1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Reimage PC Repair

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat -osiossa. Ketjun avasi Pirta 12.06.2015.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. Pirta

    Pirta Member

    Liittynyt:
    12.03.2008
    Viestejä:
    61
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hei. En tiedä kuuluuko tämä aihe tänne, mutta parempaakaan paikkaa en keksinyt.

    Asensin Window 8.1. käyttöjärjestelmän korjaustyökalun Reimage PC Repairin Microsoftin sivuilta. Siinä mainittiin että olisi ilmainen käyttää.
    Mutta sitten kun olen sen avulla tarkastanut koneen ja pitäis alkaa puhdistaa virheitä, se kysyy kuitenkin lisenssiavainta, tulee hinnat yms.
    Ilman sitä osta-täppiä se ei suostu tekemään mitään.

    Eikö tuo olekaan ilmainen, vaikka niin mainitaan sivulla mistä sen ohjelman lataa.
     
  2.  
  3. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
  4. Pirta

    Pirta Member

    Liittynyt:
    12.03.2008
    Viestejä:
    61
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jaa kiitos. Sinulla taitaa olla näköyhteys koneelleni, kun tiedät sanoa että en ladannut Microsoftin sivuilta. Siltä ne nyt ainakin näytti, kun laitoin googleen Microsoft.

    No täytyypi kokeilla noita sun linkkeäs.
     
  5. Pirta

    Pirta Member

    Liittynyt:
    12.03.2008
    Viestejä:
    61
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  6. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Kannattaa käyttää noita JoniS:n linkkaamia ilmaisohjelmia, jotka ovat turvallisia ja tehokkaita käyttää, epämääräisen Reimage PC Repairin sijaan.
    Tarvittaessa käyttöohjeita niihin saat täältä, jos et muuten osaa niitä käyttää.

    Jos ohjelman luvataan olevan ilmainen, mutta edellyttää toimiakseen lisenssin ostoa, jolla sen voi rekisteröidä. Tämä on varmin tunnusmerkki ohjelman epämääräisyydestä, jolloin siitä kannattaa pysyä mahdollisimman etäällä, ettei aiheuta uusia ongelmia. Lisäksi tuon kaltaisten ohjelmien mukana hyvin usein tulee koneelle kaikenlaista muuta ei toivottavaa toimintaa.
     
  7. Tonttuman

    Tonttuman Regular member

    Liittynyt:
    11.01.2007
    Viestejä:
    198
    Kiitokset:
    22
    Pisteet:
    28
    Tuo lataamasi Reimage PC Repair lasketaan roskaohjelmaksi, ja se kannattaa tosiaan poistaa koneelta, sillä se sisältää mm. rootkit-toimintoja jotka sallivat ohjelman muokata järjestelmääsi melko syvältä, sekä myös selainkaappausoikeudet. Todennäköisesti tuo hidastaa konettasi ennemmin kuin nopeuttaa. Ja Microsoftin sivuilta et ole taatusti sitä ladannut. JoniS linkkaamilla ohjelmilla saat sen rippeet pois koneeltasi sen jälkeen kun olet poistanut asennuksen.

    Tuolla englanninkielinen opas kuvien kanssa kuinka sen saa pois: http://malwaretips.com/blogs/remove-reimage-repair/
     
  8. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,774
    Kiitokset:
    1,237
    Pisteet:
    223
    Hei Pirita lataa seuraavat ohjelmat

    Lataa Junkware Removal Tool seuraavasta linkistä työpöydälle
    http://www.bleepingcomputer.com/download/junkware-removal-tool/
    Sammuta kaikki muut ohjelmat, aukaise JRT ja toimi ohjelman ohjeen mukaan JRT poistaa autmaattisesti jos jotain löytyy, loki löytyy tarkistusken jälkeen työpöydältä.

    Lataa AdwCleaner seuraavasta linkistä työpöydälle
    https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/
    Sulje muut ohjelmat aukaise Adw klikka Scan kun tarkistus on ohi klikkaa Cleaning
    AdwCleaner pyytä tämän jälkeen koneen uudelleen käynnistystä anna tehdä sen se.
    Loki aukeaa kin kone on auennut uudestaan se löytyy myös C:\AdwCleaner

    Liitä kummankin lokit tänne
     
  9. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,087
    Kiitokset:
    1,202
    Pisteet:
    243
    Jossakin vaiheessa silmäsi ovat todella harittaneet tai sitten tuo Reimage PC Repair on tullut huomaamatta jonkun muun ohjelman asennuksen yhteydessä. Sillä ei ole mitään tekemistä tuon Microsoftin Malicious Software Removal Toolin kanssa eikä sitä takuulla ole ladattu samalta sivulta.

