vetelin viimeset ja vaihdoin sähköseen. Aluksi aattelin, et parjäisköhän sitä nikotiinottomalla ja kävin paikallisesta marketista hakemas 10€ maksavan halppis *askan. Samalla viikolla lähin Saksaan ja ostin sieltä nesteitä kolmea eri makua 6,50€ kipale, jokka oli samaa vahvuutta, kuin vihree. Helmikuussa sain viimein Finnvapelta oman e-Go:n 20€ (kuukauden tarjous 40€ 2xe-Go). Pidin tankkimallista tulevia savuja liian voimakkaina, koska kurkku oli parin vedon jälkeen kipee. Onneksi samaisella kaverilla oli kartoja entuudestaan, niin pysty tekeen vaihtaria. Tämän jälkeen kokemus oli mulle sama, kuin normaalin tupakan polttaminen.
    Jossain vaiheessa sitä huomas, ettei enää vapotellu kun viikonloppusin eli ihan vaan muiden seurana. Annoin kuitenki itelleni luvan ottaa henkoset, jos mieli teki. Nyt tammikuusta asti aatelin, et pärjään ilman niitä pariakin vetoa kuussa ja tähän asti on ainakin menny ihan hyvin. :)
     
    Viimeksi muokattu: 13.02.2014
  6. mozilla

    mozilla Regular member

    Liittynyt:
    01.04.2005
    Viestejä:
    466
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
  7. MontgomeryB

    MontgomeryB Newbie

    Liittynyt:
    02.02.2014
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Seuraavassa omia kokemuksia höyryttelystä:
    Tupakkaa olen kiskonut reilut 30 vuotta. Viimeisimmät 10 vuotta maxiaskin vihreää LM:ää päivässä.
    Noin 3 vuotta sitten törmäsin kiinalaisten kauppaamiin normitupakan näköisiin halpahöyryttimiin. Onnistuin nillä toivottomilla räpöstimillä (olematon akunkesto, valmiit pahanmakuiset patruunat ja huono höyryntuotto) vaivoin lopettamaan tupakoinnin, mutta mieli teki jotakin parempaa, joten päädyin pienen googlailun jälkeen tilaamaan useamman kappaleen kiinalaisia eGo-kopioita, joiden kanssa käytin huonoja taskuun vuotelevia kartoja.
    Onnistuin noilla keinoilla olemaan polttamatta puolisen vuotta, mutta sitten elämäntilanne, hyytyvät akut, vuotavat kartot ja yleinen lihan heikkous ajoivat takaisin analogisen tupakan pariin.

    Rahaa tuohon ensimmäiseen kokeiluun meni melkein yhtä paljon kuin normitupakointiin.
    Viime syksynä sain taas itseäni niskasta kiinni ja aloitin taas ankaran googlailun halvan ja hyvän höyryttimen löytämiseksi.
    Keskustelupalstat olivat pullollaan hifistelyä toinen toistaan hienommilla, tehokkaammilla ja ennen kaikkia kalliimmilla heebeleillä, jotka eivät oikein innostaneet.

    Lopulta löysin jenkkiläiseltä madvapes.com -sivulta tee se itse 510 box mod kitin hintaan 9$ (samainen vempele valmiiksi koottuna oli myynnissä parilla kympillä).
    Tilasin pari kittiä ja onnistuin ohjeiden mukaisesti kolvaamaan ja liimaamaan vehkeet kasaan.
    Akuiksi tilasin dealextremestä 900mAh Trustfire 14500 -pötkylöitä, jotka maksoivat pari euroa kappaleelta ja laturin noin kympillä.
    Toimintapäähän ruuvasin puff.fi:sta tilatun Boge karton (hiukan reilu euro/kpl).
    Litkuna käytän Puolasta (inawera.com) tilattuja 38mg/ml PG EcoBazaa (100 ml noin 12 €) ja 0 mg/ml PG Power smoke Bazaa (100 ml noin 2 €) 50/50 sekoituksena, maustettuna samasta paikasta tilatuilla tupakka ja menthol -makuaineilla (noin 2,5€/10 ml).

