1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

PS3 + Läppäri + Mokkula = Nettiin?

Viestiketju PS3 -osiossa. Ketjun avasi apolakiss 28.01.2009.

  1. ziizus

    ziizus Member

    Liittynyt:
    13.02.2009
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    On tainnut tulla tuo selväksi kaikille ketkä osaa lukea...
     
  2.  
  3. Darckey

    Darckey Member

    Liittynyt:
    13.08.2005
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    laitoin mokkulayhteyden jaettavaksi ja valitsin vielä lähiverkkoyhteyttä varten ja laitoin rj45 ps3een kiinni ja ajoin asetukset läpi...yhteyden tarkistuksessa ipeen hankkiminen onnistuu mutta sitten kun se testaa internet yhteyttää niin kestää ja epäonnistuu...olen myös koittanut syöttää ensijaista ja toissijaista DNSsä manuaalisesti mutta ei vaikuta mitenkään hakee ipeen mutta nettiyhteys epäonnistuu....Auttakaa...en voi pelata GT5sta!!!
     
  4. ziizus

    ziizus Member

    Liittynyt:
    13.02.2009
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse luovuin tuosta yrittämisestä ja ostin 3G wlan reitittimen (A-LINK WNAP 802.11n WLAN AP 3g MOBILE ROUTER 49eur!!!) ja se ratkaisi koko ongelman.Piuhat kiinni ja setup, ni johan toimii. Netti menee Ps3 piuhalla ja läppäriin langattomasti. Helppo, halpa ja hermoja säästävä ratkaisu, SUOSITTELEN!!
     
  5. mikrosiru

    mikrosiru Member

    Liittynyt:
    11.09.2006
    Viestejä:
    48
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    itekkin kävin ostaa gigantista 3g reitittimen ja nyt toimii täysin ongelmitta ps3 ja läppäri on kumpikin langattomasti kytketty. senkun laitto reitittimen kiinni ja seuras asennus cd ohjeita niin avot rupes toimii oikeen nätisti. ja pitää nyt sekin sanoo että toimii netti koneellakin huomattavasti fiksummin. eli suosittelen itsekkin reititintä niin ei tarvii olla viskomassa kannettavaa pihalle ikkunasta vaikeiden asennusten takia :D
     
  6. djteme

    djteme Member

    Liittynyt:
    27.05.2004
    Viestejä:
    70
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Moro!

    Tein kuten edellä olevissa ohjeissa kerrottiin.,.,.,silti en saa hommaa skulaamaan.
    Omistan Samsungin NC10 miniläppärin, jossa "Connection Manager" korvaa "Mobile Partner:n", ja siis sisäinen mokkula, jossa Soneran yhteys. Joten mikä menee vikaan? PS3 valittaa yhteyden tarkistuksessa, että "Yritys hankkia IP-osoite on aikakatkaistu."

    Apuja!!!!
     
  7. joniz123

    joniz123 Regular member

    Liittynyt:
    03.10.2006
    Viestejä:
    435
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itselläni on Nokian 5800 puhelin (joka toimii tässä tapaukssessa mokkulana) pc suitella koneessa kiinni ja Netwjork 54Mbps Wlan-tukiasema Ap modessa. Tämä siis tarkoittaa, että netti kulkee nokian puhelimen kautta (tietokone tunnistaa modeemina) ja tämä tukiasema jakaa sen ps3:selle.
    Itse olen pelannut netissä nhl 09, fifa 10 ja call of duty 4: Modern warfarea. Näistä parhaiten toimii call of duty, mutta parhaana päivänä nhl pystyy pelaamaan netissä.
    "Parhaalla päivällä" tarkoitan kun kaikki toimii hyvin eikä pätkimistä paljon esiinny.Paha päivä on taas silloin, kun netti pätkii sairaasti eikä tavut kulje millään.
    Pingi (latausviive) on kuitenkin korkea, joten pelaaminen vaatii kärsivällisyyttä niin minulta kuin vastapeluriltakin.
    Mokkulaa voin suositella satunnaiseen nettipelaamiseen edellä mainituilla peleillä, kunhan kärsivällisyys riittää.
     
  8. joniz123

    joniz123 Regular member

    Liittynyt:
    03.10.2006
    Viestejä:
    435
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itselläni on Nokian 5800 puhelin (joka toimii tässä tapaukssessa mokkulana) pc suitella koneessa kiinni ja Netwjork 54Mbps Wlan-tukiasema Ap modessa. Tämä siis tarkoittaa, että netti kulkee nokian puhelimen kautta (tietokone tunnistaa modeemina) ja tämä tukiasema jakaa sen ps3:selle.
    Itse olen pelannut netissä nhl 09, fifa 10 ja call of duty 4: Modern warfarea. Näistä parhaiten toimii call of duty, mutta parhaana päivänä nhl pystyy pelaamaan netissä.
    "Parhaalla päivällä" tarkoitan kun kaikki toimii hyvin eikä pätkimistä paljon esiinny.Paha päivä on taas silloin, kun netti pätkii sairaasti eikä tavut kulje millään.
    Pingi (latausviive) on kuitenkin korkea, joten pelaaminen vaatii kärsivällisyyttä niin minulta kuin vastapeluriltakin.
    Mokkulaa voin suositella satunnaiseen nettipelaamiseen edellä mainituilla peleillä, kunhan kärsivällisyys riittää.
     
