1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

PS3 + Läppäri + Mokkula = Nettiin?

Viestiketju PS3 -osiossa. Ketjun avasi apolakiss 28.01.2009.

  1. apolakiss

    apolakiss Member

    Liittynyt:
    28.01.2009
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve!

    Minulla on seuraavanlainen ongelma:

    Minulla on läppäri jossa on 2Mbit Saunalahden Mobiililaajakaista (eli toisinsanoen mokkula, USB) ja haluaisin nettiyhteyden toimimaan PS3:ssa. Minulla EI ole reititintä.

    Miten toimin? Yritin jo suoraan RJ45:lla Läppärin verkkokortista PS3:een mokkulan ollessa yhdistettynä, ja jaoin nettiyhteyden, mutta en osaa oikein siitä eteenpäin toimia..
     
  2.  
  3. Tonza133

    Tonza133 Regular member

    Liittynyt:
    22.12.2007
    Viestejä:
    115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Koititko sitä ristiinkytketyllä RJ45 kaapelilla?
     
  4. apolakiss

    apolakiss Member

    Liittynyt:
    28.01.2009
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sain toimimaan. Ongelma oli DNS. Kiitos kuitenkin!
     
  5. ziizus

    ziizus Member

    Liittynyt:
    13.02.2009
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    siis miten sit lopulta sait sen toimii?? voisitko laittaa suht selkeät ja mielen tyhjäksi kysymyksistä tekevät ohjeet... Näytteleeks toi kaapeli suurta osaa tässä näytelmässä? Jos, niin millainen sen pitää sit olla? Kiitokset jo etukäteen!
     
  6. hentriz

    hentriz Guest

    Miten tuon RJ45-kaapelin kanssa on niin en tiedä, mutta jos on koneessa Windows Vista, niin ainakin AD-HOC-verkon voi tehdä (Ja PS3:ssahan on valmiina WLAN-vastaanotin).
    AD-HOC-verkko siis tekee läppäristä (miksei myös pöytäkone WLAN-vastaanottimella) "WLAN-reittimen". YouTubeen, Vistan omaan ohje-hommaan tai Googleen "AD-HOC", niin tulee helppoja ohjeita.
     
  7. apolakiss

    apolakiss Member

    Liittynyt:
    28.01.2009
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    1. Kytkin PS3:n läppäriin RJ-45-kaapelilla
    2. Mokkulayhteydet eli mobiililaajakaistat käyttävät yhteyden muodostamiseen Mobile Partner-ohjelmaa, ja ihan varmuuden vuoksi tein PS3:n yhteydelle oman yhteyden internetiin, eli:
    a) Ohjauspaneeli -> Verkkoyhteydet -> Luo uusi yhteys (yhteys luodaan samoilla tiedoilla milä Mobile Partner yhdistää esim. Saunalahden verkkoon. Ei tarvi muuta kuin "puhelinnumero" eli *123# <- oma numerosi)
    b) Vista: Start -> Search -> "cmd"
    XP: Start -> Run -> "cmd"
    c) Yhdistä vasta luomallasi vista / xp yhteydellä
    3. Aja CMD.exe ja kirjoita "ipconfig /all"
    Tulee näkymään kaikkien internet / verkkoyhteyksien IP:t sekä DNS- osoitteet.

    4. KÄytä IPCONFIG:n ilmoittamaa DNS-osoitetta luomallesi yhteydelle PS3:n ASETUKSISSA -> VERKKOASETUKSISSA. IP-osoite noutamaan automaattisesti, ja käytä IPCONFIG:n ilmoittamaa DNS-osoitetta joka minulla itselläni on 192.168.0.64 ... Se on tosin sinulla luultavastikin eri joten käytät sitä. Muille asetuksille onkin melkeinpä aivan sama...