    Toistaiseksi olen erittäin tyytyväinen hankintoihini:
    2 höyrytintä (toinen varalla) postikuluineen noin 25€
    10 akkua (riittävät useamman päivän reissuille) 20€
    Laturi 10€
    20 Boge kartoa (1 kestänyt noin viikon) 25€
    220 ml litkuja (noin 2kk annos) 25€

    Laitteet, joiden odotan kestävän ainakin pari vuotta, kustansivat siis vajaat 60€ (täytyy tunnustaa, että tilasin vielä vara-vara -laitteeksi yhden tarjouksessa olleen valmiiksi kootun modin reilulla kympillä) ja käyttötavaran hinnaksi tulee minun kulutuksellani noin 20€ kuukaudessa.

    Eilen tuli 50 päivää täyteen ilman ensimmäistäkään analogista ja sähkövehkeisiin olen ollut äärimmäisen tyytyväinen. Höyrytin on melko huomaamaton, ei vieri pöydältä, mahtuu kämmeneen ja taskuun, ei vuoda, akkuja menee kiihkeähköllä imutuksella pari päivässä (yhdelläkin selviää) ja litkusta olen saanut jotakin, mikä on aika lähellä vihreää LM:ää maun ja suu-, kurkku- ynnä keuhkotuntuman suhteen.

    Nyt tuntuisi tupakoinnin lopettamisen viimein onnistuvan. Ellei ole varaa tai kiinnostusta hankkia wolfram-karbiidisia timanttikoristeisiä megawatin kiukaita, suosittelen vilpittömästi kuvailemaani pakettia tupakoinnin lopettamisyritykseen.

    PS. Näyttääpä noita rakennuspalikoita löytyvän myös ainakin puff.fi: sivuilta ja varmaan muualtakin (eikä se valmiiksi koottukaan niin kallis ole).
     
  8. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Pientä päivitystä taas:

    Nyt alkaa 2,5 vuotta höyryttelyä tulemaan täyteen, unohdin 2v kohdalla tehdä päivityksen kululaskelmaan, mutta yritän saada nyt kesällä jonkinlaista tilannepäivitystä rahan suhteen.

    Pari havaintoa:

    Hajotan/hukkaan akkuja edelleen 1/2kk tahdilla. Aina akkuja joko katoaa tai sitten ne menevät jotenkin hajalle :)

    Liberty lopetti HS Delightin myynnin. Löysin onneksi Mist Liquidilta samaa HS Delight -kamaa eri pullossa, tilailin 50ml pullon hiljattain 24mg:nä ja ihan samaa kamaa edelleen.

    Puff.fi:ltä tuli 10kpl erä ja myöhemmin 5kpl erä dual coil cartoja, jotka olivat jotenkin löysempiä kierteiltään kuin aiemmat -- eGo Twist-akuissa nuo eivät pysyneet paikoillaan ilman kummallista adapteriviritystä, vaan tipahtelivat irti akuista. En ole vielä(kään) jaksanut reklamoida noita -- ja tokko onnistuukaan, kun sain kuitenkin em. cartot käytettyä adapterilla ja muunlaisilla akuilla loppuun.

    Testasin piruuttani eka kertaa piiitkään aikaan muita makuja ja tilailin paljon kehuttua Boba's Bounty-nestettä romanialaisesta verkkokaupasta. Ihan hyvältä maistuvaa nestettä, ehkä vähän laimeampaa kuin mihin olen tottunut -- isoin ongelma oli siinä, että tuo neste tukkii cartot ihan järjettömän nopeasti. Käytännössä 1,5vrk jälkeen cartosta ei saa enää kunnon savuja, kun käytetty neste on selkeästi paksumpaa kuin mihin olen tottunut (HS Delight).