  9. jussi866

    jussi866 Member

    Liittynyt:
    24.10.2009
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuli tuplat. Tsori.
     
    Viimeksi muokattu: 13.04.2010
  10. jussi866

    jussi866 Member

    Liittynyt:
    24.10.2009
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onnistunpas! Ainakin melkein. Mulla oli aiemmin Nokialainen kiinni läppärissä, niin että muodostin yhteyden suoraan Windowsista. Nyt latasin Nokian PC Suiten ja muodostin yhteyden sen kautta. PS3 on netissä ja kaikki skulaa. Tavallaan. Playstation Networkiin ei pääse kirjautumaan. Mut ollaan askel lähempänä kumminkin!

    Ilmeisesti toi PC Suiten mukana tullut PC Connection Manager (whatever) säätelee noita IP- sun muita asetuksia niin että myös Pleikka ne ymmärtää. Vielä Vistan verkkoasetuksista IPv4 ja IPv6 ja DNS -haut automaatille, niin lähti toimimaan. PS3:n nettiselain toimii, haki järjestelmäpäivitykset ja kaikki. PSN:n kirjautuessa heittää kuitenkin virhekoodin 80...B23. Tai jotain.

    Enpäs enää muistanutkaan tuota koodia ja mennessäni tarkistamaan sitä pleikasta, niin yhteys Playstation Networkiin onnistuikin! Mystistä. Aika juminen ja epävakaa toi yhteys on kuitenkin (mulla on Elisan 512 kb/s yhteys). Kai se nyt välttää.

    Pätkii hitosti, mut vika taitaa olla Elisassa, tai sit Vistassa, tai Pleikassa. En tiiä. Vaikeeta on. Liian vaikeeta. Meen huomenna tilaamaan kiinteen kaistan.
     
  11. hotbabe92

    hotbabe92 Member

    Liittynyt:
    12.07.2010
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minullekin tuottaa ongelmia tuo Mokkula+PS3:lla nettiin yhdistelmä.

    Muuten tuon ymmärrän, ja kaapelikin minulla on, mutta miten pystyn jakamaan nettiyhteyden? Minulla on Nokian DNA:n mokkula.
    Läppärissä on ohjelmana Windows 7, ja se tässä ongelman aiheuttaakin. En löydä vaihtoehtoa jakaa nettiyhteyttä, ohjelmana on Nokia Internet Modem.

    Apua tarvittaisiin :)
     
  12. N5800XM

    N5800XM Member

    Liittynyt:
    24.04.2009
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ^Itsellä sama juttu kuin ylempänä. Ei tuolla mitään suoraa yhteydenjakonappulaa löydy.
     
  13. Ladykane

    Ladykane Guest

    Terve Terve!

    Itsekkin painin tai väännän osastoon kuuluvalla kysymyksellä, kun koitan saada miniläppärin mokkulaa(Nokia internet stick CS-15 wireless modem device) saamaan yhteyden ps3:n. Tuon asetuksista olen kyllä laittanu että se jakaa netin muille, ja olen tilannu siihen ristiinkytketyn rj-45 kaapelin,joka tulee ensviikolla. Ja olen koittanut reitittimen kanssakkin (Belkin wireless G router 2.4Ghz 802.11g) ja olen päässy siihen asti,että se on löytäny ps3 nettiasetuksista ip-osotteen, mutta DNS:ä ei löydä,vaikka olen manuaalisesti sen siihen syöttäny. Tässä kohtaa alkaa usko loppuun,ensiviikolla kokeilen sitä kaapelia,ja jos se ei toimi,niin sitte alkaa oma tieto loppua.

    Apuja kiitos?? :)
     
  14. Ladykane

    Ladykane Guest

    Joo..eipä toiminu ristiinkytketty kaapelikaan..eli oma tieto loppuu tähän..vissiin tuota ps3:ta ei saanu ainakaan omin neuvvoin nettiin..noh,ehkä joskus ko saa ihan langallisen netin,niin sitte joskus...
     
  15. jmmv

    jmmv Member

    Liittynyt:
    22.11.2005
    Viestejä:
    94
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse ostin mokkulalle reitittimen jota voi käyttää Wlanilla tai johtokytkennällä.Itsellä jouluna saatu Ps3 ja toinen pöytäkone wlanverkossa ja yksi pöytäkone johtoliitännällä.Reitittimen avulla Ps3 meni ihan heittämällä nettiin.Etsi verkkoja ja valittiin vain se meidän reitittimen nimi ja ok sen jälkeen.Pleikkari haki itse kaikki muut asetukset automaattisesti.Meni aikaa noin kolme minuuttia.Nyt sitten on latailtu Storesta pelejä,lauluja ym...Netissä pelaamista en ole vielä kerennyt kokeilemaan.On kyllä ollut verraton laite ja käytössä ei mitään ongelmia ole ollut.Laite muuten on Dovado 3gn mobile broadband router jos joku haluaa googlailla.
     