    5. Testaa PS3:n internet-yhteys, jos toimii, eikun moninpelit päälle...
     
  8. armani83

    armani83 Regular member

    Liittynyt:
    02.05.2007
    Viestejä:
    145
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    itse tein näin ja toimii :)

    Itselläni on soneran 1m mokkula. Ensiksi kannattaa varmistaa että asut 3g alueella ja mokkulasi on 3g yhteydessä eli itselläni palaa soneran mokkulassa sininen valo. jos palaa vain vihreä/keltainen niin silloin kannattaa mobilepartner ohjelmasta asetukset käydä läpi ja sieltä valita network type: wcdma only
    band:gsm900/gsm1800/wcdma2100 näin saat mokkulan käyttämään vain nopeinta tapaa eikä sitä mikä on helpoiten saatavissa.

    Seuraavaksi pitää laittaa verkkoasetuksista sen mokkulan yhteys jaettavaksi että muut koneet pystyvät menemään nettiin koneesi kautta.

    Sen jälkeen vaan nettipiuha joko suoraan ps3:sesta tietokoneen verkkokorttiin tai perintesesti modeemiin.

    Joidenkin asetusten jälkeen on vielä hyvä käynnistää tietokone uudestaan.

    Toivottavasti oli vähän apua :)
     
  9. armelias

    armelias Member

    Liittynyt:
    14.04.2006
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tein kuten tässä sanottiin ja sain ps3:n nettiin mokkulalla. Kiitoksia!
     
  10. Wiuwe

    Wiuwe Member

    Liittynyt:
    17.03.2009
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mul tulee ku yrittää laittaa sitä mokkulan yhteyttä jaettavaksi ni tulee et "Virhe ottaessa käyttöön Internet yhteyden jakamista. Toimintoa ei voitu suorittaa loppuun" Mitä pitäis tehä??
     
  11. mynta

    mynta Member

    Liittynyt:
    10.01.2007
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    saakos tota ps3 yhdistettyä tohon läppäriin ton wlan kautta? läppärissäkin on wlan?.. netti pelaa mokkulalla......
     
  12. mynta

    mynta Member

    Liittynyt:
    10.01.2007
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    yyymmmyyymmyyyy
     
  13. jerbuli

    jerbuli Member

    Liittynyt:
    10.10.2009
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Morjes!
    Elikkäs tarkotuksena ois saaha ps3 nettiin käyttämällä läppäri + elisan 'mokkula' yhdistelmää. Oon tehny juurikin tuon AD HOC yhteyden mistä tässä on jo aikasemmin puhuttu ja läppäri jakaa sen kyllä.
    Oon kokeillu kaikkea mutta en saa ps3 edes löytämään tuota yhteyttä. Wii löytää minulla sen kyllä, mutta ei sekään yhdistä sitä nettiin.
    Elikkä tarkotuksena olis saada just tuolla ad hoc:lla ps3 nettiin. Mikä avuks?
     
  14. Wiuwe

    Wiuwe Member

    Liittynyt:
    17.03.2009
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos ei onnistu wlanilla nii kannatta yhdistää läppäristä pleikkaan enthernet kaapelilla. Ite kokeilin sitä ad hoc:tä .. ei onnistunu.
     
  15. jerbuli

    jerbuli Member

    Liittynyt:
    10.10.2009
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jeps, kyllähän se varmasti sais johdolla toimimaan, mutta haluaisin saada sen toimimaan just langattomasti. Isoin ongelma tässä on just se että ps3 ei tunnista tuota Wlania. Oon kokeillu syöttää ip:t ja SSID:t manuaalisestikin mutta ei löydy ei.
     