    Nyt taitaa olla saldona viimeisen vuoden aikana yhteensä 2 analogista tupakkaa poltettuna, ne tilanteessa, että akku on ollut kaputt ja olen ollut reissussa jossainpäin, eikä ole ollut täyteenladattua vara-akkua käsillä missään.
     
  9. korkki360

    korkki360 Newbie

    Liittynyt:
    08.07.2014
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Itse tutustuin sähkötupakkaan vasta muutama kuukausi sitten kun facebookis pomppas etee tollane sähkötupakka tarjous mistä sai postikulujen hintaan ton alotuspakkauksen. En ikinä kokeillut lopettaa tupakointia joten en tiedä miten se ois onnistunut mutta nyt siirryin kokonaan sähkötupakkaan ja ajattelin tilata jostain hyvän evodin.. Oisko mitää kovii ehdotuksii, ainakin toi finnvape ja puffi on hypännyt silmään täs kun oon vähän selaillut.
     
  10. JesseMantyla

    JesseMantyla Member

    Liittynyt:
    12.03.2014
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Täällä näyttäis olevan asiantuntevaa jengiä tai ainakin tiedätte sähkötupakasta enemmän kuin itse. Auttakaas nyt kaveria hädässä ja opastakaa vähän että minkälaisella vekottimella kannattaisi höyryttely aloittaa? Yritän päästä nyt tosissaan irti röökistä ja mentholia oon polttanut 12 vuotta... Kaikki vinkit lämpimästi tervetulleita :D
     
  11. Szlachta

    Szlachta Regular member

    Liittynyt:
    11.05.2015
    Viestejä:
    111
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    28
    Otapa vaikka Puffilta Joyen eGo ONE XL. Tuossa on taatusti aloittelijalle tarpeeksi akkukapasiteettia, ja höyryntuotto on peruskapineeksi vaikuttava. Ei mitään ylimääräistä räpeltämistä tehojen tai jännitteiden kanssa, vaan litkut tankkiin, tankki kiinni akkuun ja kyllä höyryää. Mukaan suosittelisin ottamaan ainakin 5kpl 1 ohmin atomisaattoreita ettei käy ohraisesti ja pääse loppumaan kesken.

    Nesteistä on paha sanoa mikä olisi hyvä kun nuo ovat niin makuasioita. Finnvapelta löytyy kohtalaisen kattava valmisneste valikoima, ja tuoltakin pitäisi tuo ONE löytyä.
     
  12. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Parikymmentä vuotta mentholia tuprutellut tuttuni vaihtoi sähköröökiin Hansengin HS Menthol Sensationin avulla (aloitti 24mg:llä ja laskenut siitä 6kk välein pykälän alaspäin). Löytyy 30ml pulloissa suht hyvin Euroopasta, muistaakseni ainakin Vape Escapesta.

    Atomisaattoreiden sijaan itse suosittelisin dual coil cartoja aloitukseen, mutta oikeastaan makuasia, kustannukset molemmissa erittäin matalat, niin aloittamisessa kuin käytössäkin. Puffilta tilailen itsekin akut, laturit ja cartot.
     
  13. Szlachta

    Szlachta Regular member

    Liittynyt:
    11.05.2015
    Viestejä:
    111
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    28
    Itse taas totesin vuosi sitten aloittaessani höyryämisen että cartojen kanssa säheltäminen saattaa pahimmillaan aiheuttaa retkahduksen takaisin manuaalisen pariin. Pari kuukautta cartoilla perusakulla-> ce4+twist-> Kangerin Mega + Vamo ja nyt on Helix-dripperi, Russian 91% ja Smokin M80 Pro Plus.

    Nesteet on tullut tehtyä jo puolisen vuotta itse tiivisteistä, suosikiksi on muodostunut MP ja tupakanhimon iskiessä löytyy jatkuvasti Conspiracyä Toki tulee jatkuvasti tilailtua uusia tiivisteitä ja tehtyä omia kokkailuja tiivareista.
     
