1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

ProCaster PVR-6300C

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi Sokar80 18.12.2006.

  1. Reeta

    Reeta Member

    Liittynyt:
    02.11.2005
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Muut ongelmat poistu päivityksessä mutta edelleen tilttailee välillä. Mun tuntuma on että tallennusten määrä vaikuttaa koska tilttailut lisääntyy aina kun kovo täyttyy enempi. Hieman yli 100 tallennusta vielä menee mutta kun lähestyy 200 niin alkaa tilttailemaan aina vaan enempi. Kun menee yli 200 ja/tai kovo alkaa olemaan lähellä 100% niin alkaa normaali ohjelmienkin katselu välillä tilttailemaan. Mä luulen että kyseessä ei ole vika vaan ominaisuus.

    Muuten toimii boxi hyvin ja olen kyllä tyytyväinen ostokseen.
     
  2.  
  3. Bluejack

    Bluejack Regular member

    Liittynyt:
    02.01.2007
    Viestejä:
    377
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En,allekirjoita tota ominaisuus väitettä kun itselläni oli toi 300giganen kovo ennen ja nyt 500giganen kun ei tallennus kapasiteetti vaan piisannut ja tässä uudessa ollut helposti ja yli 400 tallennusta parhaillaan eikä ole ollut koskaan vastaavia ongelmia. eräällä tutullani ilmeni samantyyppisiä bugeja myöskin kun vaihtoi koneeseen canalin kortin. mutta sitten osaa todistaa voiko asialla olla jotain tekemistä k.o bugien kanssa..
     
  4. januski79

    januski79 Member

    Liittynyt:
    10.07.2006
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    noni.. sainkuin sainkin toimiin kuvasuhteet ,kun uudelleen asensin päivityksen ja palautin asetukset yms...

    onkos muilla ollut ongelmia ton uuden epg systeemin kanssa? itellä ei ainakaan meinaa pelittää epg:n tiedot, eli niissä on joko eri kanavan ohjelma tietoja tai ei tietoja ollenkaan tai näyttää tyyliin jotain seuraavan viikon ohjelmaa...
    muuten tuo epg:n uusi toimintatapa on ihan jees ;)

    viä kun sais semmosen ominaisuuden joka tarkastelee noita kanavien signaalitasoja ja valikois käyttöönsä aina parhaan tason omaavat kanavat :) lienee toive ajattelua...

    niin kyse on siis t-mallista..
     
  5. kingtoni

    kingtoni Regular member

    Liittynyt:
    24.11.2003
    Viestejä:
    174
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Itsellä laite jumi nyt aivan täysin. Ei ota mitään komentoja vastaan. Virratkin saa vain pois päältä kun katkaisee kytkimestä laitteen takana. Mitäköhän voisi tehdä?
     
  6. Bluejack

    Bluejack Regular member

    Liittynyt:
    02.01.2007
    Viestejä:
    377
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Toikin on varmaan lähempänä oikeaa ketjua..?
     
  7. kingtoni

    kingtoni Regular member

    Liittynyt:
    24.11.2003
    Viestejä:
    174
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Eikös tämä viesti ole juuri kyseisessä ketjussa???

    Mutta kuitenkin...

    Verkkokauppa.comiin olin asiassa yhteydessä ja sieltä sanottiin, ettei laitteelle voi tehdä mitään, koska takuu ei ole enää voimassa. Eli ei pysty edes ostamaan mitään huoltopalvelua.

    No aikaisempien kokemusten nojalla siellä ei osata kyllä tehdä asialle kuitenkaan mitään. Aikaisemmin toimenpiteinä asennettu vain uusin firmware tai sitten annettu suoraan uusi kone tilalle. Hemmetin hyvä huoltopalvelu. Harmittaa vaan vietävästi että itselle sattui tällainen "maanantaikappale".
     