    Viimeksi muokattu: 30.12.2010
  16. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Lyhykäiset ohjeet:
    Aseta 3G modeemi jaetuksi yhteydeksi (eli yhteyden jako päälle)
    Kirjoita verkkokaapeliyhteyden TCP/IP (v4) asetuksiin esim.
    IP 192.168.1.1
    Aliverkon peite: 255.255.255.0
    Oletusyhdyskäytävä: 192.168.1.1 (eli sama kuin IP)
    DNS: 192.168.1.1 (taas sama kuin IP)

    Kirjoita tämän jälkeen PS3 samat tiedot, mutta aseta PS3:n IP osoitteeksi vaikka 192.168.1.2 ja muuten siis samat kun tietokoneella, eli
    IP 192.168.1.2
    Aliverkon peite: 255.255.255.0
    Oletusyhdyskäytävä: 192.168.1.1
    DNS: 192.168.1.1

    Jos käytössä on jokin palomuuriohjelmisto, esim. Windowsin oma palomuuri, on yhteyden jakaminen (ICS) sallittava.

    Tässä on video, jossa neuvotaan sama asia Xbox 360 -konsolille.
     
  17. Ladykane

    Ladykane Guest

    Joo..ei oikein toimi tuo..itsellä xp,miniläppärissä ja ainako yrittää tehä tuon TCP/IP homman,niin joka kerta se nollautuu automaattiseksi,ja sama homma on tuolla kun yrittää internet yhteyttä jakaa..ja tuossa soneran netissä ei edes anneta kirjottaa aliverkon peitettä ja muita, vaan pelkästään ip ja dns..tuossa nyt reitin,ja ps3 löytää tosiaan sillä ip-osotteen,mutta valittaa sitte tuota dns virhettä. ja kumpaa ip-osotetta uskoo,ko Run - cmd - ipconfig/all antaa ip:ksi 109.240.34.247 ja verkkoyhteyksistä se löytää ko ottaa netin tilan ja asiakkaan ip-osoite on 93.106.156.106.

    meikää viiään oikein kunnolla kahville näitten asioitten kanssa...

    ja noobina,niin kumpi yhteys se on kun yhistää ristiinkytketyn kaapelin läppärin rj-45:ta ps3:n rj-45,niin langaton vai langallinen?
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 31.12.2010
  18. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Se yhteys mitä pitkin netti tulee koneelle, niin sen asetuksiin ei pidä koskea (ainoastaan jakaa netti). Vain siis sen yhteyden asetuksia pitää muuttaa mikä menee PS3:lle.

    Langallinen tietysti. Kaapelin kytkennällä ei ainakaan itselläni ole mitään merkitystä, eli toimii kaikilla verkkokaapeleilla.

    Ohjeen toimivuuden olen testannut XP:llä ja Windows 7:llä (x64). Käytössäni on Saunalahden parikin mokkulaa ja Nokia PC Suiten internet yhteys joka muodostetaan kännykän kautta. Kaikki toimivat. W7 tosin testasin vain yhden mokkulan toimivuuden, mutta kaikkien pitäisi kyllä toimia.

    EDIT: Testiksi voi kytkeä Windowsin oman palomuurin pois käytöstä. Molemmissa testikoneissa on käytössä Comodo Internet Security josta ICS on laitettu sallituksi.
     
    Viimeksi muokattu: 31.12.2010
  19. CrossRPD

    CrossRPD Member

    Liittynyt:
    03.01.2011
    Viestejä:
    44
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minulla on sama ongelma, mutta topicciini ei ole vastattu. Tiedän mitä teen, mutta minulla on aika paljon vastoin käymisiä.
     
  20. Ps3lagaa

    Ps3lagaa Member

    Liittynyt:
    08.03.2010
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moro!

    Olisiko täällä joku, joka osaisi nyt kertoa alusta loppuun saakka melko selkeät ohjeet, miten ps3:sen saa kytkettyä topicin otsikon mukaisesti nettiin? Videomateriaali olisi plussaa, mutta ei pakollista!

    löytyy soneran nettitikku, läppäri vistalla ja ethernet kaapeli.

    Kiitän.
     
  21. CrossRPD

    CrossRPD Member

    Liittynyt:
    03.01.2011
    Viestejä:
    44
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minäkin olisin kiitollinen, mutta minulla on IP - OSOITTEEN hankinnassa ongelmia, vaikka olenkin jakanut netti yhteyden, ja vetänyt PS3 - PELIKONSOLIINI Ethernet johdon. Toivon, että joku vastaisi minun topicciini.
     

Jaa tämä sivu