1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Prosessori tuuletin

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Lauri93 16.11.2016.

  1. Lauri93

    Lauri93 Newbie

    Liittynyt:
    14.11.2016
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
  2.  
  3. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
  4. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Nimenomaan fyysiset mitat kopassa ratkaisevat eli laitatkos hieman lisävalaistusta tuohon seikkaan. Ettei tule epäsopivuuksia. Yleensä järeämmät coolerit ovat yli 150 mm ja enemmänkin korkeita. Mikäs koppa siellä majailee?
     
  5. Lauri93

    Lauri93 Newbie

    Liittynyt:
    14.11.2016
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
  6. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Noh sen puolesta ei ole huolta prossujäähyn korkeudesta. Ok koppa, itsellä samanlainen. :)
     
  7. Malperi

    Malperi Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2016
    Viestejä:
    149
    Kiitokset:
    20
    Pisteet:
    28
    Tää vähä poikkeaa aiheesta mutta saanko kysyä tosta kopasta sellaista että miksi ostatte ikkunallisen version tosta kotelosta kun äänieristys kärsii? Ja siitähän tossa kopassa maksetaan? Ei mitenkään pahalla mutta kiinnostais vain koska itekki oon miettiyny tota koppaa:D

    E: En ole siis täysin perillä noista fractal design kopista nii kysyn siksi :p
     
  8. Ehni

    Ehni Active member

    Liittynyt:
    01.02.2012
    Viestejä:
    1,156
    Kiitokset:
    127
    Pisteet:
    73
    Itse mennyt niinkin pitkälle että laittanut kattoon 240mm radin jolloinka pitää poistaa ääntä eristävät levyt. Sekä ikkunan ostanut :) noh enpä miettinyt silloin kun kopan ostin että miten sitä tuunaan
     
    Malperi kiitti tästä.
  9. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Kuitenkin hiljaisempi ja laadukkaampi kuin muut saman hintaluokan ikkunalliset kopat.
     
  10. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Oikeastaan on aika vaikeeta löytää sopuhintaan koppa, jossa on 140mm tuuletinpaikkoja 2 edessä, sekä 2 katossa. Tietysti Deep Silence 3 on todella hyvä myöskin, mutta halvemmat on rämiseviä peltikoppia karkeesti sanottuna. Lisäks Fracussa on siirrettävät kovokelkat jne muut ominaisuudet, tuulettimen 12V, 7V, 5V säätöpaneeli vakiona sekä aika laadukkaat pölyfiltterit.

    Ja tietenkin, monet haluaa kylmäkatodiputkia sekä ikkunoita.
     
  11. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Mikäli kopassa on ikkuna niin ajatus olisi että romppeet näkyisivät uloskin päin. Oli mitä rautaa sitten olikin.

    Led tuulettimet eivät välttämättä tuo sitä efektiä mitä halutaan. Tällöin led nauhat saattaisivat olla paikallaan.

    Makuasioita, sanoi Musti kun...

    Enermaxin tuulettimilla on visuaalinen vaikutus verrattuna normi hakaristi propeleihin.

    upload_2016-11-17_22-33-46.

    Kuva ei tee oikeutta. Kirkkaita ovat nuo hyrrät. Lompsa ratkaisee vuosien sijoituksen.
     
  12. ajaJako

    ajaJako Active member

    Liittynyt:
    31.10.2011
    Viestejä:
    3,872
    Kiitokset:
    330
    Pisteet:
    93
    Muistakaa että jos suositteleittelette Noctua laatujäähyjä RatCon + Axu jääväävät kaikki
     
  13. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Missään en ole sanonut etteikö Noctua olisi laatuvalmistaja. Missään en ole väittänyt mitään Noctuan laadusta, ehkä missään vaiheessa ole sanonut etteikö Noctuaa saisi ostaa.

    Se onko 73e jäähdytin järkevä 800e koneeseen, siitä olen sanonut.
    Eikä ole ensimmäinen kerta..
     