  8. Bluejack

    Bluejack Regular member

    Liittynyt:
    02.01.2007
    Viestejä:
    377
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitenhän mie olen taas lukenu sitten? %) Oisin voinu melkes vannoa jotta olin lukevinani tota sun viestiä eilen tästä ketjusta. okei.. sorry. mut meinaaks tosiaan jotta noin on asiat? kuulostaa kyllä aika törkeeltä touhulta. melkes tulis mieleen ensimmäiseksi ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen? jos tosiaan ymmmärsin oikein jotta eivät rupee huoltamaan edes vaikka olisit siitä valmis maksamaan?
     
  9. kingtoni

    kingtoni Regular member

    Liittynyt:
    24.11.2003
    Viestejä:
    174
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Sain seuraavan viestin heiltä sähköpostiin:
     
  10. Bluejack

    Bluejack Regular member

    Liittynyt:
    02.01.2007
    Viestejä:
    377
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Aivan,kokeile nyt vielä ottaa yhtettä ja tarkastaa asiaa jotta onko asiat tosiaan noin. itse en ole joutunut asioimaan huollon kanssa asioissa jossa takuuaika olisi ylittynyt mutta kiinnostaa kyllä sinänsä koska omastakin boxista on mennyt takuu umpeen jo aikoja sitten mutta jos nyt rikki sattuis menemään niin onko sama tilanne edessä täälläkin.
     
  11. kingtoni

    kingtoni Regular member

    Liittynyt:
    24.11.2003
    Viestejä:
    174
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Ottaen huomioon sen, että minulla on jo kolmas laite menossa, niin en kyllä paljoa luota verkkokauppa.comin huollon taitoihin. Sieltä on tosiaankin annettu aina uusi laite tilalle. Nyt kun takuu on mennyt umpeen, ei heillä ole varmaan mitään aikomustakaan antaa uutta tilalle ellen sitä maksa. Enkä todellakaan usko, että he osaavat tehdä asialle yhtään mitään muuta.

    Sen verran eilen kokeilin laitetta taas, että nyt se lähti taas käyntiin ja nyt pystyin jopa kanaviakin vaihtamaan. Kuvassa on vaan niin paljon häiriötä, ettei siitä saa mitään selvää. Onkohan laitetta mahdollista resetoida takaisin tehdasasetuksille ilman Menun käyttämistä? Voisikohan kovon irroittamalla saada toimimaan paremmin, koska tuntuu, että tuo jumitus aiheutuu siitä?
     
  12. Bluejack

    Bluejack Regular member

    Liittynyt:
    02.01.2007
    Viestejä:
    377
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kokeile ajaa joku vanhempi firmis pohjalle.. ja palauttaa tehdas asetukset.En kyllä jaksa uskoa jotta k.o viat johtuisi kovalevystä. onko sulla liitetty muita laitteita suoraan boxin liitäntöihin?
     
  13. kingtoni

    kingtoni Regular member

    Liittynyt:
    24.11.2003
    Viestejä:
    174
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Tässähän se ongelma juuri on, kun en pääse käyttämään laitetta mitenkään. En pääse päivittämään firmistä tai tekemään laitteeseen ylipäätään mitään. Laitteessa ei ole mitään muuta kiinni kuin scartilla vedetty telkkuun. Olen testattu myös HDMI:llä ja samalla scart-johdolla toisella boxilla, eri scart paikoillakin testattu. Ei pelitä...
     
  14. markoha

    markoha Member

    Liittynyt:
    26.09.2007
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jep jep... 1,5 vuotta tyytyväistä yhteiseloa procaster 6200 kaapeliboksin kanssa! Sitten päivä musteni, suorastaan helvetti alkoi eli ensin alkoi ongelmat ohjelmien tallennuksessa. Katsottaessa ohjelmia, niin ohjelmat nykivät ihmeesti, jättivät n.1-2s nauhoituksesta säännöllisesti pois, ei tosin kaikissa nauhoituksissa! :) Tuota vaihetta kesti pari viikkoa. Sitten alkoi kuvaan ilmestyä häiriöitä, eli kuva vedätti viirumaisesti tv oikeaa reunaa kohti ja paheni päivä päivältä ja lopulta vein laitteen takaisin. No huollossa ystävällinen henkilö sanoi laittavansa laitteen testisimulaattoriin ja parin minuutin päästä sain kuulla iloisen uutisen laite toimii ihan ok, kuva on HYVÄ! No siinä ihmetellässäni omaa näköäni, miettiessäni mahdollisesti viallisia johtoja tms selvitystä vialle, sain neidin huollossa uskomaan ja jättämään laitteen päälle... Kymmenen minuutin päästä tuli viesti että laite on noudettavissa! Ja kuinka ollakaan, uusi tehdashuollettu laite odotti tiskillä. En saanu mitään selvitystä mikä edellisessä oli rikki, kuulemma vika oli tullut koneen lämmetessä. MUTTA EI VIKOJA 1,5 VUOTEEN, ehdin monesti kehumaan laitetta kaikille!

