1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Puhelin kytkymaksulla

Viestiketju Uutta puhelinta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi noname. 24.04.2013.

  1. noname.

    noname. Member

    Liittynyt:
    24.05.2012
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itselläni on vasta 7kk vanha puhelin ja olen miettimässä uuden ostamista.
    Tällä kertaa haluan premium laatua kytkyn hintaan. (nyt on 200€ puhelin, ei kytkynä ostettu)

    Liittymä pitäisi olla Saunalahti. En ole itse edes vielä täysi-ikäinen ja säännölliset kk tulot on 30e/kk ja pitäis bensaa ostaakin, mutta pakkosaada.

    Onko esim. mitään puhelinta järkeä ostaa 36kk kytkysopimuksella? Tällä hetkellä mietin S3, iPhone 5 ja Note 2. S3 lähtisi 36kk sopimuksella Saunalahdelta 12.90€ kuussa, iPhone 5 16GB 19.10€ ja Note 2 15.90€.

    Ja jos suosittelisitte jotain puhelinta, jonka saisi kytkyllä Saunalahdella. Mieluiten 24kk sopimus, EI yli 20€ kuussa!!
     
  2.  
  3. Ehni

    Ehni Active member

    Liittynyt:
    01.02.2012
    Viestejä:
    1,156
    Kiitokset:
    127
    Pisteet:
    73
    En kyllä itse suosittelisi mitään puhelinta 36kk sopimuksella kun katsoo minkälaista tahtia kännykät kehittyvät nykypäivänä.

    Itse ostin viime keväänä Galaxy S2:n ja sitä on vielä vuosi maksettavaa, tosin kyseinen luuri vastaa 100% omia tarpeitani eikä mitään mullistavaa ole vielä markkinoilla mutta silti vuosi on pitkä aika kännykkämarkkinoilla.

    Pointti oli siis että jos kiinnostaa kännykät ja "huippuominaisuudet" niin en lähtis ottaan 3 vuodeks luuria koska se ehtii vanheta aika reilusti ja sitten potuttaa maksaa "vanhasta paskasta" vieläkin

    Jos saat yhtään rahaa kasaan niin kannattaa katella vaikka käytettyjä, monet ihmiset hylkää kuukaudenkin vanhan luurin koska uusi ja mahtava on tullut markkinoille ja se on pakko saada
     
  4. sidrend

    sidrend Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2009
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Suosittelen ottamaan maksimissaan sen 24kk sopimuksen, nimittäin se 36kk on jo mahdottoman pitkä aika maksaa puhelimesta.

    Galaxy SII+ = 14.40/kk
    Galaxy SIII Lte = 18.60/kk
    Lumia 820 = 14.40/kk

    Siinä aika hyviä vaihtoehtoja.

    ps. Saunalahdelta ei enään saa ns. kytkysopimuksia minun käsittääkseni, vaan puhelimet myydään erillisinä luottokauppasopimuksina.
     
  5. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Itse en ostaisi kytkysopimuksella puhelinta koska niiden päivitykset voi venyä aika pitkään. Muutamia tapauksia on ollut.
     
  6. Joensuu

    Joensuu Active member

    Liittynyt:
    08.05.2007
    Viestejä:
    2,545
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Ei ainakaan sentähden kannata uutta hankkia, jos kaverilla saattaa olla hivenen hintavampi malli.
     
  7. sidrend

    sidrend Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2009
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    No ei.
     
  8. Atjabec

    Atjabec Member

    Liittynyt:
    10.11.2007
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Toisaalta tämän voi miettiä vähän eri tavallakin. Tuo kytkyn lopullinen hinta on sentilleen sama maksoitpa sitä 24kk vai 36kk tai heti kokonaan. Inflaation myötä kuitenkin reaalinen maksamasi summa on pienempi mitä pidempään tuota saat maksettua, olettan tietty että rahan arvon kehitys jatkuu samana kuin se on jo vuosia ollut.

    Ja ainahan sen kytkyn voi maksaa kerralla poiskin kun siltä tuntuu, tietty viimeistään siinä vaiheessa kun uutta puhelinta on taas vaihtamassa.

    Tietty pitkät lainat on aina pidempään riesana ja niitä kertyy helpommin useampia, mutta tässä mennään jo liikaa henkilökohtaisen talouden opiskeluun :)
     
  9. sidrend

    sidrend Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2009
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Voihan sen noikin ajatella, mutta itse en tykkäisi ajatuksesta että joutuisin puhelinta maksamaan kolmen vuoden ajan. Varsinkin kun puhelin tulee jo helposti (ainakin itsellä) uusittua tuon kolmen vuoden sisällä.

    Mutta mielipideseikkoja toki.
     

Jaa tämä sivu