1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

PS3 + Läppäri + Mokkula = Nettiin?

Viestiketju PS3 -osiossa. Ketjun avasi apolakiss 28.01.2009.

  1. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    IP osoite pitää syöttää käsin PS3:lle kuten tuossa ohjeessa jo mainitsin. Ei siis käytetä automaattista IP-osoitteen hakua.

    EDIT: Minun topicciini ei kerro yhtään mitään. Pistä linkki siihen topicciisi.
     
    Viimeksi muokattu: 04.01.2011
  2.  
  3. CrossRPD

    CrossRPD Member

    Liittynyt:
    03.01.2011
    Viestejä:
    44
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Juu, jos et huomannut, niin tässä se olisi, siellä kerron mitä olen tehnyt.

    Link: .

    Paina tuosta noin mikä on sininen.
     
    Viimeksi muokattu: 04.01.2011
  4. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Tuossahan tuo ohje on.
     
  5. Ladykane

    Ladykane Guest

    Tuohon ip-osotteen manuaali hommaan,kun mulla kun laittaa manuaalisesti -> Ip osote -> niin tässä vaiheessa ei ole muuta mahollisuutta,kuin mennä takasinpäin (siihen missä on automaattisesti,manuaalisesti ja se yks),eli tavallaan se ei anna laittaa manuaalisesti sitä ip-osotetta..onko tässä muilla vaikeuksia?..
     
  6. CrossRPD

    CrossRPD Member

    Liittynyt:
    03.01.2011
    Viestejä:
    44
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sain noilla ohjeilla toimimaan vaan IP - OSOITTEEN, mutta miten saisin toimimaan DNS - PALVELIMEN ???.
     
  7. CrossRPD

    CrossRPD Member

    Liittynyt:
    03.01.2011
    Viestejä:
    44
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nonniin, kiitos avustanne, piti vain laittaa oma DNS - PALVELIN, niin alkoi toimimaan, kiitos kaikille oikein paljon !!!. Eli en tarvitse enään apuanne, vain silloin, kun minulle tulee ongelmia PS3 - NETTI YHTEYDEN KANSSA.
     
  8. Ps3lagaa

    Ps3lagaa Member

    Liittynyt:
    08.03.2010
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mu
     
  9. Ladykane

    Ladykane Guest

    Ja mikä kaapeli teillä oli tavallinen vai ristiinkytketty? siis tarkotan rj-45 piuhaa..
     
  10. Ps3lagaa

    Ps3lagaa Member

    Liittynyt:
    08.03.2010
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ei mitään hajua.. mitä eroa niillä on? on 2 kaapelia, toinen tuli pleikkarin mukana ja toinen on ihan tavallinen 20m pitkä ethernet kaapeli.

    millainen sen pitäisi olla?

    EDIT: 20metrin johto on: Luokka D (Vastaa TIA/EIA-568 Cat5e)
    ja pleikkarin mukana tullut on: Luokka E (Vastaa TIA/EIA-568 Cat6)


    ei mitään hajua, mitä nuo tarkoittavat.
     
    Viimeksi muokattu: 07.01.2011
  11. Joona_H

    Joona_H Member

    Liittynyt:
    07.01.2011
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    voisiko joku laittaa minulle sähköpostissa KAIKKI IP,Aliverkko,oletus ja molemmat DNS-osoitte numerot! Yritin itse niitä tiettyjä mitä tässä on mainittu : Lyhykäiset ohjeet:
    Aseta 3G modeemi jaetuksi yhteydeksi (eli yhteyden jako päälle)
    Kirjoita verkkokaapeliyhteyden TCP/IP (v4) asetuksiin esim.
    IP 192.168.1.1
    Aliverkon peite: 255.255.255.0
    Oletusyhdyskäytävä: 192.168.1.1 (eli sama kuin IP)
    DNS: 192.168.1.1 (taas sama kuin IP)

    Kirjoita tämän jälkeen PS3 samat tiedot, mutta aseta PS3:n IP osoitteeksi vaikka 192.168.1.2 ja muuten siis samat kun tietokoneella, eli
    IP 192.168.1.2
    Aliverkon peite: 255.255.255.0
    Oletusyhdyskäytävä: 192.168.1.1
    DNS: 192.168.1.1


    Mutta minulla ps3 valitti dns ongelmasta! vastaus sähköpostiin.
     