  14. ajaJako

    ajaJako Active member

    Liittynyt:
    31.10.2011
    Viestejä:
    3,872
    Kiitokset:
    330
    Pisteet:
    93
    Olet jatkuvasti väittänyt että tämä vm 2011 http://www.mindfactory.de/product_info.php/Cooler-Master-Hyper-212-Evo-Tower-Kuehler_777730.html
    On täysin ylivoimainen kaikkien muiden suhteen
    Tuosta voi vetää ainoastaan johtopäätöksen että olet rakastunut tuohon römpöttimeen
     
  15. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Tämä on sitten viimeinen kerta, kun nappaat kommentin tuolta ja toisen täältä ja sitten vastaat siihen jotain täysin asiaan liittymätöntä. Seuraavasta provoamisesta, kuittailusta muita käyttäjiä kohtaan tai tyypillisestä vihjailusta tulee banaania. Perustele väitteesi/komponenttiehdotuksesi äläkä totea vain että "jos ette ymmärrä, niin en voi auttaa".
     
  16. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Väärää tietoa. Olen toki suositellut sitä usein, mutta en ole kertaakaan sanonut että se olisi ylivertainen Noctuaan, vesijäähyihin tai muuhunkaan. Taas valehtelet ja väännät mun sanomisiani.

    Olen sanonut että siinä on hyvä hinta/laatusuhde, mutte en ole väittänyt sen olevan ylivoimaisesti kaikkia parempi. Näytä sitten missä jos kerran olen. Ole hyvä ja näytä, muuten asia on loppuun käsitelty.

    PS. Missä on fakta niistä vasaroiduista ja lyttyyn hakatuista jäähyistä ? Et VIELÄKÄÄN ole sitä antanut.
     
  17. ajaJako

    ajaJako Active member

    Liittynyt:
    31.10.2011
    Viestejä:
    3,872
    Kiitokset:
    330
    Pisteet:
    93
    Koska Bannasit vastausmahdollisuuteni ko ketjuun niin yritetään kiertoteitä
    AMD -emoilla on lämpöongelmia virransyötön suhteen
    AMD-emot ovat erilaisia rakenteeltaan
    Tämä kuuluu asiaan
    Lämpöongelmiin voidaan vaikuttaa jäähdytysratkaisuilla
    Tämä on mahdollista minkä tahansa hankintapaketin sisällä
    Jos sinun mielestäsi Noctuan TopFlow-jäähyn suosittelu on provosointia
    Noctua tekee edelleen yksiä markkinoitten monipuolisimpia ja laadukkaimpia komponentteja

    FX- 8320E on 95W sarjaa jolloin se käy ja kukkuu myös emolla jossa Ei ole huippu virransyöttöä , mutta senhän jokainen Memperi tietää.
    Mitä tulee M.2 slottiin > se joko on tai ei , mutta syöttö tulee suoraan PCI 10Gb kautta Sata III-naruissa max on 5.2Gb minkä varnasti kaikki tietävät

    Ja asiaan , moniko sivuston mempereistä tietää laitteista mitään , ilman vihjailua ,
    Ja minä voin auttaa paitsi tietämättömiä aloittajia , myös typeryyteen sortuneita jäseniä , tuo varauksin
     
  18. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    1. Hyvin moni käyttää 30e ilmajäähyjä AMD lankuilla, etkä ole antanut selkeetä faktaa kyseisistä lämpöongelmista. Lisäksi laitat tarkoituksella halvemman emolevyn, jolle järkyttävän kalliin jäähyn. Miksi parempaa emoa ei voi laittaa, jotta virransyötöllä ongelmia ei olisi ?!
    2. Edelleen väännät sanojani, Noctuan TopFlow-jäähyn suosittelu ei ole provosointia. Sen hinta suhteessa oli budjettiin järkyttävä. Tätä et vieläkään ole tajunnut, olen maininnut sen parikin kertaa. Mulla ei ole Noctuan laadusta mitään pahaa sanottavaa, tätäkään et osaa sisäistää.
    3. Olkoot M.2 nopeempi, näytä mulle faktaa että pertti peruspelaaja oikeesti hyötyy siitä. Mitä M.2:lla saavutetaan sellaista, ettei normi SSD:llä sitä voi saavuttaa ? Mitä sellaista on, ettei normi SSD yksinkertaisesti riitä ?

    4. Edelleen se fakta 30e vasaralla hakatuista jäähyistä, missä se viipyy ?
     
  19. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Suurin osa käyttää AMD:n prossuja vakiojäähyllä. Silloinkin ainoa todellinen ongelma on äänekkyys.
     
  20. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    En minä mitään ole vastausmahdollisuuksia ole bannannut, päinvastoin. Niitä perusteluja noille väitteille on kaivattu ko. ketjuun ja moneen muuhun jo kauan.
    Näihin minäkin totisesti kaipaisin vastauksen.
     

Jaa tämä sivu