    Osa 2. Uusi laite oli 6300c eli isommalla kovolla varustettu. No ensimmäisellä viikolla vaimo repes kun teho-osasto nyki koko ajan eli samaa hyppelyä nauhoituksessa. Toisella viikolla sellaisia nauhoituksia jotka selvästi olivat koko ohjelman ajan päällä todistettavasti, mutta katsottaessa boksi näytti että nauhoitusta oli tasan 1minuutti ja sitten ohjelma päättyy??? Ihmeellistä, ja pari nauhoitusta olin itse sammuttanu jossain 1,5tunnin kohdalla, silti vain minuutti tallennettua! No tällä viikolla isompi kaukosäädin yhtääkkiä vain lopetti toimimasta, ei inahdakkaan enää. Onneksi on hätäavuksi pieni vähillä toiminnoilla varustettu. Huomenna varmaan vien tuon uuden takaisin huoltoon, mutta miten tästä eteenpäin? Puoli vuotta kokonaistakuuta jäljellä ja jos sieltä taas tulee huoltokorjattu "viallinen" tilalle? Tai jos uusi korjattu ei sekään kestä kuin 1,5vuotta! Onko hyviä ehdotuksia???
     
  15. Bluejack

    Bluejack Regular member

    Liittynyt:
    02.01.2007
    Viestejä:
    377
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kiva ulos anti täytyy myöntää.. mutta eikös 6200mallit tullut 6300c jälkeenpäin aikalaillakin vasta myyntiin..? meinaa vaan lukenut nyt näitä ongelmia ja 6300c boxiin liittyen ja ilmeisesti minulla on joku uniikki kappale koska tuntuu jotta tota ei saa rikki tai epävakaaksi koti keinoilla. vakiot: firmis,päällekkäis ajastukset(nimi haku uudella firmiksellä kusee) kaukosäädin sippaa?? patterit? rinnakkais säätimiä laitteita useampiakin käytössä samaan aikaan?


    juu pitihän tähän jotain edes yrittää vastata.. sorry.
     
  16. markoha

    markoha Member

    Liittynyt:
    26.09.2007
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu köyhä yritys! Patterit... tuota vois odottaa että verkkokaupan huollossa kysytään kun vien koko paketin sinne huomenna ja uutena vikana annan rikkinäisen kaukosäätimen niille :) Pitää varmaan tahalleen sanoa niille, että "OHO, enpä huomannu testata uusilla!"
     
  17. Bluejack

    Bluejack Regular member

    Liittynyt:
    02.01.2007
    Viestejä:
    377
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    eli sulla ilmeisesti uusin firmis myös--?

    oliko tässä tapauksessa maksullinen kortti käytössä?

    *meinaa olen jo keräillyt näitä ilmoja ylös pidemmän aikaa..*
     
  18. tvk1

    tvk1 Member

    Liittynyt:
    10.12.2003
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla 300 GB kaapelimalli posahti totaalisesti loman aikana.
    Kerran vaihdettu "uuteen" kun ei toiminut kaikkien taajuuksien vastaanotto. Sittemmin aina olen päivittänyt firmikset ja toiminut "kohtalaisesti".