  12. Joona_H

    Joona_H Member

    Liittynyt:
    07.01.2011
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Voisiko joku laittaa minulle sähköpostissa KAIKKI IP,Aliverkko,oletusreititin ja molemmat DNS-osoitteen numerot! Yritin itse niitä tiettyjä mitä tässä on mainittu : Lyhykäiset ohjeet:
    Aseta 3G modeemi jaetuksi yhteydeksi (eli yhteyden jako päälle)
    Kirjoita verkkokaapeliyhteyden TCP/IP (v4) asetuksiin esim.
    IP 192.168.1.1
    Aliverkon peite: 255.255.255.0
    Oletusyhdyskäytävä: 192.168.1.1 (eli sama kuin IP)
    DNS: 192.168.1.1 (taas sama kuin IP)

    Kirjoita tämän jälkeen PS3 samat tiedot, mutta aseta PS3:n IP osoitteeksi vaikka 192.168.1.2 ja muuten siis samat kun tietokoneella, eli
    IP 192.168.1.2
    Aliverkon peite: 255.255.255.0
    Oletusyhdyskäytävä: 192.168.1.1
    DNS: 192.168.1.1


    Mutta minulla ps3 valitti dns ongelmasta! Vastaus olisi kiva saada.
     
    Viimeksi muokattu: 07.01.2011
  13. CrossRPD

    CrossRPD Member

    Liittynyt:
    03.01.2011
    Viestejä:
    44
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tässä näin...

    1. Avaa CMD, eli KOMENTORIVI, ja sen jälkeen kirjoitat siihen: " ipconfig/all " .
    2. Etsi DNS kohta, ja siinä on ne numerot jotka sun pitää laittaa saman lailla PS3:kolmoseen.
    3. Ne IP:t sulla oli oikein.
    4. Nauti, ja pelaa.
    ------------------------------------------------------------------------------------------
     
  14. Ps3lagaa

    Ps3lagaa Member

    Liittynyt:
    08.03.2010
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ei tämäkään ollut mikään maailman selkein selitys.. :D

    Mutta joo, eli tein kuten kirjoitit mutta ei toimi vieläkään. sama vika, ei löydä internet yhteyttä ja dns virhettä tulee.. lisäksi kun laitan noita asetuksia mitä aikaisemmin on mainittu, koko tietokoneen internetyhteys lakkaa toimimasta.

    avasin komentorivin ja kirjoitin sen ipconfig/all ja sain paaaaaaaaaaaaljon tekstiä. etsin kohdan IPv4-osoite ja sen alapuolelta etsin IP ja DNS osoitteet. laitoin nämä ps3:seen mutta tulokset ova samat, ei toimi.

    tarkempaa/selkeempää/parempaa ohjetta vielä??

    kiits.
     
  15. CrossRPD

    CrossRPD Member

    Liittynyt:
    03.01.2011
    Viestejä:
    44
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    1. Eli laitat Verkkokaapeli / Ethernet adapterin asetuksiin ensimmäiseksi... Paina ominaisuudet, ja sen jälkeen mene sinne ip asetuksiin. Laitat sinne ne ip osoitteeksi 192.168.1.1, oletus käytävään saman. Verkon peitteeseen 255.255.255.0. Ja sitten laitat DNS palvelimien kohdalle ne sun omat DNS:ässät.

    2. PS3:kolmosessa sinun täytyy määrittää verrko asetukset siis manuaalisesti. laitat kaikki samat asetukset, paitsi vaan sen ip - osoitteen kohdalle 192.168.1.2., eli yhden suurempi.

    3. Muista jakaa nettitikkusi, ta mokkulan yhteys.

    4. Toivotaan, että toimii, ja hyvää jatkoa.

    EDIT: Eli anteeksi tuosta edellisestä, eli siis sinun täytyy laittaa samat Verkkokaapeli asetuksiin, ne löydät: avaa verkkoyhteydet, siis Windows XP:ssä.
    Toivotaan, että toimii, minulla oli sama ongelma, mutta sain ne noin toimimaan jotenki.
     