  14. JesseMantyla

    JesseMantyla Member

    Liittynyt:
    12.03.2014
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos vinkeistä, oon myös itse kuullut positiivisa kokemuksia tuosta Hansengin HS Mentholista. Näyttää noi verkkokaupat tarjoavan osia myös erikseen esim puff sivustolla.. Ekaa kertaa sähköröökiä kokeiltaessa ois hyvä varmaan kokeilla ihan valmista pakkausta... googlettamalla löysin tällaisen paketin missä muutama neste myös mukana: http://www.paulsaar.com/f1-aloituspakkaus.html onko kokemuksia tästä vekottimesta?
     
  15. Szlachta

    Szlachta Regular member

    Liittynyt:
    11.05.2015
    Viestejä:
    111
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    28
    En suosittele. Periaatteessa olisi järkevämpää hankkia Kangerin EMOW tai IPOW + Aerotank.

    Näistä kaikista itselläni on kokemusta ja tuo Paul Saar kyllä lensi jorpakkoon jo parin päivän käytön jälkeen, kun taas sekä EMOW että IPOW ovat lähes päivittäisessä käytössä työpaikalla. Omasta mielestäni nuo Paul Saaren nesteetkään eivät kovin kummoisia olleet, en tosin kokeillutkaan aikoinaan kuin vain muutamaa.
     
  16. wasdasi

    wasdasi Regular member

    Liittynyt:
    02.04.2010
    Viestejä:
    2,355
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    48
    Tulipahan vaihdettua tuossa 2 päivää sitten sähköröökiin. Erittäin positiiviset kokemukset.

    Nautilus mini + vv. Pitää varmaan vielä iStick tilata ja toinen nautilus. Analogista kokeilin polttaa eilen, mutta jäi puolet polttamatta kun ei vaan tehny mieli loppuun asti kiskoa.

    Nesteen kulutuskin on kohtuullista. Keskimäärin maksiaskin poltin päivässä ja nyt nestettä menee ehkä 1,5ml päivässä. Tällä hetkellä makuna vanilla, mutta seuraavaksi pitää varmaa tilailla nikotiinipohjaa ja eri makuja.
     
  17. Yrjana

    Yrjana Member

    Liittynyt:
    05.01.2009
    Viestejä:
    39
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Yritän selvittää että mitä Suomen Tullin ohje käytännössä tarkoittaa. Suora lainaus:

    Matkustajatuonti toisesta EU-maasta
    Voit tuoda maahan:

      1. tupakkatuotteita, joiden vähittäismyyntipakkauksessa ei ole vaadittavia suomen- ja ruotsinkielisiä sekä kuvallisia varoitusmerkintöjä enintään
        • 200 savuketta
        • 50 sikaria
        • 100 pikkusikariaja
        • 250 grammaa kääre- tai piipputupakkaa JA

    1. nikotiininestettä sähkösavukkeessa tai täyttösäiliössä, jonka vähittäismyyntipakkauksessa ei ole vaadittavia suomen- ja ruotsinkielisiä varoitusmerkintöjä enintään 10 millilitraa JA
    2. poltettavaksi tarkoitettuja kasviperäisiä tuotteita, joiden vähittäismyyntipakkauksessa ei ole vaadittavia suomen- ja ruotsinkielisiä varoitusmerkintöjä enintään 200 yksikköä valmiiksi käärittyinä ja 250 grammaa irtonaisena”

    Tarkoittaako tämä, että asianmukaisin Suomen- ja ruotsinkielisten pakkausmerkinnöin varustettu e-neste on vapaasti maahantuotavissa EU:n sisämarkkinoilta myös yksityishenkilön toimesta? Tuo Tullin ohje kun rajoittaa vain puutteellisesti merkityn maahantuonnin 10ml, eikä kiellä/rajoita asianmukaisin merkinnöin varustetun e-nesteen tuontia
     

Jaa tämä sivu