    Ensin kävi niin, että etupaneelin virtanappi lakkas toimimasta. Vain kaukosäätimestä sai laitteen päälle... noh, oletin että se on vain mekaaninen vika ja annoin olla. Mutta kun nyt olin pari viikkoa lomareissulla ja boxi oli ollut päällä, niin se oli tallettanut vain kolmen päivän ohjelmat ja sen jälkeen jumittanut. Sellasta se tavallisestikin tekee että tarvii välillä virtakytkimestä Oulun Energia resettiä.

    Jumitila näkyy niin, että se ei reagoi kaukosäätimeen ja "REMOTE" valo palaa koko ajan tai sitten "LOCK", mutta TV-kuvaruudussa on vaan mustaa tai sitten se kyllä näyttää ohjelmaa muttei reagoi käyttöliittymällä mitenkään minkään napin painallukseen.

    NOH, Oulun Energia resetin jälkeen laitoin virtakytkimestä taas päälle, mutta mitäs tapahtuikaan! Kovalevy lähtee hyrräämään mutta mitään muuta ei tapahdukaan! Otin kovalevyn pois koneesta ja laitoin linux koneeseen kiinni ja sain kopioitua kaikki tavarat toiselle levylle.

    Ainiin, pitää vielä mainita, että boxin etupaneelissa ei mikään ledi tai kellonaika/kanava-valo syty! Vain kovalevy siis pyörii, mutta muuten on tosi hiljasta.

    Ihan kuin poweri tai reset logiikka olis pimeenä itse boxin puolelle....

    Epäilen, että staattinen sähköisku on vaurioittanut jotain virtanapin takana olevaa elektroniikkaa ja se on pikku hiljaa "kulunut" niin rikki että ei enää käynnisty.

    Huono ESD suojaus siis... paska mikä paska!


     
  19. Neuvos

    Neuvos Member

    Liittynyt:
    29.11.2006
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on ollut ongelmia nyt 6200C-mallin kanssa.

    1. Kuva värisee ruudun puolesta välistä ylöspäin ja ääni paukkuu/räpsyy.
    Kokeilin sekä HDMI- että SCART-kaapeleilla --> Ei vaikutusta.
    Päivitin myös uusimman firmiksen.
    Lähetin boxin Verkkokauppa.comiin ja ilmeisesti laittoivat uuden
    boxin tilalle kun korjausraportissa luki vain vaihdettu!!

    2. Nyt "uudella" boxilla tallennus ei onnistu kuin yhdeltä kanavalta
    kerrallaan. Kokeilin vaihtaa virittimien välistä hyppyjohtoa ja
    palauttaa tehdas-asetuksia tuloksetta. Koneessa on uusin firmis.
    Ilmeisesti toinen viritin kaput. Pitää varmaan taas ottaa yhteyttä
    Verkkokauppa.com:iin

    3. Hermo käryää.
     
  20. tikma

    tikma Regular member

    Liittynyt:
    14.01.2004
    Viestejä:
    157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tais olla viimeinen ProCaster meidän talossa... Näköjään tuotekehitys toimii niin kauan, että saadaan riittävästi paskaa mailmalle ja sitten loppuu. Saatavilla uusi firmware 19.6.2008 :( Muuten boxi toimii vielä (kop kop koputan puuta), mutta ketuttaa kun hakusana-ajastus joskus toimii ja joskus taas ei toimi, en oo löytänyt mitään logiikkaa toimivuudelle/toimimattomuudelle. Samoin suosikkikanavalista sekoilee, käytettäessä hakusanajastusta kone vaihtaa joskus ihan ittekseen kanavalistaa ja joskus taas ei vaihda. Ja virrat pitää katkaista vähintää kerran kuussa, että toimii edes jotenkin.
     
  21. tikma

    tikma Regular member

    Liittynyt:
    14.01.2004
    Viestejä:
    157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Edelleen saatavilla uusi firmware 19.6.2008 :) Vuosi sitten syksyllä väittivät, että tuotekehitys jatkuu edelleen ja uusi firmis on tulossa, ei vaan oo näkynyt :( On tainnu Procasterien tuotekehitys loppua jo ajat sitten...
     

Jaa tämä sivu