  16. jussi866

    jussi866 Member

    Liittynyt:
    24.10.2009
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli siis. Oon käsittäny asian niin, että PS3 ei osaa käyttää ad-hoc tyyppistä wlania ja se pitäis siis pistää piuhalla kiinni tieturiin. No, mulla on Elisan mobiililaajakaista, joka on kytköksissä mun kännykkäliittymään, eli meen nettiin kännykän kanssa. Kännykkä toimii wlan tukiasemana, just tälleen ad-hoc tyylillä. Pistinpä sitten ylläolevan ohjeen mukaan Pleikkarin kiinni rj-45 piuhalla läppäriin ja läppärin nettiin, mut jotenkin toi ad-hoc verkon jakaminen piuhalla eteenpäin tuottaa suurehkoja ongelmia.

    Helpointahan olis tietty pistää ps3 suoraan siihen kännykän ulostamaan wlan verkkoon kiinni, mut ruoja ei osaa tota ad-hocia. Ja eihän tosta "mokkulayhteydestä" varmaan pelaamiseen ole, mut olis kiva päästä verkkokauppaan ja saada päivitykset pelikoneeseen.

    Nettiä oon selannut ahkerasti ja ohjeet löytyy kyllä jos se mokkula on kiinni usblla koneessa, mut toi ad-hoc wlan systeemi on se suurin kompastuskivi tässä nyt.
     
  17. apollocat12345

    apollocat12345 Member

    Liittynyt:
    29.11.2009
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    minulla on seraavan lainen ongelma´. Ostin juuri rj-45 kaapelin ja olen yrittänyt yhditää mutta en voi en tiedä omaa wep-avainta ja ip-osoitetta mistä saan ne ja voisiko joku tarkasti selitää miten saan yhteyden netiin
     
  18. JohnnyBDead

    JohnnyBDead Member

    Liittynyt:
    08.01.2010
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mun ongelma on se, et mulla on macbook pro ja siinä kytkettynä saunalahden liittymällä oleva mokkula. Oon yrittäny jakaa nettiä ps3:lle mut ei onnistu.. Jos manuaalisena laitan ip:n, se menee kyllä siitä läpi mut sit dns.. Mistä mä näen sen dns-osotteen jos siis manuaalisesti haluan laittaa? Taas jos automaattisesti haen asetuksia niin ei löydä edes ip:tä. Kokeilin myös ristikaapelilla mut ei suostu muodostamaan yhteyttä koneeseen.. Siis macin internetjako-asetukset pitäs olla sitä myöten kyllä kunnossa kun pääsen siihen pisteeseen et jumittaa dns:ään.. Apua kiitos! :)
     
  19. jussi866

    jussi866 Member

    Liittynyt:
    24.10.2009
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Toi DNS tuntuu olevan se karmein kynnys tässä nyt. Laitoin kanssa vähän toisella tavalla ton oman nettini toimimaan, enkä ees yrittäny enää tota wlania jakaa eteenpäin. USBilla kännykkä kiinni tietokoneeseen, jonka jälkeen sen yhteys näkyy ihan tavallisena lähiverkkoyhteytenä Vistassa. Eli ei mitään yhteydenmuodostusohjelmia (Mobilepartner yms.) siinä välissä. Syöttelin PS3:n manuaalisesti IP- ja DNS- osoitteet, mut yhteyden testaus tökkää just tohon DNS:n...

    Pakkohan tää nyt on jotenkin saada toimimaan! Paljon muuttavana kun ei viittis millään kiinteää nettiä hommata.
     
  20. ziizus

    ziizus Member

    Liittynyt:
    13.02.2009
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    voisko joku laittaa noita ipconfig käskyllä tulleita tietoja tänne copy pastella? Mukaan myös muu olennainen info, kiitos!!
     
  21. armelias

    armelias Member

    Liittynyt:
    14.04.2006
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kannattaa muuten käyttää sitten ps3+kannettava -välillä crosswiring-rj45-johtoa, kun kyseessä on kuitenkin kaksi konetta toisissaan kiinni. Toimii paljon paremmin.

    Tän varmaan suurinosa tiesikin, mutta varmuudeks nyt kerron :)
     
    Viimeksi muokattu: 17.01.2010

Jaa tämä sivu