    Olet jo saanut asiallisia neuvoja tuon ilmeisen haitakkeen poistamiseksi koneeltasi. Seuraa vaan ohjeita.
     
  10. Pirta

    Pirta Member

    Liittynyt:
    12.03.2008
    Viestejä:
    61
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen kuvitellut aina että Microsoftin sivuihin voi luottaa. Teidänkö mielestä siis ei ?
    Enemmän minä luottaisin niihin ja Suomalaisiin ohjelmiin, mitä en osaa käyttää.
    On liian hankalaa kysellä ohjelmien käyttöohjeita täältä, mitä näpyskää uskaltaa milloinkin käyttää. Sillä käytän vain suomenkielisiä ohjelmia, mikäli suinkin mahdollista
     
  11. Pirta

    Pirta Member

    Liittynyt:
    12.03.2008
    Viestejä:
    61
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ehkä käsitit väärin. Nuo kaksi ohjelmaa on ladattu eri kertoina. Poistin tuon ohjelman Reimage PC Repair. ja sitten tuon varmasti (niin varmaa kun mikään voi nyt olla) Microsoftin sivuilta.

    En käytä ohjelmia, mitä en osaa käyttää, ja jotka ei ole suomenkielisiä. Kiitos kuitenkin.
     
  12. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,087
    Kiitokset:
    1,202
    Pisteet:
    243
    Pahoittelen. Ymmärsin tosiaan väärin ja luulin sinun edelleen viittaavan Microsoftin sivustoon tuon Reimage PC Repairin suhteen.

    Tuon tapaiset ohjelmat, jotka kertovat olevansa ilmaisia, mutta vaativat sitten maksua toimiakseen, asentavat usein kylkiäisenä muitakin epätoivottuja sovelluksia. Siksi olisi paikallaan tarkistaa koneesi perusteellisemmin vielä Reimage PC Repairin poistamisen jälkeen. Vaikka puhdistusohjelmat ovat englannin kielisiä, esimerkiksi *Trinity* edellä on valmis neuvomaan suomeksi niiden käyttöä.
     
  13. Pirta

    Pirta Member

    Liittynyt:
    12.03.2008
    Viestejä:
    61
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen tarkastanut koneen niillä ohjelmilla mitä minulla on, ja mitä osaan käyttää (esim. tuolla Microsoftin korjaustyökalulla + CCleanerilla + tein manuaalisen tietoturvatarkastuksen + AdvancedSysterCare scannauksen ).

    Asennan käyttöjärjestelmän uudelleen jokatapauksessa pian, joten siinä häviää sitten loput.
     
  14. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    AdvancedSysterCaren maine on myös vähän kyseenalainen, jos asennat käyttöjärjestelmän uudelleen, ei sitä kannata ottaa käyttöön.
     
    JoniS kiitti tästä.
  15. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,774
    Kiitokset:
    1,237
    Pisteet:
    223
    Tuo Microsoftin on pätevä ohjelma haitaohjelmien tarkistukseen.
    Mutta ccleanerilla poistellaan tilapäistiedostoja ja mahdollisesti rekisterimerkintöjä se ei kuitenkaan poista haittaohjelmia.
    AdvancedSysterCarea ei todellakaan kannata käyttää.

    Nuo kaksi aikaisemmin mainitesemaani ohjelmaa on juurikin tarkoitettu mahdollisesti epätoivottujen ohjelmien, epämääräisten selainten lisosien toolbaarien ja turhien ei tarkoituksella koneelle asenettun sälän poistoon.

    Valitettavasti Suomi on sen verran pieni maa ettei monia ohjelmia käännetä Suomen kielelle mutta edellämainittuja ohjelmia on helpo käyttää vain muutama klikkaus riittää eikä nitä tarvitse erikseen asentaa.
    Ja aina voi kysyä jos on kysyttävää
     
  16. Pirta

    Pirta Member

    Liittynyt:
    12.03.2008
    Viestejä:
    61
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Niin aina. Ilman perusteluja kaikki ohjelmat, mitä itse ette käytä, on vähintäänkin "kyseenalaisia".
    Siksi olen varovainen edes kertomaan missään mitä ohjelmia käytän.

    Kiitos ja kuulemiin !
     