    Viimeksi muokattu: 10.01.2011
  16. Ladykane

    Ladykane Guest

    Miten tuossa vain,että kun on nettitikku auki,niin sillähän on oma verkkokuvake siellä verkkoyhteyksissä,niin pitääkö avata lähiverkko..kun se mulla on poistettu käytöstä?..ja kumman kuvakkeen tietoihin laitan nuo ip:t,dns:t ja muut..lähiverkon vai siihen mokkulan tietoihin?
     
  17. CrossRPD

    CrossRPD Member

    Liittynyt:
    03.01.2011
    Viestejä:
    44
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Lähiverkon, siihen ne asetukset, ja eikun vain nettiin.

    EDIT: Muista laittaa Lähiverrko yhteys käyttöön, ja jakaa netti yhteys.
     
    Viimeksi muokattu: 10.01.2011
  18. Ps3lagaa

    Ps3lagaa Member

    Liittynyt:
    08.03.2010
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei näistä ohjeista ota erkkikään selvää. mihin pistetään mitäkin???

    joo, taidan suosiolla luovuttaa nettiyhteydestä haaveilemisen.
     
  19. Henray82

    Henray82 Member

    Liittynyt:
    12.01.2011
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

    En tiedä auttaako tämä, MUTTA mulla on ollu samanlaisia ongelmia ku täällä joillakin ja yleisesti keskustelupalstoilla. Ps3 ja tietokone ei keskustellu keskenään RJ-piuhalla. Sitten kun sain ip-hommeleilla ps3 ja tietokoneen yhteyden pelittämään, netti ei toiminut. Viasta en tiedä, mutta mulla autto seuraavanlainen kikkailu. (Käyttis Vista ja saunalahden mokkula E1820) Oon myös huomannu, että "vanhemmat" mokkulan mallit ei päästä ps3 nettiin.

    Ps3 päällä kokoajan ja rj-piuha siinä kiinni, valmiina laitettu asetuksista Internet-yhteyden asetukset: Omat asetukset, lähiverkko, automaattinen, ip automaattinen, älä aseta isäntää, dns automaattinen, mtu automaattinen, ei välipalvelinta, uPnP päälle -> vahvista, mutta ÄLÄ paina vielä testaa yhteyttä, vaan jätä ps3 tähän tilaan.

    Sitten koneelta:

    1. Katkaise mokkulan yhteys ja ota RJ-piuha koneesta irti.
    2. Laita verkkoasetuksista mokkulan netin jakaminen pois.
    3. Yhdistä mokkulan kautta kone nettiin.
    4. Laita verkkoasetuksista jakaminen käyttöön (salli muiden käyttää yhteyttä, lähiverkko, muodosta yhteys aina kun verkon koneesta yritetään käyttää yhteyttä)
    5. Tämän jälkeen RJ-piuha koneeseen kiinni ja ps3 paina testaa yhteys siitä kohtaa, mihin me se aiemmin jätettiin.

    En tiedä, miksi toi toimii, koska aina tietokoneen käynnistyksen jälkeen pitää tehdä asiat tossa järjestyksessä tai ps3 on mahdotonta saada nettiin millään netistä löytyvillä ohjeilla.
     
  20. CrossRPD

    CrossRPD Member

    Liittynyt:
    03.01.2011
    Viestejä:
    44
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei, Lähiverkko yhteyden kaapeleli asetuksiinkin laitat ne IP, ja DNS hommat IP:t saman lailla miten sanotaan, mutta laitat siihen vain sun oman DNS palvelimen, jonka löytää komentorivin ipconfig/all toiminnolla. Itselläni on ollut ihan sama ongelma, että älkää juuri tässä vaiheessa luovuttako. Muistakaa laittaa asetukset manuaalisesti PS3:kolmoseen, IP:t, ja DNS:ässät.
     
  21. Ps3lagaa

    Ps3lagaa Member

    Liittynyt:
    08.03.2010
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ei noista sun ohjeista ollu mitään hyötyä, joten jos et tarkenna ohjeitas tai keksi jotakin muuta, älä tuu kritisoimaan uusia ohjeita?

    noi sun ohjeet on yritetty saada toimimaan about 20 kertaa, eli olis jo vahingossakin alkanut toimimaan.
     
    Viimeksi muokattu: 16.01.2011

Jaa tämä sivu