  17. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,774
    Kiitokset:
    1,237
    Pisteet:
    223
    Voin kyllä perustella myös miksi ei kannata käyttää AdvancedSysterCarea.
    Ensinnäkin reksiteriä ei ole syytä puhdistella kuin joissakin erikoistilanteissa (tai jos todellakin haluaa niin pitää tietää miten konetta käytetään, ja mitä ollaan poistamassa) Puhumattakn kaikista muista ominaisuuksista mitä ohjelma sisältää.

    Temppien eli väliaikaistiedostojen poistoon on taas paljon parempiakin ohjelmia kuten sinulla jo oleva Ccleaner se on myös sen rekisterin siivomaiseen sieltä turvallisimasta päästä, jos sitä haluaa tehdä.

    Kyse ei ole siitä että ne olisi omasta mielestä huonoja sen takia ettei niitä itse käytä, vaan kyllä ne on todettu huonoksi ihan yleisesti kaikilla vähänkään järkevimmillä foorumeilla, oli sitten kyse kotimaisista tai ulkomaisista.

    Ja nyt mitenkään ilkeilemättä on hiukan outoa että käytät kyseistä ohjelmaa, vaikka haluat käyttää vain suomenkielisiä ohjelmia (kyllä ymmärrän että kielen saa vaihdettua) ja ohjelmia joita osaat käyttää. Osasitko käyttää AdvancedSysterCarea heti alusta tai Ccleaneria?
    Mutta et halua käyttää ohjelmia tai tehdä toimenpiteitä joita ehdotetaan kun tulet kysymään neuvoa, vaikka sinua oltaisiin valmiita opastamaan niiden käytössä.
     
  18. Pirta

    Pirta Member

    Liittynyt:
    12.03.2008
    Viestejä:
    61
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Vastaan nyt sitten vielä tähän:

    Epäilemättä on aina parempiakin ohjelmia olemassa, mutta se ei riitä mielestäni perusteluksi, miksi joku ohjelma olisi "kyseenalainen". Olen myös lukenut useista eri foorumeista ja keskuskeluista, missä pidetään tuota AdvancedSystemCare ohjelmaa hyvänä. Piste.

    Kyllä - osasin käyttää AdvandedSystemCarea ja Ccleaneria alusta alkaen. Ne saa myös suomenkielisenä. Jos en olisi osannut käyttää, niin en olisi niitä käyttänytkään. Kuten olen kirjoittanut, en koskaan käytä ohjelmia, mistä en ymmärrä mitä ne tekee tai miten ne toimii.

    Perustuuko oma "julistuksesi" noiden ohjelmien kehnoudesta siihen mitä muut ovat jossain kertoneet, vai oletko ollenkaan itse niitä käyttänyt ? Minä en ainakaan luota ristiriitaisiin "neuvoihin" mikä on huono, ja mikä on hyvä. Kokeilen itse, jos sitä tuntuu, ja muodostan oman käsitykseni itse oman kokemukseni mukaan.

    Tuo AdvancedSystemCare on ainakin toiminut koneessani hyvin. Kun on ollut tahmeaa, niin se on nopeuttanut konettani hyvinkin huomattavasti. Ja on erittäin helppo käyttää.

    Ja viimeiseksi: Olen perustellut miksi en halua käyttää ohjelmia mitä ehdotetaan mutta vielä kerran vaikka teidän on sitä vaikea ymmärtää: En halua käyttää ohjelmia, minkä kieltä en ymmärrä. Vaikkakin saisin lypsämällä täältä kysellä tietoja.

    Tulin kysymään neuvoja ensimmäisen viestini otsikon mukaiseen kysymykseen, vaikka arvasinkin että tämäkin ketju menee taas tällaiseksi.

    Tulen tämän poistamaan hetkisen kuluttua, niin ei teidän tarvitse päätänne enää vaivata, miksi ei neuvot "kelpaa".
     
    Viimeksi muokattu: 12.06.2015
  19. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Miksi sitten kyselet täältä jos et usko, mitä monien tietämyksellä ja kokemuksella kerrotaan.
    Voin vakuuttaa, että kaikki neuvot jotka täällä on annettu, on sinun hyväksesi tarkoitettu.
     
    Henkka4 kiitti tästä.
  20. Pirta

    Pirta Member

    Liittynyt:
    12.03.2008
    Viestejä:
    61
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kaikki on sanottu jo edellisessä viestissä. Myös vastaus tähän kysymykseesi. Tuntuu että ette lue minun vastauksiani ja perusteluitani ollenkaan.
     
  21. Pirta

    Pirta Member

    Liittynyt:
    12.03.2008
    Viestejä:
    61
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kysyin ohjelmasta
    Reimage PC Repair, en pyytäny kritisoimaan käyttämiäni muita siivousohjelmia. Piste.
     
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu